Extras din proiect
INTRODUCERE
Evolutia domeniului financiar in ultimile decenii a provocat o avalansa mereu crescanda de servicii. In rezultat, piata serviciilor respective a devenit un domeniu foarte dificil de cunoscut, iar evenimentele ce au loc pe aceasta piata, practic, nu pot fi anticipate sau controlate.
Intensificarea concurentei pe piata financiara a condus la diminuarea nivelului rentabilitatii. In aceste conditii, pentru a “supravetui”, bancile s-au vazut nevoite sa-si diversifice gama de produse
ProCredit Bank este singura banca de microfinantare din Romania a carei misiune este sa devina un furnizor de calitate in ceea ce priveste finantarile si serviciile bancare generale pentru micro-intreprinzatori, intreprinderile mici si mijlocii si producatorii agricoli din Romania. Acest obiectiv este realizat prin furnizarea unor servicii exceptionale pentru clienti, prin produse personalizate si o retea nationala.
In activitatea de creditare, ProCredit Bank Romania se axeaza pe finantarea microintreprinzatorilor, intreprinderilor mici si mijlocii, fiind convinsa ca acest sector contribuie esential la dezvoltarea economiei.
ProCredit Bank sprijina afacerile clientilor sai in cel mai eficient mod, la standardele internationale ale bancii. Fiind o banca cu o gama larga de produse si servicii, ProCredit Bank Romania ofera clientilor sai – persoane fizice si juridice – mai multe optiuni de depozite si plasamente în conditii avantajoase.
Acestea reprezintă elemente de materializare a serviciului, mod de punere în practică şi realizarea prestaţiilor.
În capitolul I al lucrării se abordează prezentarea generală a bancii, care cuprinde: scurt istoric, caracteristicile de ansamblu ale bancii, structura organizaţională, baza materială, clienţii bancii precum si concurenţa.
În ceea ce priveşte capitolul II, am făcut o analiză a ofertei bancii, precum şi o analiză a principalelor rezultate economico- financiare respectiv veniturile, costurile şi profiturile pe anii 2004-2006.
Se poate constata că cerinţele crescânde şi tot mai diversificate ale clienţilor au dus la realizarea serviciilor de către un personal competent.
CAPITOLUL I
PREZENTAREA GENERALĂ A BANCII PROCREDIT BANK
1.1 SCURT ISTORIC
În Romania, ProCredit Bank a fost înfiintata în 2002 (mai intai sub numele Banca de Microfinantare MIRO S.A.) si reprezinta rezultatul unui parteneriat intre institutii financiare de renume international, cum ar fi: BERD, IFC - Membra a Grupului Bancii Mondiale, Commerzbank, DEG, ProCredit Holding (companie germana de investitii), si IPC. Aceasta structura unica de actionari asigura stabilitate si un management profesionist bancii, asigurand premisele pentru o evolutie dinamica a ProCredit Bank pe piata romaneasca.
ProCredit Bank este o banca orientata spre dezvoltare, care ofera o gama completa de servicii. Ofera servicii excelente clientilor si o gama larga de produse bancare. In operatiunile de creditare se concentreaza asupra intreprinderilor foarte mici si intreprinderilor mici si mijlocii, deoarece e convinsa ca aceste afaceri creeaza cel mai mare numar de locuri de munca si au o contributie vitala in cadrul economiilor in care opereaza.
Spre deosebire de alte banci, banca nu promoveaza creditele de consum. In schimb se angajajeaza sa puna la dispozitia clientilor nostri produse si servicii bancare in mod responsabil si sa formeze o cultura a economisirii si parteneriate de durata cu acestia.
Actionarii asteapta o rambursare sustinuta a investitiilor, dar nu sunt interesati in principal de maximizarea profitului pe termen scurt. Investeste masiv in instruirea personalului , pentru a crea si a mentine o atmosfera de lucru placuta si eficienta si pentru a furniza servicii prietenoase si competente clientilor bancii.
1.2. STATUTUL SOCIAL
Cresterea competitivitatii dintre banci si dorinta de majorare a cotei de piata conduce la un mediu propice de promovare a produselor si serviciilor intr-un mod care poate induce in eroare deoarece pune accent in primul rand pe beneficii, in timp ce detaliile de baza sunt mai putin explicate. Asemenea comportamente pot pune in pericol reputatia sistemului bancar romanesc si nu in ultimul rand pot avea ca rezultat aparitia unei discrepante intre banci si clientii acestora. ProCredit Bank se implica in sustinerea dezvoltarii sistemului bancar din Romania si in sprijinirea clientilor bancilor in a intelege mai bine care sunt optiunile lor financiare atunci cand se confrunta cu furnizarea unor informatii incomplete.
Strategia de viitor a Bancii ProCredit bank are drept obiectiv atingerea unei cote de piata de 10% (dupa marimea obiectivelor) Printre caile posibile de atingere a acestui obiectiv se numara:achizitia de retele bancare viabile, dezvoltarea retelei proprii, introducerea serviciilor de internet banking si e-commerce pe suportul softului nou aflat in prezent in teste, atragerea de finantare si proiecte de la BERD (pentru finantarea leasingului, credit ipotecar, etc), banci europene, fonduri de investitii si fonduri de pensii. Un element interesant il constituie analiza oportunitatii cotarii actiunilor TLV pe o piata bursiera internationala.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Serviciile Oferite de Banca ProCredit Bank.doc