Spss Analiza Cluster

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 9029
Mărime: 730.23KB (arhivat)
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Corneliu Munteanu

Cuprins

  1. Obiective 3
  2. Capitolul.1. Introducere în analiza grupurilor 4
  3. Capitolul.2. Analiza Cluster 6
  4. 2.1.Hierarchical Cluster 6
  5. 2.2. K-Means Cluster 7
  6. 2.3. Diferenţe dintre analiza ierarhică şi cea K-means 8
  7. 2.4. Scopul analizei Cluster 9
  8. 2.5. Standardizarea 9
  9. 2.6. Noţiuni de statistică asociate cu Analiza Cluster 9
  10. Capitolul.3. Aplicaţiile analizei grupurilor 11
  11. 3.1. Segmentarea pieţei 11
  12. 3.2. Analiza structurii de piaţă 11
  13. 3.3. Identificarea potenţialelor teste de piaţă 12
  14. Capitolul.4. Etape ale analizei clusterelor 13
  15. 4.1. Formularea problemei 13
  16. 4.2. Selectarea distanţei 14
  17. 4.3. Alegerea unei proceduri 18
  18. 4.4. Alegerea numărului de clustere 23
  19. 4.5. Identificarea şi numirea grupurilor 23
  20. 4.6. Testarea soluţiei 23
  21. Capitolul 5. Aplicaţii 25
  22. 5.1. Exemplul 1. Gruparea cazurilor - Hierarchical Cluster Analysis 32
  23. 5.1.1. Interpretarea Outputului 35
  24. 5.2. Exemplul 2. Gruparea variabilelor – Hierarchical Cluster Analysis 42
  25. 5.2.1. Interpretarea outputului 44
  26. 5.3. Exemplul 3. Gruparea cazurilor folosind procedura K-Means 51
  27. 5.3.1. Interpretarea Output-ului 57
  28. 5.3.2.Reprezentare grafică

Extras din proiect

Obiective

Până la finalul acestei ore ne propunem ca:

- 90 % dintre colegi să fi înţeles descrierea conceptului de baza “Cluster Analysis” ;

- 70 % să ştie cum se accesează aceste proceduri ;

- 60 % să ştie când să folosească Hierarchical Cluster Analysis şi când să folosească K-Means Cluster Analysis;

- 50 % dintre colegi să deruleze procedurile necesare obţinerii unui Output corect pentru metodele ierarhice şi nonierarhice;

- 30 % dintre colegi să ştie să analizeze rezultatele Output-ului generat de analiza pe grupuri;

- 10 % dintre colegi să poată interpreta rezultatele generate de analiza pe grupuri.

Capitolul.1. Introducere în analiza grupurilor

Analiza grupurilor este o procedură multivariată de identificare a grupurilor de date. Ea constă într-o colecţie de tehnici prin care un set de obiecte este divizat în grupuri relativ omogene. Acesta este şi obiectivul principal al analizei: de a clasifica obiectele în grupuri omogene, în funcţie de un set dat de variabile. Obiectele grupurilor pot fi cazuri sau variabile. Analiza grupurilor este complementară analizei factoriale. Dacă în cazul analizei factoriale, se urmărea gruparea variabilelor într-un număr redus de factori determinanţi ( variabile finale ), în situaţia analizei grupurilor, cazurile sunt obiectul principal de studiu. Metodele ierarhice ale analizei grupurilor pot realiza şi gruparea variabilelor, dar urmând un model ad-hoc.

Analiza grupurilor este un instrument util în multe domenii, precum : biologia ( gruparea speciilor ) sau lingvistica ( gruparea dialectelor ). Oamenii de marketing sunt foarte interesaţi de analiza grupurilor, utilizând-o în numeroase aplicaţii . În primul rând, analiza grupurilor ajută la identificarea segmentelor de piaţă ale consumatorilor, în funcţie de anumite variabile. În al doilea rând, se poate ajunge la înţelegerea comportamentului consumatorilor prin gruparea acestora în funcţie de variabile comportamentale. În plus, se pot, cu ajutorul acestei analize, identifica oportunităţi pentru produse ce urmează a fi lansate pe piaţă. Grupând mărci şi produse, se pot determina segmente competitive de piaţă. Analiza grupurilor are un cuvânt important de spus şi în ceea ce priveşte alegerea testelor de piaţă. Dispunerea oraşelor în grupuri omogene face posibilă selectarea oraşelor comparabile pentru a testa diverse strategii de piaţă.

