Relația dintre logistică și funcțiunea comercială

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 16042
Mărime: 99.27KB (arhivat)
Publicat de: Bartolomeu Danciu
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. I. CONŢINUTUL ŞI IMPORTANTA FUNCŢIUNII COMERCIALE PENTRU ACTVITATEA UNEI ORGANIZAŢII
  2. 1. Obiectivele comerciale ale unei întreprinderi
  3. A. Aprovizionarea tehnico-materiala componentă a activităţii comerciale 2
  4. B. Elaborarea comenzilor de aprovizionare tehnico-materiale ale întreprinderii 7
  5. C. Planul de aprovizionare al întreprinderii 10
  6. D. Depozitarea- contractul de depozit 12
  7. E. Gestiunea stocurilor 15
  8. F. Transportul mărfurilor 18
  9. G. Livrarea marfurilor- circuite de distribuţie 21
  10. H. Contractele de vânzare-cumpărare 22
  11. I. Strategii de servire logistică a clienţilor 24
  12. 2. Interfaţa dintre logistica şi funcţiunea comercială a întreprinderii 25
  13. II. STUDII DE CAZ 26
  14. III. RECOMANDĂRI PENTRU ORGANIZAŢII 32

Extras din proiect

I. CONŢINUTUL ŞI IMPORTANTA FUNCŢIUNII COMERCIALE PENTRU ACTIVITATEA UNEI ORGANIZAŢII

1. Obiectivele comerciale ale unei întreprinderi

A.Aprovizionarea tehnico-materiala - Componentă a activităţii comerciale

Funcţiunea comercială, la nivelul întreprinderii, are ca obiect conectarea acesteia pe planul asigurării resurselor materiale şi a vânzărilor. În mod practic, ea grupează activităţi din domeniul aprovizionării materiale şi cel al vânzării.

În domeniul aprovizionării materiale, întreprinderea îşi stabileşte necesarul de materii prime, materiale, combustibili, energie etc. din ţară şi din import, cu termene de livrare şi stabileşte stocurile de producţie, încheie contracte economice cu diverşi furnizori, efectuează recepţia bunurilor aprovizionate şi depozitarea acestora.

În domeniul vânzării, întreprinderea încheie contracte cu diverşi beneficiari pentru produsele din domeniul său de activitate, urmăreşte şi livrează mărfurile la termenele şi conform clauzelor contractuale stabilite, prospectează piaţa şi negociază vânzarea produselor sale.

Derularea normală a proceselor de aprovizionare şi desfacerea presupune funcţionarea în cadrul structurii organizatorice a întreprinderii a unor compartimente specializate.

A.1.Organizarea activităţii de aprovizionare cu resurse materiale aîntreprinderii

Aprovizionarea cu resurse materiale este prima fază a circuitului economic la nivelul unei firme.

Gestiunea aprovizionării asigura, de regulă, echilibrul între disponibilul de resurse materiale ce trebuie asigurat şi necesităţile de consum de materiale ale firmei.

Obiectivul principal al aprovizionării consta în asigurarea completa şi complexă a întreprinderii cu resurse materiale, corespunzătoare calitativ, la locul şi termenele solicitate, cu cost minim. Cele cinci elemente - cheie în aprovizionarea firmei sunt: calitate, cantitate, preţ, timp, furnizori.

Aprovizionarea - ca o componentă a funcţiunii comerciale - prezintă o importanţă deosebită pentru întreprinderile care achiziţionează articole cu pondere mare în costul produselor fabricate; când preţurile de pe piaţa au fluctuaţii importante; când sunt necesare materiale în cantitate mare; când calitatea resurselor materiale achiziţionate influenţează într-o măsură apreciabilă costul producţiei.

Organizarea conducerii activităţii de aprovizionare presupune mai multe momente:

a) formularea scopului şi a funcţiilor compartimentului de aprovizionare. În acest sens, agenţii de aprovizionare participa la:

• formularea politicii întreprinderii în domeniul aprovizionării;

• investigarea pentru descoperirea unor materiale noi, care pot contribui la reducerea costului, la îmbunătăţirea calităţii produselor fabricate.

