Red Bull vs. Burn

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 6203
Mărime: 3.25MB (arhivat)
Publicat de: Cornelia Dicu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popescu Cecilia
STehnici Promotionale

Extras din proiect

Partea I: ELEMENTE DEFINITORII ALE PIETEI BAUTURILOR ENERGIZANTE

1. Caracterizare generală

Piata bauturilor energizante este atat de ingusta in Romania, incat multi specialisti o evalueaza alaturi de cea a bauturilor sport, pentru a evita cifrele de dimensiuni hilare. Insa nisa energizantelor creste vizibil.

1.1. Dimensiunile pietei

Piata globala a bauturilor energizante a crescut in 2004 cu 18%, la peste 2.400 de milioane de litri si se estimeaza ca si in acest an cresterea sa fie impresionanta, astfel ca pana in 2009, consumul ar putea ajunge la 4.100 milioane de litri.

Cresterea a fost posibila ca urmare a faptului ca majoritatea companiilor producatoare de bauturi energizante au abordat strategii de promovare foarte puternice, ceea ce a permis castigarea unui numar din ce in ce mai mare de adepti ai conceptului "bauturi pentru stimularea corpului si a mintii". Zona Asia Pacific, de unde de altfel si provine acest gen de bautura, mai exact Japonia si Thailanda, este cel mai mare consumator de astfel de produse, cu 11,6 litri, de persoana. Specialistii estimeaza insa ca pe viitor piata isi va modifica structura, previziunile fiind ca Statele Unite ar putea deveni pana in 2009, cea mai puternica piata de consum.

In Romania, consumul de bauturi energizante este redus comparativ cu celelalte tari, desi statisticile demonstreaza ca piata s-a dublat in ultimii doi ani. Pentru unii, bauturile energizante sunt o modalitate de a-si lua doza zilnica de cafeina fara a bea obisnuita ceasca de cafea.

Anul trecut, romanii au cumparat din magazine in jur de 11,9 milioane de litri de energizante in valoare totala de aproximativ 224,7 milioane de lei noi Cel mai mult se cauta energizantele la cutie, 77% din volumul total fiind vindute in acest tip de ambalaj.

Specialistii estimeaza insa ca pe viitor piata isi va modifica structura, previziunile fiind ca Statele Unite ar putea deveni pana in 2009, cea mai puternica piata de consum.

1.2. Structura pietei

Consumul total pe 2007 de bauturi energizante se va ridica la aproximativ 2,5 milioane de litri. Aceasta in conditiile in care bilantul pe anul trecut a indicat un volum al vinzarilor de aproximativ 1,5 milioane de litri. La nivelul anului 2002, cind piata era de abia la inceput, consumul de bauturi energizante a fost de aproximativ un milion de litri.

In ceea ce priveste cantitatile cu care sint obisnuiti romanii, cutiile la 0,25 litri reprezinta 67% din total vinzari. In acesta evaluare s-au luat in calcul si vinzarile de Pepsi X, pozitionata de producatorul Pepsi Co ca ‘’energy-cola’’, si nu ca o bautura energizanta propriu-zisa. De asemenea, in cercetare au fost luate in calcul numai vinzarile din retail, nu si ceea ce se comercializeaza in lanturile de hoteluri, restaurante si prin catering.

Pentru o tara ca Romania, pretul destul de ridicat al unei astfel de bauturi nu este favorabil, cel putin deocamdata, cresterii numarului de consumatori. Pe de alta parte, preferintele romanilor se indreapta alt gen de bauturi si nu a existat o traditie in acest sens. Romanii prefera berea unei bauturi energizante, chiar daca multi s-au indreptat spre a doua varianta pentru ca nu contine alcool si este mai interesanta decat o bere nonalcool. In aceste conditii, la noi segmentul tinta al companiilor producatoare de bauturi energizante sunt adolescentii si adultii tineri, mai ales cei care au posibilitati financiare peste medie. Ei sunt deschisi "tuturor provocarilor" si sunt si cei care frecventeaza cel mai mult barurile si discotecile, adica exact locurile in care producatorii de bauturi alcoolice sau nealcoolice folosesc cele mai puternice strategii menite sa ademeneasca cat mai multi consumatori.

