Responsabilitatea Sociala Corporativa

Extras din proiect Cum descarc?

Responsabilitatea sociala corporativa
In prezent, imaginea unei companii, identitatea sa corporativa au devenit de o importanta fundamentala. O organizatie trebuie sa manifeste transparenta si corectitudine; sa fabrici un produs de calitate nu mai este suficient. Mai mult, organizatia trebuie sa se dovedeasca un bun "cetatean" corporativ.
Dar ce inseamna sa fii un bun cetatean corporativ? De unde a aparut acest curent in mediile de afaceri si care este impactul sau asupra societatii? Raspunsul poate fi cel dat de catre presedintele unei mari companii producatoare de bunuri de consum din Germania: "Avem clienti din ce in ce mai sensibili, care devin tot mai critici atunci cand este vorba despre probleme de natura sociala si etica. A aparut un nou tip de consumator, cu asteptari foarte ridicate".
Concluzia? Implicarea in comunitate a devenit necesara pentru o companie care doreste sa-si asigure nu doar succesul comercial, ci si respectul societatii in cadrul careia opereaza. Si fiind vorba de succesul comercial, am selectat cateva dintre rezultatele unui sondaj de opinie realizat in anul 2000 de catre prestigioasa companie Burson-Marsteller in trei dintre cele mai importante piete europene: Marea Britanie, Germania si Franta. Intrebarile din acest sondaj au fost adresate liderilor de opinie, investitorilor, legiuitorilor, reprezentantilor mass-media. 
- 66% dintre liderii de opinie chestionati au fost puternic de acord ca implicarea companiilor in comunitate va conta extrem de mult in viitor
- 64% dintre liderii de opinie chestionati au fost puternic de acord ca reputatia unei companii le va afecta deciziile ca legiuitori, factori de decizie, jurnalisti sau investitori
- 42% dintre liderii de opinie chestionati au fost puternic de acord ca responsabilitatea sociala corporativa (CSR) va influenta pretul actiunilor unei companii in viitor.
Implicarea companiilor in comunitate a depasit stadiul de "bine de facut", trecand la cel de "trebuie facut" nu doar pentru ca reprezinta interesul serios si sustinut al consumatorilor, ci si pentru ca liderii de opinie au recunoscut ca actiunile lor vor fi influentate de acest curent.
Dar ce reprezinta, in fond, responsabilitatea sociala corporativa? O definitie clasica ar fi urmatoarea: un parteneriat pe termen lung cu comunitatea avand ca scop sprijinirea acesteia in rezolvarea problemelor sale sociale. Presedintele Societe Generale de Belgique, Viscount Etienne Davignon afirma ca "responsabilitatea sociala nu inseamna nici acte de caritate, nici exercitii de PR, ci o investitie inteligenta, care aduce beneficii atat companiei, cat si intregii comunitati". 
Beneficiile realizate sunt reprezentate, in primul rand, de cei trei "R": recunoastere, reputatie, recunostinta. Detaliind, putem spune ca efectele implicarii companiei in comunitate ar fi:
- Imbunatatirea relatiilor cu comunitatea (clienti, furnizori, autoritati)
- Influentarea publicului tinta, liderilor de opinie, presei etc.
- Pozitionarea companiei pe o treapta superioara in societate
- O imagine mai buna / mai multa vizibilitate pentru companie
- Fidelizarea consumatorilor fata de companie si produsele sale
- Motivarea angajatilor
- Contributie semnificativa la construirea excelentei in afaceri
La nivel mondial, CSR a devenit deja o parte a afacerilor de zi cu zi. Companii de renume international investesc in acest tip de programe o parte importanta a cifrei lor de afaceri. Bugetele alocate de organizatii pentru dezvoltarea de parteneriate cu comunitatea ating adesea cote care, la prima vedere, par de-a dreptul ametitoare. Aceste sume reprezinta insa, in viziunea managerilor acestor organizatii, o investitie pe termen lung, cu rezultate semnificative pentru afacere.
Printre tipurile de programe 'standard' se numara donatiile, programele de asistenta sociala, sponsorizarile, sprijinul acordat fundatiilor umanitare, evenimentele corporatiste, finantarea unor proiecte stiintifice sau de cercetare, programe educationale, sprijin acordat persoanelor defavorizate, programe pentru protectia mediului inconjurator.
In Romania, provocarea consta in a depasi asumptia actuala, in a constientiza faptul ca responsabilitatea sociala nu este numai un instrument de maximizare a valorii prin constructie de imagine, ci un element esential al succesului pe termen lung, care este direct legat de performantele sociale si de mediu ale comunitatii.
Evolutia CSR
Initial s-a pornit de la ideea ca rolul principal al unei companii este de a obtine profit pentru actionarii ei. Aparitia marilor fabrici si consumul exagerat de resurse au dat nastere la poluare necontrolata si la risipa de materii prime. In acest context, din ce in ce mai multi oameni de afaceri s-au angajat in activitati filantropice. Responsabilitatea sociala a devenit "populara", iar companiile au inceput sa isi lege strategic activitatile filantropice de interesul comercial. In zilele noastre, oamenii de afaceri se straduiesc sa creeze ceea ce expertii numesc "management sustenabil". Acesta este caracterizat de integrarea actiunilor de responsabilitate fata de societate si de mediul inconjurator in strategia de afaceri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Responsabilitatea Sociala Corporativa.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!