Cuprins
- Rezumatul 2
- Contextul cercetarii 5
- Metoda de cercetare 6
- 2.1 Cercetarea calitativa secundara 6
- 2.2 Cercetare calitativa primara 8
- 2.3 Cercetare cantitativa (cercetarea confirmatorie) 10
- Rezultatele cercetarii 13
- 3.1 Prelucrarea intrebarilor 13
- 3.2 Rezultate obtinute prin corelatie 25
- Limitele cercetarii 37
- Concluzii 38
Extras din proiect
Rezumatul
Piaţa ţintã a companiei este reprezentată de persoanele cu venituri medii şi peste medie care consumă băuturi naturale. Se adreseaza persoanelor active, cu un stil de viata dinamic, carora le place sa incerce lucruri noi, le pasa de imaginea lor, sunt preocupate de un stil de viata sanatos si care nu fac concesii in ceea ce priveste calitatea.
“Principalii jucatori de pe piata interna a sucurilor naturale sunt URBB, cu brandurile Orangina si Granini, Tymbark Maspex, cu brandurile Tymbark, Pepsi Americas, cu sucurile Prigat, Coca-Cola HBC, cu Cappy.
In distributia prin canalul HoReCa, Santal a ajuns la o cota de piata de 80% pe segmentul sucurilor naturale, potrivit datelor AC Nielsen din noiembrie 2006. De aceea strategia de dezvoltare a companiei vizeaza consumul in familie (canalul de distributie fiind magazinele de retail). Astfel în ianuarie 2009, Parmalat România are ocazia să lanseze, gama Santal duo-mix. Aceasta linie de sucuri naturale va fi inovativă pe piaţa românească deoarece detine cel mai mare avantaj: compartimentarea produsului.
Pentru anul 2009, Parmalat România intentioneaza sa-si consolideze pozitia de leader de piata în segmentul sucurilor naturale. In vederea realizarii acestui obiectiv, Giampaolo Manzonetto a decis sa realizeze un studiu de piata încredinţat companiei MKT Research. Rezultatele cercetarii vor oferi o baza solida pentru luarea deciziei in privinta caracteristicilor noului produs (tipul si cantitatea ambalajului).
Perioada de realizare a cercetarii: 28 octombrie – 17 decembrie 2008
Locul desfasurarii cercetarii: sediul MKT Research, strada V.Lupu, nr. 91, Iasi.
Inainte de a trece la cercetarea cantitativa s-a realizat o cercetare exploratorie pentru a culege date spre a fi folosite pe teren. Pe langa studiul documentar s-a realizat un focus grup care a generat o cantitate considerabila de informatie utile anchetei.
Chiar dacă ancheta interceptata, ca procedeu de culegere a informatiei este costisitoare, este o varianta acceptabila deoarece are o productivitate mare de 6 pana la 10 chestionare pe ora.
Chestionarul s-a utilizat pentru a identifica efectele anumitor factori (varsta, sex, ocupatie, venit) asupra deciziei de cumparare si consum al sucului natural. A facilitat munca operatorilor de interviu deoarece s-au putut consemna raspunsurile cu exactitate si rapiditate, dar si a celor care s-au ocupat cu introducerea datelor in caculator.
S-au aplicat 200 de chestionare pretestate anterior pe un numar de 10 respondenti.
Colectarea datelor a fost urmata de analiza acestora.
- 88% din persoanele intervievate viziteaza de fiecare data cand merg la cumparaturi sectiunea „sucuri” din cadrul raionului alimentar (Grafic nr.1)
- intr-o gospodarie consuma suc natural in medie 3 persoane (Grafic nr.2, Anexa nr.2)
- 75% dintre respondenti consuma lunar pana in 20 de litri de suc natural (Grafic nr.3)
- Santal (34%) concureaza in nivelul de awareness cu Prigat (21%) si Cappy (16%) (Grafic nr.4).
- Santal este cea mai cunoscuta marca de suc natural cu un procent de 96% (Grafic nr.5).
- Santal are un procent de 31% de consumatori (Grafic nr.6)
- In medie, din 100 de puncte alocate ambalajelelor, tetra pack a obtinut 55,17 puncte, adica peste jumatate in comparatie cu sticla (19,65) si pet-ul (24,93) (Tabel nr.1)
- Majoritatea persoanelor intervievate (56%) au declarat că ei cumpără sucul natural în ambalaj de 2 litri (Grafic nr.7).
- 69% din persoanele intervievate ar achizitiona un ambalaj dublu (Grafic nr.8).
- Se poate vorbi despre o constanta preferinta pentru aromele de portocale - 131, piersici - 124 si pere – 104 (Grafic nr.9).
- In topul combinatiilor de 2 arome se afla pe primul loc mere cu pere cu 19 solicitari, urmat de banane cu capsuni cu 18 cerinte si piersici cu portocale cu 15 cerinte.
- Problema care apare cel mai des este pretul ridicat (Graficele 10, 11 si 12).
- variabilele „naturaletea”, „continutul de vitamine” si „nu afecteaza stomacul” sunt foarte importante in alegerea unei anumite marci de catre consumator (Grafic nr.13).
- aspectele „usor de gasit”, „raport calitate/pret” , „naturaletea” si „continutul de vitamine” sunt importante in alegerea marcii Santal (Grafic nr.14).
Nu exista diferente semnificative intre ceea ce consumatorii isi doresc referitor la o marca si ceea ce ofera Santal (Grafic nr.15)
Persoanele care ar dori sa achizitioneze ambalaj dublu compartimentat au cel mai frecvent 2, 3 sau 4 persoane care consuma suc natural in gospodarie (Grafic nr.16)
Persoanele care ar achizitiona suc natural in ambalaj dublu consuma lunar intre 1 si 20 litri de suc (Grafic nr.17)
Majoritatea persoanelor care doresc ambalaj dublu s-au gandit in prima instanta la Santal, Prigat si Cappy (Grafic nr.18)
131 de persoane din cele intervievate cunosc Santal si ar dori sa achizitioneze produsul in ambalaj dublu (Grafic nr.19)
8 din persoanele chestionate nu cunosc santal, dar ar achizitiona suc natural in ambalaj dublu (Grafic nr.19)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Santal - Raport de Cercetare.doc