Extras din proiect
Regia Autonoma de Transport Public Iasi a fost înfiintata la data de 19 martie 1898 atunci când Primaria Municipiului Iasi încheie primul contract cu firma germana A.E.G. Berlin, pentru realizarea transportului cu tramvaiele electrice la Iasi.
În prezent Regia Autonoma de Transport Public Iasi sprijinita de Primaria Municipiului Iasi doreste sa asigure un transport în comun de calitate cu tramvaie, autobuze si microbuze, care sa poata fi comparat cu cel din Comunitatea Europeana.
În analiza SWOT întrepinsa mai sus se observa ca societatea prezinta o infrastructura dezvoltata având în dotare 150 de tramvaie desfasurate pe 8 trasee de tramvai, 50 de autobuze MAZ desfasurare pe 5 trasee de autobuz si 50 de maxi-taxi marca Iveco desfasurate pe 5 trasee de maxi-taxi. Societatea are în prezent un numar de 1598 de angajati dintre care 70 personal TESA, 100 soferi autobuz, 215 vatmani si înca 300 de angajati preluati în urma fuziunii RATP cu SC. Autobuzul SA, firma ce avea în dotare cele 50 de maxi-taxi. În urma fuzionarii, serviciile oferite de RATP s-au diversificat oferind spre închiriere microbuze pentru ocazii speciale. În anul 2005 societatea a înlocuit vechile troleibuze cu 50 de autobuze MAZ. Prin marirea efectivului mijloacelor de transport RATP acopera o zona mare din orasul Iasi.
Ca puncte slabe se evidentiza pretul ridicat al abonamentelor în comparatie cu alte orase din tara. Deasemenea sinele de tramvai si tramvaiele învechite constituie o problema pentru regie deoarece se cheltuiesc sume mari cu întretinerea lor.
Principalul avantaj extern pe piata ieseana îl constituie notorietatea si situatia favorabila de care se bucura în raport cu principalii operatori de transport în comun, beneficiind totodata si de sprijinul si suportul Primariei Iasi.
În cazul amenintarilor, RATP se afla într-o situatie financiara precara însumând o datorie la stat de 40 de milioane RON. Din aceasta cauza societatea este amenintata cu suspendarea licentei de transport în comun, avantajând astfel concurenta.
Obiective
Datorita numarului scazut de abonamente vândute, principalul obiectiv al RATP Iasi îl reprezinta cresterea vânzarilor de abonamente cu 50-70 % în perioada 1 octombrie – 30 mai. Programul elaborat este destinat atât pentru a consolida loialitatea clientilor care în mod constant folosesc mijloacele de transport în comun cât si atragerii persoanelor care în mod obisnuit nu ar cumpara un abonament RATP sau care folosesc mijloace alternativ de transport în comun.
Strategii
Pentru îndeplinirea obiectivului propus, conducerea RATP a hotarât ca mijloc de atragere a clientilor programul de continuitate. Acesta presupune acordarea imprimarea pe fiecare tip de abonament a unui numar de puncte, proportional cu suma platita. Abonamentele care intra în cadru acestui program sunt: abonamentul pe o linie, abonamentul pe doua linii si abonamentul pe toate liniile, facute pe o perioada de 15 sau 30 de zile.
Prin acumularea unui anumit numar de puncte, clientii RATP vor avea posibilitatea achizitionarii unui nou abonament, de acelasi tip, la jumatate din pretul normal sau achizitionarii unui abonament de alt tip la pret redus, dar care este valabil pe aceeasi perioada de timp ca si abonamentul initial. În tabelul urmator sunt aratate numarul de puncte si tipul de serviciu care beneficiaza de reducerea de jumatare de pret.
Preview document
Conținut arhivă zip
- RATP - Iasi.doc