Cuprins
- INTRODUCERE .3
- CAPITOLUL I. PREZENTAREA GENERALĂ A SEGMENTĂRII PIETEI PRODUSELOR COSMETICE
- CAPITOLUL II. PREZENTAREA COMPANIEI ORIFLAME IN R.MOLDOVA
- CAPITOLUL III. SEGMENTAREA PIETEI ORIFLAME IN R.MOLDOVA
- 3.1 Identificarea problemei cercetării
- 3.2 Stabilirea obiectivelor, ipotezelor cercetării si a necesarului de informație
- 3.3 Definirea colectivității cercetate, a unității de cercetare și a unității de sondaj
- 3.4 Stabilirea metodei de colectare a informației
- 3.5 Stabilirea coordonatelor spațiale, temporale si modale ale cercetării .
- 3.6 Stabilirea mărimii eșantionului și a metodei de eșantionare
- 3.7 Chestionarul .
- 3.8 Analiza datelor colectate
- CONCLUZII ȘI RECOMANDĂRI
- BIBLIOGRAFIE
Extras din proiect
INTRODUCERE
Actualitatea temei investigate decurge din însăși importanța segmentării pieței unei companii în condițiile economiai de piață.
În zilele noastre, majoritatea companiilor au renunțat la marketingul de masă în favoarea segmentării pieței și alegerii unuia sau mai multor segmente țintă și a creării unor programe de marketing special destinate acestor segmente.
În ceea ce priveste modalitatea de segmentare a pieței nu există doar o singură modalitate. Comercianții trebuie sa aibă în vedere diferite variabile folosite separate sau în combinație pentru a descoperi modul optim de structurare a pieței.
De cele mai multe ori vînzarea produselor se face prin strategii de segmentare a pieței, adică prin crearea unor argumente publicitare separate pentru segmente separate ale pieței.
Laurel Cutler de la Chrysler Corporation spunea că “nu există viitor pentru produsele care plac un pic la toată lumea, ci numai pentru produsele care plac foarte mult la cineva anume”.
Problematica abordată în cadrul proiectului ține de particularitățile segmentării produselor cosmetice.
Scopul investigației este de a studia criteriile de segmentare a pieței produselor cosmetice și elaborarea unei cercetări de marketing privind segmentarea pieței în cadrul unei companii cosmetice autohtone.
Scopul respectiv este concretizat în următoarele sarcini pe parcursul cercetării:
- Studiul espectelor conceptuale ce țin de segmentarea pieței în general
- Analiza criteriilor de segmentare a pieței produselor cosmetice
- Prezentarea unei companii autohtone de produse cosmetice
- Studiul segmentării pieței companiei respective în Republica Moldova
- Efectuarea unei cercetări de marketing privind segmentarea pieței în cadrul companiei analizate
- Analiza rezultatelor obținute în urma efectuării acestei cercetări
Structura și conținutul proiectului. Proiectul a fost structurat în trei capitole, incluzînd în mod obligatoriu, și alte elemente structurale ca: introducerea, concluziile și recomandările, bibliografia.
În capitolul I- Prezentarea generală a pieței produselor cosmetice- este reliefată necesitatea segmentării pieței pentru o companie; este prezentată industria cosmeticilor și sunt analizate criteriile care stau la baza segmentării pieței produselor cosmetice.
În capitolul II- Prezentarea companiei Oriflame în Moldova- este prezentată compania Oriflame, prin evidențierea istoricului său atît pe plan mondial cît și în Moldova, perspectivele de dezvoltare, gama sortimentală și principiile de activitate.
În capitolul III al proiectului- Segmentarea pieței Oriflame în Moldova- este efectuată o cercetare de marketing privind segmentarea pieței companiei analizate în Moldova. În acest scop, sunt parcurse următoarele etape: identificarea problemei cercetării; stabilirea obiectivelor și ipotezelor cercetării; definirea colectivității cercetate, a unităților de cercetare și a unității de sondaj; stabilirea metodei de colectare a informației; stabilirea coordonatelor spațiale, temporale și modale ale cercetării; stabilirea mărimii eșantionului și a metodei de eșantionare; prezentarea chestionarului; analiza datelor colectate.
Tematica investigației științifice atribuie tezei originalitate și actualitate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Segmentarea Pietii Produselor Cosmetice din Chisinau.doc