Toţi agenţii specialişti au ca obiectiv studierea condiţiilor specifice activităţii economice din întreprindere, precum şi situaţia pieţelor. Ei colectează informaţii cu privire la sursele de aprovizionare, preţurile practicate pe diferite pieţe şi disponibilităţile care există. Ei participa la stabilirea condiţiilor de desfăşurare a procesului de aprovizionare prin alegerea furnizorilor, lansarea comenzilor, urmărirea realizării acestora, ţinerea evidentei materialelor aprovizionate de întreprindere.

b) elaborarea politicii de aprovizionare practicată în întreprindere în ceea ce priveşte cantitatea de aprovizionat, preţurile, modul de alegere a furnizorilor şi a formelor de aprovizionare de tipul:

• aprovizionare, pe măsură apariţiei nevoilor de consum;

• aprovizionare pe o perioadă determinată;

• aprovizionare anticipată, în funcţie de conjunctura pieţei;

• aprovizionare frecvenţa cu cantităţi mici ( în perioade de mare instabilitate a preţurilor);

• aprovizionare speculativă;

• aprovizionare cu materii prime ( ex: cupru, cositor, bumbac, cafea, zahăr etc.) pentru care exista burse de mărfuri.

c) organizarea propriu-zisă a compartimentului de aprovizionare, stabilirea statutului acestuia, respectiv a poziţiei ocupate de acesta în structura organizatorică a întreprinderii;

d) stabilirea formelor şi metodelor concrete pentru întocmirea documentaţiei specifice, a metodelor de achiziţionare a materialelor necesare producţiei, a metodelor de alegere a furnizorilor, de lansare a comenzilor, de urmărire a livrărilor şi de evidenta a acestora.

Organizarea aprovizionării tehnico-materiale trebuie astfel condusă încât să contribuie la:

-asigurarea completă, complexă şi la timp a unităţii economice cu resursele materiale necesare;

-asigurarea condiţiilor optime de depozitare a resurselor materiale; alimentarea raţionala a–unitatilor consumatoare cu resursele materiale necesare;

-utilizarea raţionala a resurselor materiale, astfel încât să se respecte normele de consum stabilite şi stocurile de producţie determinate.

În practică, pentru îndeplinirea acestor cerinţe ce stau în faţa compartimentului de aprovizionare (programarea aprovizionării, aprovizionarea propriu-zisă şi depozitarea resurselor materiale), conducerea întreprinderii poate adopta organizarea aprovizionării tehnico-materiale după unul dintre următoarele sisteme:

1.sistemul funcţional;

2.sistemul de organizare pe grupe de materiale;

3. sistemul de organizare în funcţie de destinaţia de consum a resurselor materiale;

4. sistemul mixt de organizare a compartimentului de aprovizionare.

Conform sistemul funcţional de organizare a compartimentului de aprovizionare , activităţile sunt grupate funcţional pe următoarele sectoare:

- sectorul de programare;

- sectorul de materiale;

- sectorul depozite de materiale.

Preview document

Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 1
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 2
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 3
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 4
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 5
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 6
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 7
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 8
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 9
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 10
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 11
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 12
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 13
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 14
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 15
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 16
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 17
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 18
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 19
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 20
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 21
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 22
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 23
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 24
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 25
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 26
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 27
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 28
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 29
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 30
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 31
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 32
Relația dintre logistică și funcțiunea comercială - Pagina 33

Conținut arhivă zip

  • Relatia dintre Logistica si Functiunea Comerciala.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Analiza și perfecționarea stilurilor de management la SC Contag SRL

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND APARIŢIA ŞI DEZVOLTAREA ŞTIINŢEI MANAGEMENTULUI 1.1. Din istoria managementului Managementul este...

Relația dintre logistică și marketing

1. Introducere Termenul "logistica" a fost utilizat pentru prima data in domeniul militar. La inceputul secolului XX, logistica era considerata...

Relația dintre logistică și resurse umane

I.Introducere 1) Logistica Termenul de logistică este de utilizare recentă în gestiunea economică a întreprinderii, însă în alte domenii...

Proiect de practică Kosarom SA

Temeiul legal al înfiinţării: -Legea 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat în regii autonome şi societăţi comerciale....

Prezentare generală, analiza economico-financiară și analiza domeniului comercial

CAPITOLUL I: PREZENTAREA GENERALĂ A S.C. „ BEGA ELECTROMOTOR” S.A. DENUMIRE: S.C. „ BEGA ELECTROMOTOR” S.A. SEDIUL: B-dul Republicii, Nr. 2,...

Managementul logosticii și eficiența economică

Abstract The problem related to the efficiency of the management for organization is general being the concern off all managers. In the prezent...

Rolul Esențial al Marketingului

CAPITOLUL I. Rolul esenţial al marketingului în cadrul organizaţiilor si al societăţii Fiecare perioadă solicită conducerii unei firme să...

Locul și rolul resurselor umane în cadrul organizației - resursele umane din administrația publică

1. Resursa umană (forța de muncă) - principalul factor de producție Orice activitate economică implică atragerea, combinarea și consumarea, în...

Ai nevoie de altceva?