Strategia de Branding a Spaniei

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Prezentarea tarii 3
2. Prezentarea brandului de tara 4
2.1. Contextul crearii brandului 4
2.2. Prezentarea logo-ului 4
2.3. Prezentarea sloganului 5
2.4. Actorii implicati 6
3. Strategia de marketing 6
3.1. Prezentarea strategiei 6
3.2. Campaniile de promovare derulate in timp pe mai muti ani 7
4. Grupurile tinta 14
5. Bugetul strategiei de branding 15
6. Efectele implementarii strategiei de branding 15
6.1. Efectele economice 15
6.2. Prestigiul 19
7. Concluzii 20
8. Bibliografie 21


Extras din proiect Cum descarc?

1. Prezentarea tarii
Spania este un stat situat in sud-vestul Europei, ocupand cea mai mare parte din Peninsula Iberica, precum si Insulele Baleare si Pityuse din Marea Mediterana si Insulele Canare din OceanulAtlantic. Are iesire la Oceanul Atlantic si Marea Mediterana, la vest se invecineaza cu Portugalia, iar la nord-vest cu Franta si Andora. Stamtoarea Gibraltar (14 km) o desparte de Africa, teritoriul Gibraltar fiind inca o posesiune a Marii Britanii (in luna ianuarie 2002, Tony Blair-primul ministru britanic, a anuntat deschiderea de negocieri cu Guvernul Spaniei, in vederea retrocedarii teritoriului Gibraltar catre Spania).
Capitala Spaniei este Madrid care are o populatie de 2.060.000 locuitori ,iar limba vorbita este spaniola. Este impartita in diviziuni administrative astfel: 15 regiuni si 50 provincii. Cele mai importante orase sunt: Barcelona, Sevillia, Valencia, Bilbao, Saragosa, Murcia, Malaga. Moneda oficiala este euro.
Relieful din Spania este dezvoltat pe doua categorii de structuri geologice: alpine si hercinice. Structurile alpine formeaza majoritatea regiunilor muntoase, dar indeosebi cele doua catene ale orogenezei alpine: Sierra nevada si Muntii Pirinei. Structurile hercinice se regasesc sub forma unor resturi din vechile masive hercinice inglobate in orogeneza alpina. Un element important al reliefului Spaniei si al Peninsulei Iberice il reprezinta altitudinea medie foarte ridicata. Spania are o altitudine medie de 660 m, ceea ce reprezinta a doua valoare in Europa, dupa Elvetia. Din aceasta cauza, aspectul general al reliefului este acela a unui podis inalt, inconjurat de masive muntoase. O alta caracteristica ce poate fi observata in aspectul reliefului o reprezinta alternanta lanturilor muntoase dispuse aproape paralel cu vai si podisuri intinse. 
Clima Spaniei este continental uscata, cu amplitudini termice mari in Podisul Meseta, temperat-oceanica in partea de nord si nord-vest, si mediteraneana pe litoralul estic si sudic.
In ceea ce priveste economia, resursele minerale sunt bogate si variate constand in: carbuni, minereuri de fier, de mangan, de cupru, de staniu, polimetale, bauxita, wolfram, mercur, uraniu, fosforite, sare si saruri de potasiu etc. (concentrate in special in nordul Spaniei si Granada).
Spania reprezinta taramul unde cresteau merele de aur ale lui Hercule si de asemenea taramul care era considerat Raiul pe Pamant de arabi, iar pentru scriitorii George Orwell si Ernest Hemingway, Spania era o arena in care istoria se situa la granita intre faptele eroice si tragedie, cand toreadorii sfidau moartea. Din toate timpurile, Spania a ramas in ochii necunoscatorilor o tara plina de mistere.
Date demografice:
Populatia 40.280.780 loc. Suprafata de viata Barbatii 76 de ani
Femeile 82 de ani
Populatia pe km2 79 Rata de alfabetizare 97,85
Media anuala de crestere 1,6 %o Indicele dezvoltarii umane 93,5 %
a populatiei 1999-2003 Populatia urbana 77 %
Populatia sub 15 ani 14,4 % Rata natalitatii (2004) 10,11 %o
Populatia peste 65 de ani 17,6 % Rata mortalitatii infantile 4,48 %
Numarul de barbati la 96 Rata mortalitatii 9,5 %o
100 de femei Sporul natural (2002) 1,3%o
2. Prezentarea brandului de tara
2.1. Contextul crearii brandului
Reinventarea brandului Spaniei este considerat de multi specialisti un exemplu reusit. Pana la inceputul anilor 1980, Spania era considerata o tara conservatore si patriarhala dar, dupa intrarea acesteia in Uniunea Europeana, ceea ce a atras o dezvoltare economica rapida, o campanie de marketing sustinuta ani de zile, a transformat imaginea acestei tari intr-un brand modern, creativ, artistic.
Brandingul Spaniei a inceput in anii '80 si s-a desfasurat pe o perioada de 17-18 ani, spune Wally Olins, care a avut o contributie semnificativa in acest proces. Exporturile au inceput si ele sa poarte vestea innoirii. Filmele lui Almodovar, companii multinationale precum Rapsol, Telefonica si Union Fenosa au contribuit la ,,reconstructia" Spaniei. Olimpiada de la Barcelona, precum si expozitia din 1992 de la Sevilla a adus noua Spanie in atentia intregii lumi, precum si , filmele lui Almodovar au contribuit la cresterea valorii brandului Spaniei. Statul-paria al Europei Occidentale intra in Uniunea Europeana ca un stat modern si civilizat, precum si ca o putere politica. 
Brandingul Spaniei a durat aproape 18 ani si a avut ca punct de plecare turismul, sub simbolul solar Juan Miro si al sintagmei ,,Everything under the Sun" (,,Totul sub soare"). Acestea au fost folosite si in exporturile tarii. Succesul campaniei a fost demonstrat in perceptia europenilor: daca la inceput era privita ca o tara de la periferia occidentala, in prezent, Spania are imaginea unui stat puternic, dar si exotic. Este nevoie sa se dezvolte, prin grupul de lucru, un proces de consultare cu liderii de opinie pentru a evalua punctele tari si slabe ale natiunii, pentru a le compara cu rezultatele studiilor interne si externe si pentru a lua in considerare un numar de optiuni pentru ideea centrala; sa se creeze ideea centrala pe care se va fundamenta brandul national si pe baza careia se va dezvolta intregul program. Aceasta trebuie vizualizata prin culori, printr-un simbol si prin elemente tipografice. In acest moment, un artist eminent trebuie desemnat sa creeze iconul national..Simbolul solar al Spaniei, creat de Juan Miro, este un reper in acest sens. 
2.2. Prezentarea logo-ului
Logo-ul de tara este proiectat de celebrul artist spaniol Joan Miro. Un desen simplu care reprezinta soarele rosu, negru si galben.
Campania a fost lansata in 1989, cu ocazia Cupei Mondiale de fotbal, care a avut loc in Spania si a folosit o imagine simbol a dinamismului artistic spaniol, conceputa de unul dintre cei mai importanti artisti spanioli, Juan Miro. Acest logo este folosit si in prezent in campaniile internationale, iar imaginea Spaniei este azi cea a unei tari moderne si dinamice. Campania a creat un brand solid pentru industria turistica. Un soare foarte particular care este completat de litere luate dintr-o lucrare mai veche a pictorului a devenit posterul official al Campionatului de Fotbal din anul 1982. Logo-ul a fost folosit pentru prima data in Campania "Espana,todo bajo el sol!" si din acel moment a condus toate tipurile de comunicare institutionala.


