Cuprins
- 1.Studiu de piaţă pentru investigarea cerinţelor consumatorilor 3pg
- 2.Problema decizională 3pg
- 3.Obiectivele cercetării 4pg
- 4.Metoda cercetării 5pg
- 4.1.Chestionarul 6pg
- 4.2.Explicarea intrebărilor 10pg
- 5.Operaţionalizarea 10pg
- 6.Rezultatul cercetării 11pg
- 7.Bugetul 14pg
Extras din proiect
1. Studiu de piaţă pentru investigarea cerinţelor consumatorilor
“ Cercetarea de marketing reprezintă culegerea, procesarea şi analiza informaţiilor asupra unor teme relevante pentru marketing. Ea începe cu definirea problemei şi se încheie cu un raport şi recomandări de acţiune.”
Lehman, Gupta şi Stecke
2. Problema decizională
Problema decizională existentă în cadrul companiei S.C.THE PUPPYS FUTURE S.A este legată de introducerea pe piaţă a unui nou produs.
Firma îşi propune lansarea unui nou produs cu caracteristici bine definite, principalul scop ar fi creşterea notorietăţii companiei şi a profitului.
Pentru ca noul produs să reprezinte un succes comercial, pe lângă asigurarea unor performanţe calitative corespunzătoare, firma producătoare trebuie să aibă în vedere şi aspectele specifice activităţii de marketing. Pentru aceasta este necesară studierea atentă a informaţiilor deja existente în legătură cu piaţa produsului (studiu documentar), precum şi efectuarea unor cercetări de marketing prin utilizarea unei metode ca ancheta, folosind instrument al cercetării chestionarul.
În zilele noastre există numeroase firme ce se ocupă cu producerea de haine pentru animale de companie. Pe lângă diverse magazine care deţin obiecte destinate iubitorilor de animale, printre concurenţi putem enumera firme precise S.C. PUPPY ANGEL.S.R.L. Novel Design, The Dog Island, etc.
S.C. THE PUPPYS FUTURE S.A îşi propune să aducă pe piaţă un nou produs ce va încuraja şi va trezi curiozitatea iubitorilor de animale de pretutindeni, si anume ”SETURI DE IMBRACAMINTE PENTRU CATEI GESTANTI”.
Spre deosebire de alte produse realizate pentru anumite colecţii de pe piaţa românească, firma îşi propune ca produsul să fie unic prin design, calitatea şi originalitatea seturilor.
Pentru început, produsul nostru vizează regiunea Bucuresti, propunându-şi cucerirea pieţei de pe întreg teritoriul ţării, pentru ca, ulterior să se extindă şi în afara graniţelor. Un prim obiectiv al firmei este acela de a oferi clienţilor siguranţa şi credibilitatea că produsul nostru este unic prin oferirea unui certificat de autenticitate, care pentru unii deţinatori de animale constituie o garanţie indispensabilă.
Principalii noştri cumpărători vor fi în special iubitorii si deţinătorii de animale, care au ca scop achiziţionarea de produse rare, unicate chiar, fără a fi interesaţi de preţul acestora, dar şi persoane obişnuite care vor cumpăra acest produs fiindu-le necesar, fie pentru a le oferi cadou celor dragi.
3. Obiectivele cercetării
Obiectivele cercetării derivă din problema de cercetat:
- Cercetarea pieţei ţintă (potenţiali clienţi);
- Identificarea percepţiilor cumpărătorilor asupra locului de unde preferă să achiziţioneze produsele;
- Identificarea preţului minimum, mediu şi maximum acordat de clienţi produsului;
- Scopul pentru care achiziţionează o persoană un astfel de produs;
4. Metoda cercetării
Metoda de cercetare cuprinde cercetarea exploratorie şi cercetarea descriptivă. Din cercetarea exploratorie face parte analiza documentară şi analiza calitativă, iar din cercetarea descriptivă: studiul documentar, focus grupul, interviul în profunzime, observarea, ancheta de piaţă şi experimentul.
Ancheta reprezintă o analiză sau investigare a unei populaţii date, în vederea obţinerii de răspunsuri precise referitoare la un produs, piaţă, un fenomen. De regulă anchetele nu sunt exhaustive, ci pe bază de sondaj, şi utilizează drept instrument chestionarul. Anchetele, se pot realiza: telefonic, prin poşta, stradal, la domiciliu sau la locul de consum şi chiar prin internet/e-mail.
Pentru realizarea proiectului ne-am focalizat asupra anchetei de piaţă, mai exact asupra chestionarului.
Chestionarul reprezintă instrumentul de culegere a datelor de care depinde reuşita cercetării. La realizarea lui s-a ţinut cont de scopul cercetării de principalele obiective, s-au folosit întrebări deschise, închise şi mixte cât şi întrebări de opinie.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Seturi pentru Animale de Companie.doc