Strategia de Branding a Spaniei

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 2 fișiere: docx, pptx
Pagini : 51 în total
Cuvinte : 4536
Mărime: 7.15MB (arhivat)
Publicat de: Horea Dragomir
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Irina Popescu
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI ADMINISTRAŢIE ŞI MANAGEMENT PUBLIC

Cuprins

  1. 1. Prezentarea țării 3
  2. 2. Prezentarea brandului de țară 4
  3. 2.1. Contextul creării brandului 4
  4. 2.2. Prezentarea logo-ului 4
  5. 2.3. Prezentarea sloganului 5
  6. 2.4. Actorii implicați 6
  7. 3. Strategia de marketing 6
  8. 3.1. Prezentarea strategiei 6
  9. 3.2. Campaniile de promovare derulate în timp pe mai muți ani 7
  10. 4. Grupurile țintă 14
  11. 5. Bugetul strategiei de branding 15
  12. 6. Efectele implementării strategiei de branding 15
  13. 6.1. Efectele economice 15
  14. 6.2. Prestigiul 19
  15. 7. Concluzii 20
  16. 8. Bibliografie 21

Extras din proiect

1. Prezentarea țării

Spania este un stat situat în sud-vestul Europei, ocupând cea mai mare parte din Peninsula Iberică, precum şi Insulele Baleare şi Pityuse din Marea Mediterană şi Insulele Canare din OceanulAtlantic. Are ieşire la Oceanul Atlantic şi Marea Mediterană, la vest se învecinează cu Portugalia, iar la nord-vest cu Franţa şi Andora. Stâmtoarea Gibraltar (14 km) o desparte de Africa, teritoriul Gibraltar fiind încă o posesiune a Marii Britanii (în luna ianuarie 2002, Tony Blair-primul ministru britanic, a anunţat deschiderea de negocieri cu Guvernul Spaniei, în vederea retrocedării teritoriului Gibraltar către Spania).

Capitala Spaniei este Madrid care are o populație de 2.060.000 locuitori ,iar limba vorbită este spaniola. Este împarțită în diviziuni administrative astfel: 15 regiuni și 50 provincii. Cele mai importante orașe sunt: Barcelona, Sevillia, Valencia, Bilbao, Saragosa, Murcia, Malaga. Moneda oficială este euro.

Relieful din Spania este dezvoltat pe două categorii de structuri geologice: alpine și hercinice. Structurile alpine formează majoritatea regiunilor muntoase, dar îndeosebi cele două catene ale orogenezei alpine: Sierra nevada si Muntii Pirinei. Structurile hercinice se regăsesc sub forma unor resturi din vechile masive hercinice înglobate în orogeneza alpină. Un element important al reliefului Spaniei și al Peninsulei Iberice îl reprezintă altitudinea medie foarte ridicată. Spania are o altitudine medie de 660 m, ceea ce reprezintă a doua valoare în Europa, după Elveția. Din această cauză, aspectul general al reliefului este acela a unui podiș înalt, înconjurat de masive muntoase. O altă caracteristică ce poate fi observată în aspectul reliefului o reprezintă alternanța lanțurilor muntoase dispuse aproape paralel cu văi și podișuri întinse.

Clima Spaniei este continental uscată, cu amplitudini termice mari în Podișul Meseta, temperat-oceanică în partea de nord și nord-vest, și mediteraneană pe litoralul estic și sudic.

În ceea ce privește economia, resursele minerale sunt bogate și variate constând în: carbuni, minereuri de fier, de mangan, de cupru, de staniu, polimetale, bauxită, wolfram, mercur, uraniu, fosforite, sare și saruri de potasiu etc. (concentrate în special în nordul Spaniei și Granada).

Spania reprezintă tăramul unde creșteau merele de aur ale lui Hercule și de asemenea tărâmul care era considerat Raiul pe Pămant de arabi, iar pentru scriitorii George Orwell și Ernest Hemingway, Spania era o arenă în care istoria se situa la granița între faptele eroice și tragedie, când toreadorii sfidau moartea. Din toate timpurile, Spania a ramas in ochii necunoscatorilor o tara plina de mistere.

