Statistică în Afaceri

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 3329
Mărime: 141.37KB (arhivat)
Publicat de: Mia Baciu
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. Analiza unei serii cronologice 1
  2. 2. Graficul în 4 cadrane 7
  3. 3. Ierarhizarea multicriteriala a unităţilor administrativ- teritoriale 10
  4. 4. Previziunea seriilor cronologice cu sezonalitate 12
  5. BIBLIOGRAFIE 18

Extras din proiect

1. Analiza unei serii cronologice

În această primă parte a proiectului am realizat o analiză a unei serii cronologice.

În Grecia, în perioada 2000- 2010, PIB-ul în valori nominale (preţuri curente), împreună cu deflatorul PIB şi PIB în valori reale a fiecărui an, au cunoscut următoarea evoluţie, prezentată în tabelul de mai jos:

Tabelul 1.1. PIB nominal, deflatorul PIB şi PIB real, în Grecia, în perioada 2000-2010

Anii PIB nominal (preturi curente)-mil €

Dt/2000 PIB real

(preturi constante)- mil €

2000 136280 100 136280

2001 146428,6 103,11 142001,8

2002 156614,8 106,62 146884

2003 172431,4 110,8 155614,6

2004 185266 114,07 162411

2005 194818,7 117,28 166114,2

2006 211299,6 120,95 174696

2007 227073,8 124,64 182172

2008 236918,4 128,73 184035

2009 234287,2 130,35 179729,6

2010 230339,4 133,99 171905

Sursa: http://databank.worldbank.org/ddp/home.do

Defatorul PIB de-a lungul anilor s-a modificat faţă de anul de bază 2000, astfel: în 2001 a crescut cu 3,11%, în 2002 cu 6,62%, în 2003 cu 10,8%, în 2004 cu 14,07%, în 2005 cu 17,28%, în 2006 cu 20,95%, în 2007 cu 24,64%, în 2008 cu 28,73%, în 2009 cu 30,35% iar în 2010 cu 33,99%

PIB real în preţuri curente se calculează astfel:

În funcţie de aceste date vom calcula indicatorii relativi şi absoluţi ale seriilor cronologice

I. Indicatori absoluţi- modificarea absolută(sporul)

Modificarea absolută arată cu cât s-a modificat nivelul PIB în perioada curentă faţă de perioada aleasă ca bază de comparaţie. Modificarea absolută:

- cu baza fixă: , t= 2000,..,2010

- arată că nivelul PIB-ului a crescut în anul 2001 faţă de anul 2000 cu 5721,8 mil €

- arată că nivelul PIB-ului a crescut în anul 2002 faţă de anul 2000 cu 10604 mil €

- arată că nivelul PIB-ului a crescut în anul 2003 faţă de anul 2000 cu 19334,6 mil €

- cu baza în lanţ: , t= 2000,...,2010

- arată că nivelul PIB-ului a crescut în anul 2001 faţă de anul 2000 cu 5721,8 mil €

arată că nivelul PIB-ului a crescut în anul 2002 faţă de anul 2001 cu 4882,2 mil €

arată că nivelul PIB-ului a crescut în anul 2003 faţă de anul 2002 cu 8730,6 mil €

Restul modificărilor absolute cu baza fixă sau cu baza în lanţ sunt calculate după aceleaşi formule şi se regăsesc în tabelul 1. 2.

Tabelul 1.2. Modificările absolute cu baza fixă şi cu baza în lanţ

PIBt(2000) Mod( ) t/2000 Mod( )

t/t-1

136280 0 0

142001,8 5721,8 5721,8

146884 10604 4882,2

155614,6 19334,6 8730,6

162411 26131 6796,4

166114,2 29834,2 3703,2

174696 38416 8581,8

182172 45892 7476

184035 47755 1863

179729,6 43449,6 -4305,4

171905 35625 -7824,6

II. Indicatori relativi

1. indicele de dinamică- arată de câte ori s-a modificat PIB real în timp

- cu baza fixă : , t= 2000,...,2010

- arată că nivelul PIB-ului în anul 2001 faţă de anul 2000 a crescut de 1,04 ori.

Preview document

Statistică în Afaceri - Pagina 1
Statistică în Afaceri - Pagina 2
Statistică în Afaceri - Pagina 3
Statistică în Afaceri - Pagina 4
Statistică în Afaceri - Pagina 5
Statistică în Afaceri - Pagina 6
Statistică în Afaceri - Pagina 7
Statistică în Afaceri - Pagina 8
Statistică în Afaceri - Pagina 9
Statistică în Afaceri - Pagina 10
Statistică în Afaceri - Pagina 11
Statistică în Afaceri - Pagina 12
Statistică în Afaceri - Pagina 13
Statistică în Afaceri - Pagina 14
Statistică în Afaceri - Pagina 15
Statistică în Afaceri - Pagina 16
Statistică în Afaceri - Pagina 17
Statistică în Afaceri - Pagina 18
Statistică în Afaceri - Pagina 19
Statistică în Afaceri - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Statistica in Afaceri
    • prima pagina.doc
    • Statistica in Afaceri.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Business plan - metodă statistică de fundamentare a strategiilor economice

INTRODUCERE În lumea de azi, managerii sunt confruntaţi cu probleme complexe şi situaţii noi.Ei trebuie să asigure folosirea eficientă a...

Argumentarea Economică a Planurilor de Afaceri în Unitățile Agricole

Actualitatea şi gradul de studiere a temei investigate Abordarea problematicii privind argumentarea economică a planurilor de afaceri în sectorul...

Metode cantitative de analiză matematică

TEMA 1. CONCEPTE DE BAZĂ UTILIZATE ÎN ANALIZA STATISTICĂ Deciziile de zi cu zi se realizează, de cele mai multe ori, pe baza unor informaţii...

Statistică pentru afaceri - Cumpărăturile de pe AliExpress

A. INTRODUCERE Am ales sa studiez „Cumparaturile de pe AliExpress” deoarece este un site din ce in ce mai popular in ceea ce priveste...

Statistică Aplicată în Afaceri

1 - Analiza și previziunea evoluției unui fenomen economico-social La aceasta problema am studiat evolutia suprafetei de paduri regenerate...

Statistică pentru afaceri

A. Identificarea modelului de regresie, estimarea şi testarea parametrilor modelului de regresie, estimarea valorilor 1. Prezentarea teoriei...

Statistică pentru afaceri - Pâinea

A. Introducere Am ales acest produs, deoarece oamenii sunt mult mai atenți la ceea ce consumă, iar pâinea este un aliment „problemă” in viziunea...

Statistică pentru afaceri

1. Prezentarea si descrierea statistica a unui esantion observat dupa 4 varabile de interes Am extras un esantion format din 30 de persoane,...

Ai nevoie de altceva?