Problema principală a acestei analize este de a atribui fiecare caz unui singur grup. Figura de mai jos arată o situaţie ideală, în care grupurile sunt separate în mod evident :

Preview document

Spss Analiza Cluster - Pagina 1
Spss Analiza Cluster - Pagina 2
Spss Analiza Cluster - Pagina 3
Spss Analiza Cluster - Pagina 4
Spss Analiza Cluster - Pagina 5
Spss Analiza Cluster - Pagina 6
Spss Analiza Cluster - Pagina 7
Spss Analiza Cluster - Pagina 8
Spss Analiza Cluster - Pagina 9
Spss Analiza Cluster - Pagina 10
Spss Analiza Cluster - Pagina 11
Spss Analiza Cluster - Pagina 12
Spss Analiza Cluster - Pagina 13
Spss Analiza Cluster - Pagina 14
Spss Analiza Cluster - Pagina 15
Spss Analiza Cluster - Pagina 16
Spss Analiza Cluster - Pagina 17
Spss Analiza Cluster - Pagina 18
Spss Analiza Cluster - Pagina 19
Spss Analiza Cluster - Pagina 20
Spss Analiza Cluster - Pagina 21
Spss Analiza Cluster - Pagina 22
Spss Analiza Cluster - Pagina 23
Spss Analiza Cluster - Pagina 24
Spss Analiza Cluster - Pagina 25
Spss Analiza Cluster - Pagina 26
Spss Analiza Cluster - Pagina 27
Spss Analiza Cluster - Pagina 28
Spss Analiza Cluster - Pagina 29
Spss Analiza Cluster - Pagina 30
Spss Analiza Cluster - Pagina 31
Spss Analiza Cluster - Pagina 32
Spss Analiza Cluster - Pagina 33
Spss Analiza Cluster - Pagina 34
Spss Analiza Cluster - Pagina 35
Spss Analiza Cluster - Pagina 36
Spss Analiza Cluster - Pagina 37
Spss Analiza Cluster - Pagina 38
Spss Analiza Cluster - Pagina 39
Spss Analiza Cluster - Pagina 40
Spss Analiza Cluster - Pagina 41
Spss Analiza Cluster - Pagina 42
Spss Analiza Cluster - Pagina 43
Spss Analiza Cluster - Pagina 44
Spss Analiza Cluster - Pagina 45
Spss Analiza Cluster - Pagina 46
Spss Analiza Cluster - Pagina 47
Spss Analiza Cluster - Pagina 48
Spss Analiza Cluster - Pagina 49
Spss Analiza Cluster - Pagina 50
Spss Analiza Cluster - Pagina 51
Spss Analiza Cluster - Pagina 52
Spss Analiza Cluster - Pagina 53
Spss Analiza Cluster - Pagina 54
Spss Analiza Cluster - Pagina 55
Spss Analiza Cluster - Pagina 56
Spss Analiza Cluster - Pagina 57
Spss Analiza Cluster - Pagina 58
Spss Analiza Cluster - Pagina 59
Spss Analiza Cluster - Pagina 60
Spss Analiza Cluster - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Spss Analiza Cluster.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Analiză factorială

Capitolul I 1.) La ce foloseşte analiza factorială 1.1 Utilizarea analizei factoriale De exemplu, dorim să intrepretăm 12 variabile extrase...

Analiza Datelor

1.Datele Datele sunt preluate de pe site-ul cosmosmobile, www.cosmosmobile.ro . Scopul urmarit in realizarea acestei analize asupra matricei de...

Recunoaștere Nesupervizată a Formelor

PROIECT 2: Aplicaţie numerică la una dintre următoarele doua teme: Analiza Cluster (Recunoaştere Nesupervizată a Formelor) sau Analiza...

Analiza activității firmelor cotate la Bursa de Valori

1)Descrierea datelor 1.1 Datele supuse analizei În tabelul de mai jos sunt prezentate datele care vor fi supuse analizei: 1.2. Descrierea...

Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster

Capitolul 1. Descrierea bazei de date. Provenienţa bazei de date Baza de date pe care am utilizat-o în acest proiect a fost creată ca rezultat al...

Analiza și clasificarea țărilor UE pe baza indicatorilor speranței medii de viață și a nivelului sănătății

I. Introducere: - descrierea datelor alese si a indicatorilor folositi In calculul sperantei medii de viata si a nivelului sanatatii am luat in...

Analiza de Regresie

Aspecte teoretice - recapitulare Analiza de regresie studiază legătura dintre o variabilă dependentă şi una sau mai multe variabile independente,...

Analiza Datelor

1. INTRODUCERE -proiectul isi doreste sa analizeze dezvoltarea tehnologica in 30 tari cu un nivel mediu de dezvoltare umana. -datele folosite...

Ai nevoie de altceva?