Research Proposal - Ulei Unisol

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Contextul decizional 4
2. Problema de cercetare 4
3. Metodologia 4
3.1 Metode si instrumente de cercetare propuse 4
3.2 Populatia 6
3.3 Tipul de sondaj 6
3.4 Esantionul 7
4. Rapoarte 7
5. Plan de actiune 8
6. Buget previzionat 9
7. Bibliografie 10


Extras din proiect Cum descarc?

1. Contextul decizional
In contextul in care salariile au fost diminuate iar pretul la uleiurile alimentare au crescut, firma BUNGE, producatoare a uleiului vegetal din floarea soarelui UNISOL, doreste sa afle unde se situeaza aceasta marca de ulei in preferintele consumatorilor ieseni. 
Totodata, datorita interesului crescand al populatiei pentru produsele ecologice, firma are in vedere ideea crearii unui nou sortiment de ulei, cel ecologic, si doreste sa vada cum ar fi acceptat pe aceasta piata noul produs.
2. Problema de cercetare
Studiul isi propune sa cerceteze pozitionarea pe piata ieseana a marcii de ulei vegetal din floarea soarelui UNISOL si a comportamentului de consum pentru acest produs. 
Aditional, se va studia si intentia de cumparare a noului produs.
Obiective:
- Identificarea principalelor tipuri de ulei alimentar utilizate.
- Ierarhizarea marcilor cel mai frecvent utilizate de ulei de floarea soarelui. 
- Motivele alegerii unei anumite marci de ulei de floarea soarelui.
- Frecventa cumpararii de ulei alimentar.
- Cantitatea de ulei de floarea soarelui utilizata lunar.
- Produse substitute ale uleiului de floarea soarelui.
- Identificarea reactiei consumatorilor fata de produsele ecologice.
3. Metodologia
3.1. Metode si instrumente de cercetare propuse
Pentru a culege informatiile necesare rezolvarii problemei decizionale, sunt propuse doua alternative la realizarea cercetarii de piata:
- ancheta stradala pe baza de chestionar;
- focus grup + ancheta stradala pe baza de chestionar.
Ancheta stradala
Ancheta stradala este un tip de cercetare cantitativa, care ofera rezultate reprezentative si precise. Se aplica stradal un chestionar unui esantion reprezentativ pentru populata cercetata pentru a culege date despre:
- Comportamentul populatiei cu privire la achizitionarea si consumarea unor produse sau servicii. 
- Atitudinile membrilor populatiei cercetate fata de produsele si serviciile studiate. 
- Motivele care stau la baza diferitelor comportamente sau atitudini. 
- Intentiile referitoare la achizitionarea produselor studiate in perioada urmatoare de timp.
Focus grup si ancheta stradala
Focus grupul este un tip de cercetare calitativa care presupune reunirea in acelasi cadru a 6-10 persoane alese pe criterii clar-definite, astfel incat sa reprezinte populatia ieseana. Aceste persoane sunt antrenate intr-o discutie despre obiceiurile de utilizare a uleiului de floarea soarelui, fiind incurajate sa-si exprime liber parerea personala. Intreaga discutie este filmata, astfel incat raspunsurile sa poata fi analizate si sa se gaseasca intrebarile optime pentru chestionarul aplicat in cadrul anchetei stradale. 
Pentru ca ancheta stradala sa se realizeze cu acuratete maxima posibila, astfel incat sa ofere rezultate finale cu o marja de eroare minima, este recomandat sa se realizeze anterior si focus grupul. Crearea unui cadru relaxant, cat si recompensa promisa pentru participarea la focus grup ii vor determina pe participanti sa-si exprime perceptiile, motivatiile, sentimentele, nevoile si atitudinile adevarate pe care le au fata de produsul studiat. Aceasta metoda de cercetare permite culegerea unor informatii de profunzime despre comportamentul de consum si psihologia consumatorului, ce ajuta la intocmirea unui chestionar mai focalizat.
La sfarsitul discutiei se va realiza si un test de asociere dupa modelul portretului chinezesc: participantilor la focus grup li se va cere sa asocieze, in mod individual, marcii UNISOL cate un VIP, o culoare, un animal, un tip de sport si un vehicul care considera ca se apropie cel mai mult de personalitatea marcii UNISOL.
Ca urmare, aplicarea celor doua metode de cercetare impreuna va oferi rezultate mult mai precise.
3.2. Populatia 
Populatia pe care se va realiza cercetarea este reprezentata de locuitorii municipiului Iasi cu varsta de peste 25 de ani, impartiti pe sexe. Indiferent de etnie, religie, educatie, ocupatie, stil de viata. In schimb se va tine cont de zona de provenienta, pentru a obtine raspunsuri cat mai diverse. Zonele in care vor fi aplicate chestionare vor tine cont de impartirea administrativa a orasului, astfel:
Zona A Copou Canta Zona C Mircea cel Batran Galata
Dacia Pacurari Frumoasa Nicolina-CUG
Zona B Sararie Tatarasi Zona D Aviatiei Tutora
Centru civic - Bucium -
3.3. Tipul de sondaj
Tipul de sondaj ales pentru aceasta cercetare este sondajul pe cote, deoarece:
- Presupune alegerea rationala a unitatilor din esantion, rezultand un esantion reprezentativ populatiei studiate;
- Selectia in cadrul grupelor nu este aleatoare;
- Necesita un buget restrans de cheltuieli deoarece proiectarea nu este una laborioasa;
- Rezultatele sunt obtinute intr-un timp scurt;


Fisiere in arhiva (6):

  • Research Proposal - Ulei Unisol
    • Anexa A1.doc
    • Anexa A2.doc
    • Anexa A3.doc
    • Anexa A4.xls
    • Anexa A5.mpp
    • Research proposal.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!