Fisiere in arhiva (2):

  • Strategia de Branding a Spaniei.docx
  • Strategia de Branding a Spaniei.pptx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1) Travel World, [Online], disponibil la adresa: http://www.travelworld.ro/tari/spania.php, accesat la data de 11.01.2015
2) Tourism, branding and 55 logos, [Online], disponibil la adresa: http://www.wabbaly.com/tourism-branding-and-55-logos/, accesat la data de 11.01.2015
3) http://www.telegraphindia.com/1140420/jsp/calcutta/story_18254500.jsp#.VLEu9yuUe1I
4) Plan Estrategico de Marketing, [ Online], disponibil la adresa: http://www.tourspain.es/es-es/marketing/PEM/Paginas/default.aspx, accesat la data de 11.01.2015
5) La nueva campana de imagen turistica de Espana, [Online], disponibil la adresa: http://www.logitravel.com/bloglogi/la-nueva-campa241a-de-imagen-tur237stica-de-espa241a-9836.html, accesat la data de 11.01.2015
6) Joan Miro: A life in paintings, [Online], disponibil la adresa: http://www.theguardian.com/artanddesign/2011/mar/20/joan-miro-life-ladder-escape-tate, accesat la data de 11.01.2015
7) ?Como Hacer Marketing con Poco Presupuesto?, [Online], accesat la data de 11.01.2015, disponibil la adresa: http://blog.fromdoppler.com/como-hacer-marketing-con-poco-presupuesto/, accesat la data de 11.01.2015
8) Instituto de Estudios Turisticos, [Online], disponibil la adresa: http://www.iet.tourspain.es/en-EN/Paginas/default.aspx, accesat la data de 11.01.2015
9) Instituto Nacional de Estatistica, [Online], disponibil la adresa: http://www.ine.es/inebmenu/mnu_hosteleria.htm, accesat la data de 11.01.2015


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!