Relatia dintre Logistica si Functiunea Comerciala

Cuprins proiect Cum descarc?

I. CONTINUTUL SI IMPORTANTA FUNCTIUNII COMERCIALE PENTRU ACTVITATEA UNEI ORGANIZATII
1. Obiectivele comerciale ale unei intreprinderi
A. Aprovizionarea tehnico-materiala componenta a activitatii comerciale 2
B. Elaborarea comenzilor de aprovizionare tehnico-materiale ale intreprinderii 7
C. Planul de aprovizionare al intreprinderii 10
D. Depozitarea- contractul de depozit 12
E. Gestiunea stocurilor 15
F. Transportul marfurilor 18
G. Livrarea marfurilor- circuite de distributie 21
H. Contractele de vanzare-cumparare 22
I. Strategii de servire logistica a clientilor 24
2. Interfata dintre logistica si functiunea comerciala a intreprinderii 25
II. STUDII DE CAZ 26
III. RECOMANDARI PENTRU ORGANIZATII 32


Extras din proiect Cum descarc?

I. CONTINUTUL SI IMPORTANTA FUNCTIUNII COMERCIALE PENTRU ACTIVITATEA UNEI ORGANIZATII
1. Obiectivele comerciale ale unei intreprinderi
A.Aprovizionarea tehnico-materiala - Componenta a activitatii comerciale
Functiunea comerciala, la nivelul intreprinderii, are ca obiect conectarea acesteia pe planul asigurarii resurselor materiale si a vanzarilor. In mod practic, ea grupeaza activitati din domeniul aprovizionarii materiale si cel al vanzarii.
In domeniul aprovizionarii materiale, intreprinderea isi stabileste necesarul de materii prime, materiale, combustibili, energie etc. din tara si din import, cu termene de livrare si stabileste stocurile de productie, incheie contracte economice cu diversi furnizori, efectueaza receptia bunurilor aprovizionate si depozitarea acestora.
In domeniul vanzarii, intreprinderea incheie contracte cu diversi beneficiari pentru produsele din domeniul sau de activitate, urmareste si livreaza marfurile la termenele si conform clauzelor contractuale stabilite, prospecteaza piata si negociaza vanzarea produselor sale.
Derularea normala a proceselor de aprovizionare si desfacerea presupune functionarea in cadrul structurii organizatorice a intreprinderii a unor compartimente specializate.
A.1.Organizarea activitatii de aprovizionare cu resurse materiale aintreprinderii
Aprovizionarea cu resurse materiale este prima faza a circuitului economic la nivelul unei firme.
Gestiunea aprovizionarii asigura, de regula, echilibrul intre disponibilul de resurse materiale ce trebuie asigurat si necesitatile de consum de materiale ale firmei.
Obiectivul principal al aprovizionarii consta in asigurarea completa si complexa a intreprinderii cu resurse materiale, corespunzatoare calitativ, la locul si termenele solicitate, cu cost minim. Cele cinci elemente - cheie in aprovizionarea firmei sunt: calitate, cantitate, pret, timp, furnizori.
Aprovizionarea - ca o componenta a functiunii comerciale - prezinta o importanta deosebita pentru intreprinderile care achizitioneaza articole cu pondere mare in costul produselor fabricate; cand preturile de pe piata au fluctuatii importante; cand sunt necesare materiale in cantitate mare; cand calitatea resurselor materiale achizitionate influenteaza intr-o masura apreciabila costul productiei.
Organizarea conducerii activitatii de aprovizionare presupune mai multe momente:
a) formularea scopului si a functiilor compartimentului de aprovizionare. In acest sens, agentii de aprovizionare participa la:
o formularea politicii intreprinderii in domeniul aprovizionarii;
o investigarea pentru descoperirea unor materiale noi, care pot contribui la reducerea costului, la imbunatatirea calitatii produselor fabricate.
Toti agentii specialisti au ca obiectiv studierea conditiilor specifice activitatii economice din intreprindere, precum si situatia pietelor. Ei colecteaza informatii cu privire la sursele de aprovizionare, preturile practicate pe diferite piete si disponibilitatile care exista. Ei participa la stabilirea conditiilor de desfasurare a procesului de aprovizionare prin alegerea furnizorilor, lansarea comenzilor, urmarirea realizarii acestora, tinerea evidentei materialelor aprovizionate de intreprindere.
b) elaborarea politicii de aprovizionare practicata in intreprindere in ceea ce priveste cantitatea de aprovizionat, preturile, modul de alegere a furnizorilor si a formelor de aprovizionare de tipul:
o aprovizionare, pe masura aparitiei nevoilor de consum;
o aprovizionare pe o perioada determinata;
o aprovizionare anticipata, in functie de conjunctura pietei;
o aprovizionare frecventa cu cantitati mici ( in perioade de mare instabilitate a preturilor);
o aprovizionare speculativa;
o aprovizionare cu materii prime ( ex: cupru, cositor, bumbac, cafea, zahar etc.) pentru care exista burse de marfuri.
c) organizarea propriu-zisa a compartimentului de aprovizionare, stabilirea statutului acestuia, respectiv a pozitiei ocupate de acesta in structura organizatorica a intreprinderii;
d) stabilirea formelor si metodelor concrete pentru intocmirea documentatiei specifice, a metodelor de achizitionare a materialelor necesare productiei, a metodelor de alegere a furnizorilor, de lansare a comenzilor, de urmarire a livrarilor si de evidenta a acestora.
Organizarea aprovizionarii tehnico-materiale trebuie astfel condusa incat sa contribuie la:
-asigurarea completa, complexa si la timp a unitatii economice cu resursele materiale necesare;
-asigurarea conditiilor optime de depozitare a resurselor materiale; alimentarea rationala a-unitatilor consumatoare cu resursele materiale necesare;
-utilizarea rationala a resurselor materiale, astfel incat sa se respecte normele de consum stabilite si stocurile de productie determinate.
In practica, pentru indeplinirea acestor cerinte ce stau in fata compartimentului de aprovizionare (programarea aprovizionarii, aprovizionarea propriu-zisa si depozitarea resurselor materiale), conducerea intreprinderii poate adopta organizarea aprovizionarii tehnico-materiale dupa unul dintre urmatoarele sisteme:
1.sistemul functional;
2.sistemul de organizare pe grupe de materiale;
3. sistemul de organizare in functie de destinatia de consum a resurselor materiale;
4. sistemul mixt de organizare a compartimentului de aprovizionare.
Conform sistemul functional de organizare a compartimentului de aprovizionare , activitatile sunt grupate functional pe urmatoarele sectoare:
- sectorul de programare;
- sectorul de materiale;
- sectorul depozite de materiale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatia dintre Logistica si Functiunea Comerciala.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!