Spss Analiza Cluster

Cuprins proiect Cum descarc?

Obiective 3
Capitolul.1. Introducere in analiza grupurilor 4
Capitolul.2. Analiza Cluster 6
2.1.Hierarchical Cluster 6
2.2. K-Means Cluster 7
2.3. Diferente dintre analiza ierarhica si cea K-means 8
2.4. Scopul analizei Cluster 9
2.5. Standardizarea 9
2.6. Notiuni de statistica asociate cu Analiza Cluster 9
Capitolul.3. Aplicatiile analizei grupurilor 11
3.1. Segmentarea pietei 11
3.2. Analiza structurii de piata 11
3.3. Identificarea potentialelor teste de piata 12
Capitolul.4. Etape ale analizei clusterelor 13
4.1. Formularea problemei 13
4.2. Selectarea distantei 14
4.3. Alegerea unei proceduri 18
4.4. Alegerea numarului de clustere 23
4.5. Identificarea si numirea grupurilor 23
4.6. Testarea solutiei 23
Capitolul 5. Aplicatii 25
5.1. Exemplul 1. Gruparea cazurilor - Hierarchical Cluster Analysis 32
5.1.1. Interpretarea Outputului 35
5.2. Exemplul 2. Gruparea variabilelor - Hierarchical Cluster Analysis 42
5.2.1. Interpretarea outputului 44
5.3. Exemplul 3. Gruparea cazurilor folosind procedura K-Means 51
5.3.1. Interpretarea Output-ului 57
5.3.2.Reprezentare grafica


Extras din proiect Cum descarc?

Obiective
Pana la finalul acestei ore ne propunem ca:
- 90 % dintre colegi sa fi inteles descrierea conceptului de baza "Cluster Analysis" ;
- 70 % sa stie cum se acceseaza aceste proceduri ;
- 60 % sa stie cand sa foloseasca Hierarchical Cluster Analysis si cand sa foloseasca K-Means Cluster Analysis;
- 50 % dintre colegi sa deruleze procedurile necesare obtinerii unui Output corect pentru metodele ierarhice si nonierarhice;
- 30 % dintre colegi sa stie sa analizeze rezultatele Output-ului generat de analiza pe grupuri;
- 10 % dintre colegi sa poata interpreta rezultatele generate de analiza pe grupuri.
Capitolul.1. Introducere in analiza grupurilor
Analiza grupurilor este o procedura multivariata de identificare a grupurilor de date. Ea consta intr-o colectie de tehnici prin care un set de obiecte este divizat in grupuri relativ omogene. Acesta este si obiectivul principal al analizei: de a clasifica obiectele in grupuri omogene, in functie de un set dat de variabile. Obiectele grupurilor pot fi cazuri sau variabile. Analiza grupurilor este complementara analizei factoriale. Daca in cazul analizei factoriale, se urmarea gruparea variabilelor intr-un numar redus de factori determinanti ( variabile finale ), in situatia analizei grupurilor, cazurile sunt obiectul principal de studiu. Metodele ierarhice ale analizei grupurilor pot realiza si gruparea variabilelor, dar urmand un model ad-hoc.
Analiza grupurilor este un instrument util in multe domenii, precum : biologia ( gruparea speciilor ) sau lingvistica ( gruparea dialectelor ). Oamenii de marketing sunt foarte interesati de analiza grupurilor, utilizand-o in numeroase aplicatii . In primul rand, analiza grupurilor ajuta la identificarea segmentelor de piata ale consumatorilor, in functie de anumite variabile. In al doilea rand, se poate ajunge la intelegerea comportamentului consumatorilor prin gruparea acestora in functie de variabile comportamentale. In plus, se pot, cu ajutorul acestei analize, identifica oportunitati pentru produse ce urmeaza a fi lansate pe piata. Grupand marci si produse, se pot determina segmente competitive de piata. Analiza grupurilor are un cuvant important de spus si in ceea ce priveste alegerea testelor de piata. Dispunerea oraselor in grupuri omogene face posibila selectarea oraselor comparabile pentru a testa diverse strategii de piata.
Problema principala a acestei analize este de a atribui fiecare caz unui singur grup. Figura de mai jos arata o situatie ideala, in care grupurile sunt separate in mod evident :


Fisiere in arhiva (1):

  • Spss Analiza Cluster.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!