Santal - Raport de Cercetare

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 5071
Mărime: 149.23KB (arhivat)
Publicat de: Veniamin Filimon
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Rezumatul 2
  2. Contextul cercetarii 5
  3. Metoda de cercetare 6
  4. 2.1 Cercetarea calitativa secundara 6
  5. 2.2 Cercetare calitativa primara 8
  6. 2.3 Cercetare cantitativa (cercetarea confirmatorie) 10
  7. Rezultatele cercetarii 13
  8. 3.1 Prelucrarea intrebarilor 13
  9. 3.2 Rezultate obtinute prin corelatie 25
  10. Limitele cercetarii 37
  11. Concluzii 38

Extras din proiect

Rezumatul

Piaţa ţintã a companiei este reprezentată de persoanele cu venituri medii şi peste medie care consumă băuturi naturale. Se adreseaza persoanelor active, cu un stil de viata dinamic, carora le place sa incerce lucruri noi, le pasa de imaginea lor, sunt preocupate de un stil de viata sanatos si care nu fac concesii in ceea ce priveste calitatea.

“Principalii jucatori de pe piata interna a sucurilor naturale sunt URBB, cu brandurile Orangina si Granini, Tymbark Maspex, cu brandurile Tymbark, Pepsi Americas, cu sucurile Prigat, Coca-Cola HBC, cu Cappy.

In distributia prin canalul HoReCa, Santal a ajuns la o cota de piata de 80% pe segmentul sucurilor naturale, potrivit datelor AC Nielsen din noiembrie 2006. De aceea strategia de dezvoltare a companiei vizeaza consumul in familie (canalul de distributie fiind magazinele de retail). Astfel în ianuarie 2009, Parmalat România are ocazia să lanseze, gama Santal duo-mix. Aceasta linie de sucuri naturale va fi inovativă pe piaţa românească deoarece detine cel mai mare avantaj: compartimentarea produsului.

Pentru anul 2009, Parmalat România intentioneaza sa-si consolideze pozitia de leader de piata în segmentul sucurilor naturale. In vederea realizarii acestui obiectiv, Giampaolo Manzonetto a decis sa realizeze un studiu de piata încredinţat companiei MKT Research. Rezultatele cercetarii vor oferi o baza solida pentru luarea deciziei in privinta caracteristicilor noului produs (tipul si cantitatea ambalajului).

Perioada de realizare a cercetarii: 28 octombrie – 17 decembrie 2008

Locul desfasurarii cercetarii: sediul MKT Research, strada V.Lupu, nr. 91, Iasi.

Inainte de a trece la cercetarea cantitativa s-a realizat o cercetare exploratorie pentru a culege date spre a fi folosite pe teren. Pe langa studiul documentar s-a realizat un focus grup care a generat o cantitate considerabila de informatie utile anchetei.

Chiar dacă ancheta interceptata, ca procedeu de culegere a informatiei este costisitoare, este o varianta acceptabila deoarece are o productivitate mare de 6 pana la 10 chestionare pe ora.

Chestionarul s-a utilizat pentru a identifica efectele anumitor factori (varsta, sex, ocupatie, venit) asupra deciziei de cumparare si consum al sucului natural. A facilitat munca operatorilor de interviu deoarece s-au putut consemna raspunsurile cu exactitate si rapiditate, dar si a celor care s-au ocupat cu introducerea datelor in caculator.

S-au aplicat 200 de chestionare pretestate anterior pe un numar de 10 respondenti.

Colectarea datelor a fost urmata de analiza acestora.

- 88% din persoanele intervievate viziteaza de fiecare data cand merg la cumparaturi sectiunea „sucuri” din cadrul raionului alimentar (Grafic nr.1)

- intr-o gospodarie consuma suc natural in medie 3 persoane (Grafic nr.2, Anexa nr.2)

- 75% dintre respondenti consuma lunar pana in 20 de litri de suc natural (Grafic nr.3)

- Santal (34%) concureaza in nivelul de awareness cu Prigat (21%) si Cappy (16%) (Grafic nr.4).

