Cuprins
- INTRODUCERE
- CAPITOLUL I: Principalele coordonate ale activității întreprinderii
- CAPITOLUL II: Conținutul și dimensiunile pieței
- CAPITOLUL III: Dinamica pieţei
- CAPITOLUL IV: Relaţiile întreprinderii cu mediul extern
- CAPITOLUL V: Perspectiva de dezvoltare a pieţei întreprinderii
- BIBLIOGRAFIE
Extras din proiect
INTRODUCERE
De peste 70 de ani, Samsung se dedică creării unei lumi mai bune prin intermediul diverselor sale activități din domeniul tehnologiilor avansate: semiconductori, zgârie-nori și construirea de uzine, petrochimie, modă, medicină, finanțe, hoteluri și altele.
Firma reprezentativă, Samsung Electronics, este lider pe piața globală a fabricării de produse electronice de înaltă performanță și de medie digitală.
Prin produse inovative și de încredere, oameni talentați, o abordare responsabilă a activității și a responsabilității globale, cât și prin colaborarea cu partenerii și clienții noștri, Samsung deschide direcții nestrăbătute încă.
La Samsung, se urmează o filozofie de afaceri simplă: să pună talentul şi tehnologia în slujba creării de produse şi servicii superioare care să contribuie la crearea unei societăţi globale mai bune.
Oamenii companiei alimentează în fiecare zi această filozofie. Liderii caută cele mai strălucite talente şi le dau resursele de care au nevoie pentru a fi cei mai buni în ceea ce fac. Rezultatul este că toate produsele companiei — de la carduri de memorie care ajută firmele să-şi stocheze informaţii vitale, până la telefoanele mobile care fac legătura între oameni de-a lungul continentelor — au puterea de a îmbogăţi vieţile. Și asta înseamnă să creezi o societate globală.
Lider digital….cetațean global responsabil…o familie de companii cu multe fațete…o afacere etică…Samsung este toate acestea și încă mult mai mult.
La Samsung Group și Samsung Electronics, produsele, oamenii și atitudinea lor față de afacere sunt menținute la cele mai înalte standarde, astfel încât să poată contribui mai eficient la o lume mai bună.
CAPITOLUL I
PRINCIPALELE COORDONATE ALE ACTIVITĂȚII ÎNTREPRINDERII
1.1. Prezentarea întreprinderii
Istoric:
Samsung înseamnă trei stele în coreană. Lee Byung-Chull a fondat Samsung în 1938 începând cu o mică societate comercială, cu 40 de angajați, localizată în Seul. Compania a prosperat până în perioada invaziei comuniste din 1950, ce a adus numeroase prejudicii fondatorului său. Acesta a fost forțat să plece și să ia totul de la capăt în Suwon în anul 1951. În doar un an de zile, valoarea companiei a crescut de 20 de ori. În 1953, Lee a deschis o rafinărie de zahăr – prima instalație de fabricație din Coreea de Sud, de după Războiul Corean. Compania a prosperat sub conducerea lui Lee, al cărui scop a fost ca Samsung să fie lider de piață în fiecare industrie în care activa (Samsung Elecronics). Compania a început să se extindă și în domeniul serviciilor, precum asigurări, giranți și la începutul anilor ’70, Lee a împrumutat bani de la companii străine pentru a se lansa în industria de comunicare în masă prin stații radio și de televiziune (Samsung Electronics). Regimul lui Park Chung-Hee, președintele sud-corean din anii ’60 și ’70 a ajutat Samsung Electronics și multe alte firme coreene. Park a conferit o mare importanță dezvoltării economice și a susținut companiile mari, profitabile, protejându-le de competiție și ajutându-le din punct de vedere financiar. Guvernul său a interzis mai multor companii externe să-și vândă produsele electronice în Coreea de Sud. Pentru a compensa lipsa de expertiză tehnologică din Coreea de Sud, guvernul sud-corean a solicitat furnizori străini de echipament de telecomunicații care să ofere tehnologie avansată de semiconductor în schimbul permiterii accesului la piața coreană (Samsung Elecronics). Acest lucru a ajutat enorm compania Samsung în încercarea sa de a crea primele cipuri coreene de memorie pentru accesare rapidă. Mai mult, deși Samsung Electronics putea investi în companii din afara țării, investitorilor străini le era interzis să cumpere acțiuni Samsung (Samsung Electronics). Samsung a prosperat semnificativ pe piața internă.
Mai târziu, Grupul Samsung s-a divizat în mai multe ramuri, precum Samsung Elecron Devices Co., Samsung Elecro-Mechanics Co., Samsung Corning Co. și Samsung Semiconductor & Telecommunications Co., toate fiind grupate sub numele de Samsung Electronics Co., Ltd., în anii 1980. Primul produs al companiei a fost un televizor alb-negru. La sfârșitul anilor 80’ și începutul anilor 90’, Samsung Electronics a investit masiv în cercetare și dezvoltare, precum și în clădirea companiei ca lider în industria globală de electronice. În anii 80’, Samsung producea, transporta și vindea în întreaga lume o serie largă de instalații și produse electronice. (Samsung Electronics). În 1982 a deschis o fabrică de asamblare de televizoare în Portugalia; în 1984, a construit o fabrică de 25 de milioane de dolari în New York; iar în 1987 a amenajat un nou spațiu de 25 milioane de dolari în Marea Britanie. În 1993, Lee Kun-Hee, succesorul lui Lee Byung-Chull, a vândut zece dintre filialele Grupului Samsung, a restrâns compania și a îmbinat diferite operațiuni concentrându-se asupra a trei industrii: electronică, de inginerie și chimică (Samsung Elecronics). În 1992, Samsung a devenit cel mai mare producător de cipuri de memorie din lume. În 1995 a proiectat primul său display cu cristale lichide, egalându-și în cele din urmă nivelul tehnologic cu cel al lui Sony (Lee Kun-Hee). Samsung a încercat, de asemenea, să-și îmbunătățească imaginea la nivel internațional. Începând cu anul 1998, a cheltuit mai bine de 6 miliarde de dolari pentru marketing, a sponsorizat ultimele cinci ediții ale jocurilor olimpice și a montat o mare reclamă video în Times Square în 2002 (Lee Kun-Hee). Compania Samsung este de asemenea implicată în Jocurile Asiatice, contribuind prin Competiția Samsung Nations Cup Riding, Festivalul Samsung de alergare, Campionatul mondial Samsung și multe altele în întreaga lume (Samsung Elecronics).
Preview document
Conținut arhivă zip
- cuprins.doc
- introd.doc
- Samsung.doc