Cuprins
- Cap I. Descrierea contextului decizional 2
- Cap II. Obiectivele de cercetare 2
- Cap III. Metodologia 2
- 3.1. Metoda şi instrumentul de cercetare 2
- 3.2. Populaţia 3
- 3.3. Tipul de sondaj 4
- 3.4. Eşantionul 4
- Cap IV. Rapoarte 4
- Cap V. Planul de acţiune 5
- 5.1. Diagrama Gantt 6
- Cap VI. Bugetul 7
- Anexa
Extras din proiect
Cap I. DESCRIEREA CONTEXTULUI DECIZIONAL
Jacobs, marca de cafea preferată de peste jumătate dintre consumatorii de cafea prăjită şi măcinată din România, intenţioneazǎ sǎ-şi diversifice portofoliul de produse prin lansarea pe piaţă a unui nou sortiment de cafea, mixul Jacobs cu aromǎ de fructe de pădure.
Scopul cercetǎrii îl constituie atât realizarea unei viziuni de ansamblu asupra pieţei de cafea ieşene, cât şi surprinderea reacţiei pieţei privitoare la consumul noului sortiment.
Cap II. OBIECTIVELE DE CERCETARE
- Identificarea influenţei venitului asupra comportamentului de consum;
- Identificarea frecvenţei de cumpărare şi a consumului specific pentru acest tip de produs (zilnic/ sǎptǎmânal/ lunar / anual);
- Identificarea cantităţii medii consumate;
- Identificarea aşteptǎrilor consumatorului în ceea ce priveşte caracteristicile unei cafele;
- Identificarea gradului de satisfacţie al consumatorilor din punct de vedere al raportului calitate/pret;
- Identificarea mǎrcilor cunoscute de către consumator (concurenţă directǎ, concurenţă indirectă);
- Identificarea pǎrerii consumatorului despre brand-ul Jacobs;
Cap lll. METODOLOGIA
3.1. Metoda şi instrumentul de cercetare
Pentru realizarea acestei cercetări propunem 3 metode şi instrumente, din care managerii Jacobs vor avea posibilitatea să o aleagă pe cea preferată:
- Anchetă ( cu chestionare aplicate stradal)
- Focus Grup + Anchetă (cu chestionare aplicate stradal)
- Interviu în profunzime + Focus Grup + Anchetă (cu chestionare aplicate stradal)
Cu ajutorul focus-grupului obţinem informaţii de mare profunzime şi cu o înaltă validitate referitoare la comportamentul consumatorilor cu privire la propunerea noului sortiment pe piaţă şi identificăm problemele şi întrebările care trebuiesc incluse în chestionarul aplicat stradal. Această tehnică este flexibilă, produce rezultate destul de rapid şi prezintă costuri reduse.
Cu ajutorul interviului în profunzime putem exploata în detaliu atitudinile şi emoţiile persoanelor investigate, putem observa comportamentele nonverbale, fapt ce sporeşte cantitatea şi calitatea informaţiilor şi putem identifica noi probleme pentru care nu existau iniţial suficiente informaţii.
În plus acest interviu ne oferă posibilitatea de a obţine răspunsuri specifice la fiecare întrebare şi ne permite dezvoltarea unor relaţii de încredere cu respondentul pentru a putea aborda şi anumite subiecte considerate "tabu".
3.2. Populaţia
Populaţia totală a municipiului Iaşi este de 387.786 locuitori, populaţia de sex feminin fiind de 52,31% (202.852 locuitori), iar cea de sex masculin de 47,68 % (184.934 locuitori). Din această populaţie, 181.212 locuitori nu se înscriu în intervalul de vârstă 25-64 ani.
Piaţa ţintă care ne interesează este de 206.574 locuitori, din care 98.227 locuitori reprezintă sexul masculin şi 108.347 locuitori reprezintă sexul feminin.
3.3. Tipul de sondaj
Pentru metoda sondajului pe cote am ales ca variabile de identificare sexul (masculin/feminin) şi vârsta (25-34, 35-44, 45-54, 55-64 de ani).
Tabelul nr.1
VÂRSTǍ/SEX MASCULIN FEMININ TOTAL
25-34 33.415 35.831 69.246
35-44 21.917 26.165 48.082
45-54 29.085 31.393 60.478
55-64 13.810 14.958 28.768
Total 98.227 108.347 206.574
3.4. Eşantionul
Din piaţa ţintă de 206.574 locuitori, am extras un eşantion de 120 de persoane dintre care 57 bărbaţi şi 63 femei. (vezi calcule la ANEXA 1)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Research Proposal - Jacobs.doc