Date demografice:

Populația 40.280.780 loc. Suprafața de viață Bărbații 76 de ani

Femeile 82 de ani

Populația pe km² 79 Rata de alfabetizare 97,85

Media anuală de creștere 1,6 %ₒ Indicele dezvoltării umane 93,5 %

a populației 1999-2003 Populația urbană 77 %

Populația sub 15 ani 14,4 % Rata natalității (2004) 10,11 %ₒ

Populația peste 65 de ani 17,6 % Rata mortalității infantile 4,48 %

Numărul de bărbați la 96 Rata mortalității 9,5 %ₒ

100 de femei Sporul natural (2002) 1,3%ₒ

2. Prezentarea brandului de țară

2.1. Contextul creării brandului

Reinventarea brandului Spaniei este considerat de mulţi specialişti un exemplu reuşit. Până la începutul anilor 1980, Spania era considerată o ţară conservatore şi patriarhală dar, după intrarea acesteia în Uniunea Europeană, ceea ce a atras o dezvoltare economică rapidă, o campanie de marketing susţinută ani de zile, a transformat imaginea acestei ţări într-un brand modern, creativ, artistic.

Brandingul Spaniei a început în anii ‘80 și s-a desfășurat pe o perioadă de 17-18 ani, spune Wally Olins, care a avut o contribuție semnificativă în acest proces. Exporturile au început și ele sa poarte vestea înnoirii. Filmele lui Almodovar, companii multinaționale precum Rapsol, Telefonica și Union Fenosa au contribuit la „reconstructia“ Spaniei. Olimpiada de la Barcelona, precum și expoziția din 1992 de la Sevilla a adus noua Spanie în atenția întregii lumi, precum și , filmele lui Almodovar au contribuit la creșterea valorii brandului Spaniei. Statul-paria al Europei Occidentale intra in Uniunea Europeana ca un stat modern și civilizat, precum și ca o putere politică.

Brandingul Spaniei a durat aproape 18 ani și a avut ca punct de plecare turismul, sub simbolul solar Juan Miró și al sintagmei „Everything under the Sun“ („Totul sub soare“). Acestea au fost folosite și in exporturile țării. Succesul campaniei a fost demonstrat in perceptia europenilor: daca la inceput era privită ca o țară de la periferia occidentala, în prezent, Spania are imaginea unui stat puternic, dar și exotic. Este nevoie să se dezvolte, prin grupul de lucru, un proces de consultare cu liderii de opinie pentru a evalua punctele tari și slabe ale națiunii, pentru a le compara cu rezultatele studiilor interne și externe și pentru a lua în considerare un numar de opțiuni pentru ideea centrală; să se creeze ideea centrală pe care se va fundamenta brandul național și pe baza căreia se va dezvolta întregul program. Aceasta trebuie vizualizată prin culori, printr-un simbol și prin elemente tipografice. În acest moment, un artist eminent trebuie desemnat să creeze iconul național..Simbolul solar al Spaniei, creat de Juan Miro, este un reper în acest sens.

2.2. Prezentarea logo-ului

Logo-ul de țară este proiectat de celebrul artist spaniol Joan Miró. Un desen simplu care reprezintă soarele roșu, negru și galben.

Campania a fost lansată în 1989, cu ocazia Cupei Mondiale de fotbal, care a avut loc în Spania şi a folosit o imagine simbol a dinamismului artistic spaniol, concepută de unul dintre cei mai importanţi artişti spanioli, Juan Miro. Acest logo este folosit şi în prezent în campaniile internaţionale, iar imaginea Spaniei este azi cea a unei ţări moderne şi dinamice. Campania a creat un brand solid pentru industria turistică. Un soare foarte particular care este completat de litere luate dintr-o lucrare mai veche a pictorului a devenit posterul official al Campionatului de Fotbal din anul 1982. Logo-ul a fost folosit pentru prima dată în Campania ”España,todo bajo el sol!” și din acel moment a condus toate tipurile de comunicare instituțională.

