Rationalizarea Activitatii de Aprovizionare si Stocare cu Materii Prime si Materiale la SC Altex SA Tulcea

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere
Capitolul 1 
Aprovizionarea si stocarea marfurilor, materiilor prime si materialelor 1
1.1. Intreprinderea si mediul ambiant. Relatiile intreprinderii cu mediul extern 1
1.2. Aprovizionarea tehnico-materiala  componenta a activitatii comerciale 2
1.3. Rolul si obiectivele aprovizionarii 4
1.3.1. Stabilirea politicii de aprovionarii 5
1.3.2. Etape ale procesului de aprovizionare 6
1.4. Substructura sistemului de aprovizionare a intreprinderii 8
1.5. Gestiunea stocurilor 8
Capitolul 2
Activitatea de aprovizionare la S.C. ALTEX S.A. 15
2.1. Scurt istoric al societatii 15
2.2. Clienti si furnizori 16
2.3. Organizarea societatii 17
2.4. Sistemul de management al calitatii 22
2.5. Analiza principalilor indicatori economici 24
Capitolul 3 
Aprovizionarea si stocarea marfurilor la S.C. ALTEX S.A. 29
3.1. Descrierea procesului de aprovizionare si depozitare a materialelor aprovizionate.
Modalitati de verificare a produsului aprovizionat 29
3.2. Gruparea materialelor folosite in procesul de productie 37
3.3. Posibilitati de imbunatatire a activitatii 39
Concluzii
Bibliografie
Anexe


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
APROVIZIONAREA SI STOCAREA MARFURILOR, 
MATERIILOR PRIME SI MATERIALELOR
Intreprinderea, ca termen, provine din limba franceza, entreprise, este definita ca o organizatie ce asigura existenta si dezvoltarea prin folosirea si comercializarea unor produse cu scopul de a obtine profit. Intreprinderea, componenta fundamentala a economiei, presupune existenta a patru elemente: materie prima, utilaje, munca si clienti si reprezinta veriga de baza cu cele trei functiuni: productia, vanzarea si gestiunea. Vanzarea produselor reprezinta activitatea prin care se asigura valorificarea rezultatelor productiei, ea reprezentand un moment al activitatii de desfacere care finalizeaza toate actiunile intreprinderii producatoare si ale agentului sau de vanzari, pentru ca produsul fabricat sa fie solicitat si acceptat de beneficiari. 
Prin vanzare se realizeaza scopul celui care produce si/sau vinde, anume acela de a-si recupera cheltuielile de fabricatie si pregatire a produsului pentru desfacere, obtinand si un anume profit. Gestiunea se manifesta ca o arta de a trai in realitatea cotidiana a proceselor economice. Gestiunea cauta sa dirijeze organismele intr-o maniera optima astfel incat neajunsurile sa fie cat mai mici posibile. Ea propune o cunoastere orientata spre actiune, evidentiind aspectele caracteristice procesului de viata.
1.1. Intreprinderea si mediul ambiant. Relatiile intreprinderii cu mediul extern
Intreprinderea isi organizeaza si desfasoara activitatea sub impactul conditiilor mediului ambiant, ceea ce inseamna un ansamblu de factori eterogeni de natura economica, sociala, politica, stiintifico-tehnica, juridica geografica si demografica ce actioneaza pe plan national si international asupra intreprinderii. Componentele mediului ambiant al intreprinderii sunt: micromediul, mezomediul si macromediul.
Ansamblul componentelor cu care intreprinderea intra in relatii directe reprezinta micromediul si acestea sunt: furnizorii de marfuri, care sunt agenti economici ce asigura resursele necesare de materii prime, materiale, echipamente si masini, prestatorii de servicii reprezentati de firme sau persoane fizice, furnizorii fortei de munca, clienti, organisme publice, concurenti. 
In calitatea sa de componenta a mediului, intreprinderea se afla intr-un ansamblu de relatii prin care isi orienteaza si finalizeaza activitatea economica. Relatiile intreprinderii cu componentele mediului sau extern sunt de doua feluri: relatii de piata si relatii de concurenta. 
Din multitudinea de relatii ale intreprinderii cu mediul sau extern se remarca prin amploare si complexitate, relatiile de piata. Acestea au ca obiect vanzarea si cumpararea de marfuri si servicii, imprumutul de capital si angajarea fortei de munca. Studierea pietei constituie premisa si punctul de plecare in activitatea oricarei intreprinderi. Relatiile intreprinderii cu piata sunt reflectate si de fluxul aprovizionare - productie - desfacere. 
Relatiile intreprinderii cu piata si anume relatiile de vanzare cumparare se pot intalni sub diferite aspecte: livrare de marfuri, achizitionarea de marfuri si servicii, prestarea de servicii, inchirierea, imprumutul, activitati de intermediere.
Formele pe care le imbraca relatiile de vanzare-cumparare sunt:
- relatiile precontractuale care se realizeaza prin negociere, comanda, cerere de oferta si de oferta ferma,
- relatiile contractuale, au ca obiect contractul la care se adauga o serie de activitati ca: facturarea, livrarea, transportul, receptia si decontarea,
- relatiile postcontractuale ce apar in perioada de garantie si post garantie.
1.2. Aprovizionarea tehnico-materiala  componenta a activitatii comerciale
Aprovizionarea este una din activitatile componente ale functiei comerciale prin intermediul careia intreprinderea intra in relatii economice cu alte societati comerciale. 
Desfasurarea procesului de productie intr-o unitate economica impune organizarea activitatii de aprovizionare cu mijloace materiale de tipul materiei prime, materialelor, combustibil, energie, apa, utilaje si masini.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rationalizarea Activitatii de Aprovizionare si Stocare cu Materii Prime si Materiale la SC Altex SA Tulcea .doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!