1.3. Dinamica pietei (evolutie in timp, etapa din ciclul de viată)

Unul dintre cele mai dinamice segmente de piata din Romania ultimilor doi ani este consumul de energizante care, desi in Romania este scazut, are un trend crescator. Anul trecut, fata de 2004, cresterea a fost de 200%, iar pentru 2006 se mizeaza pe un plus de 34%.

Pentru anul acesta se estimeaza ca vinzarile de bauturi energizante vor creste cu pina la 34%. Aceasta in conditiile in care, in primul trimestru al anului in curs, romanii au consumat cu 24% mai multe energizante decit in aceeasi perioada a anului anterior.

Preview document

Red Bull vs. Burn - Pagina 1
Red Bull vs. Burn - Pagina 2
Red Bull vs. Burn - Pagina 3
Red Bull vs. Burn - Pagina 4
Red Bull vs. Burn - Pagina 5
Red Bull vs. Burn - Pagina 6
Red Bull vs. Burn - Pagina 7
Red Bull vs. Burn - Pagina 8
Red Bull vs. Burn - Pagina 9
Red Bull vs. Burn - Pagina 10
Red Bull vs. Burn - Pagina 11
Red Bull vs. Burn - Pagina 12
Red Bull vs. Burn - Pagina 13
Red Bull vs. Burn - Pagina 14
Red Bull vs. Burn - Pagina 15
Red Bull vs. Burn - Pagina 16
Red Bull vs. Burn - Pagina 17
Red Bull vs. Burn - Pagina 18
Red Bull vs. Burn - Pagina 19
Red Bull vs. Burn - Pagina 20
Red Bull vs. Burn - Pagina 21
Red Bull vs. Burn - Pagina 22
Red Bull vs. Burn - Pagina 23
Red Bull vs. Burn - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Red Bull vs. Burn.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Cercetări în marketing - Red Bull

Motivaţia Am ales produsul Red Bull deoarece este o băutură foarte populară printre persoanele de toate vârstele şi totuşi sunt unele lucruri care...

Analiză comparativă a publicității pentru mărcile Red Bull și Burn

I. Elemente definitorii ale pietei de bauturi energizante 1. Caracterizarea principala 1.1 Dimensiunile pietei Piata bauturilor energizante pe...

Mărfuri alimentare și securitatea consumatorului - evaluarea calității produsului - băuturi energizante

Introducere Echipa noastra a ales pentru analiza, in acest proiect de disciplina,controversatele bauturi energizante, despre care se spune ca ar...

Analiza pieței băuturilor energizante din România

Piata bauturilor energizante, produse derivate din bauturile tonice ale Asiei de Sud-Est - este relativ tanara, in Romania, comparativ cu alte tari...

Understanding Strategic Management - Red Bull Company

1. Business mission Red Bull’s mission is clear and succinct: ‘Leading the energy drinks market. Becoming the number 1 Beverage Brand.’ The role...

Gestiunea unităților de alimentație - Pensiunea Ingrid - Piatra Neamț

Cap. 1. Prezentarea generală a unităţii 1) Date generale privind pensiunea Ingrid Pensiunea Ingrid este situată la ieşire din oraşul Piatra Neamţ...

Analiza pieței energizantelor din România

Caracteristici generale: Scurt istoric In 1929, in Marea Britanie, se folosea în spitale băutura “Lucozade” de către pacienţii de la...

Proiect la disciplina tehnici promoționale - Energizant Burn

1. Analiza preliminară a produsului 1.1. Analiza conjuncturii de piată Piata românească a băuturilor energizante este una relativ tânără dacă ar...

Ai nevoie de altceva?