Bibliografie

1) Travel World, [Online], disponibil la adresa: http://www.travelworld.ro/tari/spania.php, accesat la data de 11.01.2015

2) Tourism, branding and 55 logos, [Online], disponibil la adresa: http://www.wabbaly.com/tourism-branding-and-55-logos/, accesat la data de 11.01.2015

3) http://www.telegraphindia.com/1140420/jsp/calcutta/story_18254500.jsp#.VLEu9yuUe1I

4) Plan Estratégico de Marketing, [ Online], disponibil la adresa: http://www.tourspain.es/es-es/marketing/PEM/Paginas/default.aspx, accesat la data de 11.01.2015

5) La nueva campaña de imagen turística de España, [Online], disponibil la adresa: http://www.logitravel.com/bloglogi/la-nueva-campa241a-de-imagen-tur237stica-de-espa241a-9836.html, accesat la data de 11.01.2015

6) Joan Miró: A life in paintings, [Online], disponibil la adresa: http://www.theguardian.com/artanddesign/2011/mar/20/joan-miro-life-ladder-escape-tate, accesat la data de 11.01.2015

7) ¿Cómo Hacer Marketing con Poco Presupuesto?, [Online], accesat la data de 11.01.2015, disponibil la adresa: http://blog.fromdoppler.com/como-hacer-marketing-con-poco-presupuesto/, accesat la data de 11.01.2015

8) Instituto de Estudios Turísticos, [Online], disponibil la adresa: http://www.iet.tourspain.es/en-EN/Paginas/default.aspx, accesat la data de 11.01.2015

9) Instituto Nacional de Estatistica, [Online], disponibil la adresa: http://www.ine.es/inebmenu/mnu_hosteleria.htm, accesat la data de 11.01.2015

Preview document

Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 1
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 2
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 3
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 4
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 5
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 6
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 7
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 8
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 9
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 10
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 11
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 12
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 13
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 14
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 15
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 16
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 17
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 18
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 19
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 20
Strategia de Branding a Spaniei - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Strategia de Branding a Spaniei.docx
  • Strategia de Branding a Spaniei.pptx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Analiza Brandului Dracula

INTRODUCERE Argumentarea temei alese În zilele noastre, nevoia destinaţiilor de a a se diferenţia de competitoarele sale a devenit mai critică...

Proiect Economic

REZUMAT În mediul de afaceri firmele au 2 tipuri de poziţie: de a fi interesat să privească pe un spaţiu îngust, de regulă doar acţiunile firmei,...

Marcă versus brand

I. Marcă vs. Brand Problema marcă vs. brand este o controversă în industria publicităţii şi a comunicării de marketing din România. De cele mai...

Rebrandingul Connex - Vodafone

Introducere “Anul acesta, Connex a devenit parte a Vodafone, iar multi romani si-au exprimat entuziasmul fata de integrarea in cea mai mare...

Marketing internațional - vinuri

Rezumat introductiv Vinul este un purtător de imagine pentru istoria, cultura şi civilizaţia oricărei ţări cultivatoare de viţă de vie. România...

Campaniile de promovare a României

CAMPANIILE DE PROMOVARE A ROMANIEI Campania de promovare in Spania Initiator: Guvernul Romaniei Finantatori: Saatchi & Saatchi Obiectivul:...

Locul Turismului în Economia Spaniei

Capitolul I Prezentarea generală a ţării 1.1 Aşezare geografică Regatul Spaniei (spaniolă Reino de España) sau Spania (spaniolă España) este o...

Strategia de Branding a Spaniei

Capitolul 1: Prezentarea Spaniei Spania este recunoscută ca și tărâmul lui Hercule unde creșteau merele de aur, de asemenea este considerată Raiul...

Ai nevoie de altceva?