- Santal este cea mai cunoscuta marca de suc natural cu un procent de 96% (Grafic nr.5).

- Santal are un procent de 31% de consumatori (Grafic nr.6)

- In medie, din 100 de puncte alocate ambalajelelor, tetra pack a obtinut 55,17 puncte, adica peste jumatate in comparatie cu sticla (19,65) si pet-ul (24,93) (Tabel nr.1)

- Majoritatea persoanelor intervievate (56%) au declarat că ei cumpără sucul natural în ambalaj de 2 litri (Grafic nr.7).

- 69% din persoanele intervievate ar achizitiona un ambalaj dublu (Grafic nr.8).

- Se poate vorbi despre o constanta preferinta pentru aromele de portocale - 131, piersici - 124 si pere – 104 (Grafic nr.9).

- In topul combinatiilor de 2 arome se afla pe primul loc mere cu pere cu 19 solicitari, urmat de banane cu capsuni cu 18 cerinte si piersici cu portocale cu 15 cerinte.

- Problema care apare cel mai des este pretul ridicat (Graficele 10, 11 si 12).

- variabilele „naturaletea”, „continutul de vitamine” si „nu afecteaza stomacul” sunt foarte importante in alegerea unei anumite marci de catre consumator (Grafic nr.13).

- aspectele „usor de gasit”, „raport calitate/pret” , „naturaletea” si „continutul de vitamine” sunt importante in alegerea marcii Santal (Grafic nr.14).

Nu exista diferente semnificative intre ceea ce consumatorii isi doresc referitor la o marca si ceea ce ofera Santal (Grafic nr.15)

Persoanele care ar dori sa achizitioneze ambalaj dublu compartimentat au cel mai frecvent 2, 3 sau 4 persoane care consuma suc natural in gospodarie (Grafic nr.16)

Persoanele care ar achizitiona suc natural in ambalaj dublu consuma lunar intre 1 si 20 litri de suc (Grafic nr.17)

Majoritatea persoanelor care doresc ambalaj dublu s-au gandit in prima instanta la Santal, Prigat si Cappy (Grafic nr.18)

131 de persoane din cele intervievate cunosc Santal si ar dori sa achizitioneze produsul in ambalaj dublu (Grafic nr.19)

8 din persoanele chestionate nu cunosc santal, dar ar achizitiona suc natural in ambalaj dublu (Grafic nr.19)

Preview document

Santal - Raport de Cercetare - Pagina 1
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 2
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 3
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 4
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 5
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 6
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 7
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 8
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 9
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 10
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 11
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 12
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 13
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 14
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 15
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 16
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 17
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 18
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 19
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 20
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 21
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 22
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 23
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 24
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 25
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 26
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 27
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 28
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 29
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 30
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 31
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 32
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 33
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 34
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 35
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 36
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 37
Santal - Raport de Cercetare - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Santal - Raport de Cercetare.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetare marketing - Cofetăria SC Primavera SRL

RAPORTUL CERCETĂRII DE MARKETING Cap.1 Contextul decizional 1.1 Definirea produsului Cofetăria S.C. PRIMAVERA S.R.L își are sediul în Bucium,...

Studierea Gradului de Satisfacție a Turiștilor în Hotelul Rogge

Prezentarea chestionarului utilizat în efectuarea studiului Chestionar Bună ziua,efectuez o anchetă asupra gradului de satisfacţie a turiştilor...

Indicatorii de performanță ai companiei Nestle

1. PREZENTAREA DOMENIULUI DE ACTIVITATE AL FIRMEI Nestlé, de-a lungul dezvoltării sale istorice, de la o afacere de dimensiuni mici până la a fi...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Studiu de piață - Santal

1.IMPORTANTA PRODUSULUI În privinta consumului de bauturi racoritoare pe cap de locuitor, carbonatatele detin primul loc, cu 49,6 l,...

Cercetări de marketing

SCOPUL: Studierea comportamentului de consum de bauturi alcoolice in cadrul clubului ”Pe baricade”. OBIECTIVE: 1. Identificarea tipurilor...

Ai nevoie de altceva?