Cuprins
- 1. Probleme decizionale 3
- 2. Probleme de cercetare 3
- 3. Obiective 4
- 4. Metoda de cercetare 4
- 5. Operationalizare 4
- 6. Procesare 5
- 7. Bugetul 5
- 8. Structura eşantionului 6
- CHESTIONAR 8
- ANEXA 12
Extras din proiect
1. Probleme decizionale
În calitate de concesionar, firma Bras are o capacitate de decizie relativ limitată în ceea ce priveşte politicile de preţ, de produs sau distribuţie. Problemele cu care se confruntă firma sunt de cele mai multe ori din domeniul promovării. Problema efectivă constă în lipsa informaţiilor cu privire la eficienţa campaniei de promovare realizată de către firma. De asemena nu se ştie care canale media şi care mix al acestora este cel mai potrivit pentru a informa şi atrage clienţii în showroom urmărind influenţarea pozitivă a vânzărilor .
În ceea ce priveşte domeniul tipăriturilor firma a colaborat până în prezent cu ziare şi reviste precum: Evenimentul, Ieşeanul şi Ziarul de Iaşi. Problema legată de acest canal media este alegerea ziarului în care se regăseşte piaţa ţintă. Pentru perioada februarie-decembrie 2005, ziarul Ieşeanul a propus firmei Bras semnarea unui contract care presupune oferirea de spaţiu publicitar în cadrul ziarului. Decizia care trebuie luată, de a semna sau nu contractul cu Ieşeanul nu poate fi luată pentru că nu se ştie dacă cititorii acestui ziar se încadrează în piaţa ţintă.
De asemnea o altă problemă decizională este legată de folosirea sau nu a canalelor TV la nivel local pentru perioada care urmează. Până în prezent, Bras nu a mai folosit acest canal media pentru promovare şi nu se ştie care va fi impactul asupra pieţei ţintă. Un alt factor care influenţează luarea deciziei este preţul ridicat la acest tip de promovare.
Pentru publicitatea prin radio, Bras colaborează cu posturi precum Radio Hit şi Kiss FM. În prezent, firma trebuie să decidă dacă va continua relaţia cu Radio Hit sau nu.
O altă formă de promovare este site-ul. Firma are deja un site (www.bras.ro) care oferă informaţii despre firma şi produsele şi serviciile oferite de aceasta. Problema referitoare la această formă de promovare presupune luarea deciziei de a îmbunătăţi sau nu calitativ şi cantitativ această pagină virtuală.
2. Probleme de cercetare
Nu se cunoaşte dacă în rândul cititorilor ziarelor: Evenimentul, Ieşeanul şi Ziarul de Iaşi se regăseşte piaţa ţintă a firmei Bras.
Nu se cunoaşte dacă ziarul Ieşeanul se numară printre preferinţele pieţei ţintă.
Nu se cunoaşte dacă piaţa ţintă urmăreşte postul local de televiziune TeleM. Departamentul de marketing din cadrul fimei nu cunoaşte dacă Radio Hit este ascultat
de către piaţa ţintă.
O altă problemă de cercetare constă în necunoaşterea impactului promovării la Radio Hit şi dacă piaţa ţintă ascultă acest post de radio.
Problema de cercetare cu privire la site-ul firmei este că nu se ştie dacă această formă de informare este folosită de către potenţialii clienţi. De asemenea, nu se ştie dacă informaţiile oferite pe această cale sunt suficiente sau nu pentru a influenţa clientii.
3. Obiective
Ne propunem sa aflăm până la data de 15 martie 2005:
- Dacă cititorii ziarelor Ieşeanul, Evenimentul şi Ziarul de Iaşi se regăsesc în piaţa ţintă a firmei Bras.
- Care ziare se află în topul preferinţelor consumatorilor.
- Care posturi de radio sunt ascultate de către clienţii care fac parte din piaţa ţintă.
- Dacă clienţii din piaţa ţintă urmăresc posturile de televiziune locale.
- Dacă clienţii folosesc site-ul firmei ca mijloc de informare.
- Ce urmăresc în mod deosebit clienţii atunci când vor să achiziţioneze un automobil (service, garanţie, cadouri, consiliere financiară, notorietatea mărcii).
4. Metoda de cercetare
Metoda de cercetare pe care o vom folosi în studiul nostru este ancheta.
În studiul nostru vom folosi un eşantion de 200 de persoane cu vârstă cuprinsă între 25 şi 65 de ani, cu venituri medii şi peste medii, din mediul urban.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Research Proposal.doc