Extras din proiect
Raportul privind piaţa online românească, realizat de Interactive Advertising Bureau şi PricewaterhouseCoopers, situează piaţa de publicitate online în 2009 la o valoare de 19 milioane de euro. Întreaga piaţă media românească s-a ridicat, în 2010, la 347 milioane de euro, iar cea mai mare parte revine TV-ului (225 milioane de euro), potrivit estimărilor cuprinse în Media Fact Book.
Regii de publicitate, Februarie 2010
Regie Suma vizitatori domenii
(contorizate) Numar domenii
(contorizate) Numar domenii
(total)
1. Google Adsense
34.94%
54.223.050 2.886 8.153
2. Arbomedia
16.37%
25.407.364 160 222
3. Digital Ads & Netbridge
11.04%
17.125.608 94 141
4. Ad Evolution
10.87%
16.864.650 94 137
5. Apropo Media
9.31%
14.452.971 44 53
6. F5 XMedia
3.55%
5.513.888 26 42
7. Internet Corp
2.97%
4.603.166 14 14
8. Intact Interactive
2.87%
4.448.701 27 41
9. Internet Business Unit
2.6%
4.041.531 6 6
10. Ringier
1.64%
2.540.525 6 6
11. Neogen
1.45%
2.254.345 2 3
12. Digital4
1.31%
2.028.641 19 22
13. AdTarget
1.09%
1.685.837 4 13
Pentru calculul acestor statistici au fost analizate 129.419 site-uri. Modul de calcul:
- pentru o multime data de site-uri, se analizeaza codul sursa si se identifica codurile de reclama ale regiilor; pe baza acestor coduri se stabileste cu ce regii de publicitate colaboreaza un site;
- se insumeaza numarul de vizitatori unici pe luna al tuturor site-urilor apartinand unei regii si in urma unor calcule simple se obtin datele prezentate
Rezultatele primei editii pe 2010 a studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study") arata că, în primul semestru din 2010, volumul pietei de publicitate online a atins cifra record de aproximativ 10 milioane de euro, cea mai mare cifra inregistrata pana acum pentru un semestru, incepand cu anul 2007, primul an in care IAB Romania si PwC România au demarat studiul ROADS. Cifra este apropiata de valoarea inregistrata pentru intregul an in 2007.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Raport privind Tendintele Pietei Publicitatii in Romania.doc