Strategia de comunicare de marketing in cadrul companiei UniCredit

Extras din proiect Cum descarc?

Partea I: Scurta prezentare a companiei UniCredit
UniCredit este un grup financiar-bancar din Italia, cu sediul la Milano, prezent in 20 de tari, care are 142.000 de angajati si peste 35 de milioane de clienti. UniCredit Group, este de asemenea cel mai mare grup bancar din Europa Centrala si de Est, cu peste 3.100 de sucursale, in care 65.000 de angajati deservesc 24 milioane de clienti.
UniCredit se bazeaza pe doua valori fundamentale: etica si respectul, iar principalul scop al grupului este de a satisface nevoile reale ale clientilor prin solutii viabile cu sinergii intre urmatoarele diviziuni de afaceri: Corporate & Investment Banking, Banca Comerciala si Wealth Management. 
Grupul UniCredit a fost fondat oficial in 1870, cand Banca di Genova - mai tarziu redenumita Credito Italiano - a fost deschisa pentru afaceri. Cu toate acestea, unele dintre bancile care s-au alaturat grupului UniCredit isi urmaresc originile mult mai departe, precum Banca Rolo, fondata in 1473.
In 2005, UniCredit a fuzionat cu grupul german HypoVereinsbank (HVB), care in sine este format in 1998 prin combinarea a doua banci bavareze: Bayerische Vereinsbank si Bayerische Hypotheken-und Wechsel-Bank. Integrarea cu Grupul HVB a fost consolidata prin fuziunea cu Bank Austria Creditanstalt(in anul 2000) si a permis o crestere suplimentara pentru Grupul UniCredit. In plus, Bank Austria a fost actionar majoritar la Bank Medici AG.
Concentrandu-se pe diverse activitati bancare, UniCredit ofera expertiza locala si internationala, oferind acces continuu la produse si servicii, fiind lider pe piata pe 13 piete europene. Cuprinzand o retea internationala de birouri si sucursale, UniCredit serveste clienti si din alte 18 tari din intreaga lume.
UniCredit in Romania 
In Romania, grupul UniCredit este prezent prin UniCredit Tiriac Bank, care are o retea de 242 de unitati. La sfarsitul lui 2015, banca avea la nivel national un portofoliu de 600.000 de clienti. 
Partea a II-a: Coordonatele imaginii pentru elementele care fac obiectul comunicarii UniCredit
-  Imaginea produsului/marcii
UniCredit are o imagine foarte puternica si bine conturata in spatiul european, in special in tarile in care a devenit lider de piata. Viziunea este de a fi ,,One Bank, One UniCredit". Cu alte cuvinte, o banca comerciala pan-europeana de succes cu o retea unica in vestul, centrul ,estul Europei si nu numai. 
UniCredit se angajeaza sa raspunda nevoilor clientilor, activitatea bancara fiind simpla: Ajutarea oamenilor sa faca fata provocarilor lor, atat mari cat si mici. Pentru a face acest lucru UniCredit acorda timpul necesar pentru a intelege nevoile clientilor inainte de a oferi o solutie care sa ofere beneficii in viata reala.
Imaginea produsului UniCredit este de ,,Real Life Banking". Acest concept se identifica, de fapt, cu cine este compania si modul in care lucreaza ca banca.
UniCredit considera ca gasirea solutiilor potrivite pentru clienti este modul prin care poate contribui la imbunatatirea vietii acestora, la dezvoltarea continua a imaginii, dar si a serviciilor oferite.
Sfera rosie din logo este un element grafic folosit de toate bancile din grupul UniCredit pentru a distinge marca, prin aceasta culoare exprimandu-se dinamismul, fiabilitatea si abordarea globala.
Albul ,,1" din centrul sferei reprezinta forta si leadershipul unic pe care grupul il ofera.
Fontul folosit pentru toate comunicatiile a fost proiectat in mod expres pentru UniCredit. Este o tipografie energica si moderna, care se considera a evoca perfect caldura si deschiderea acestei banci.
Spre deosebire de majoritatea concurentilor de pe piata internationala, UniCredit a renuntat la promovare si comunicare prin intermediul celor mai populare retele sociale din lume cum ar fi Facebook, Instagram sau Twitter inca din anul 2019. Aceasta hotarare a fost luata la nivelul intregului grup bancar, iar motivele sunt legate de modul in care Facebook a gestionat anumite scandaluri care au implicat datele personale ale utilizatorilor.
,,Suntem dedicati asigurarii unui dialog privat si de inalta calitate cu clientii nostri si investim constant in imbunatatirea canalelor noastre digitale. De aceea, va anuntam ca ne vom retrage complet de pe Facebook si de pe toate canalele sociale detinute de Facebook, incepand cu data de 1 iunie 2019", au anuntat reprezentantii UniCredit Bank. 
Insa UniCredit va comunica in continuare cu utilizatorii activi pe Facebook si Instagram prin intermediul unui serviciu de tip ,,info center", dar si pe mail, Twitter sau YouTube.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de comunicare de marketing in cadrul companiei UniCredit.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

https://www.unicredit.ro/ro/institutional/csr/mediu.html
https://www.unicreditgroup.eu/en/unicredit-at-a-glance/diversity.html?topmenu=INT-TM_ABO1_en053
https://www.unicreditfoundation.org/en/fondazione/mission.html
https://ro.wikipedia.org/wiki/Responsabilitate_social%C4%83_a_corpora%C8%9Biilor
https://www.paginademedia.ro/2019/05/unicredit-bank-iese-de-pe-facebook
https://www.unicreditgroup.eu/content/dam/unicreditgroup-eu/documents/en/sustainability/environment-suppliers/environmental-management-system/Environmental_Commitment-160615.pdf
https://www.unicreditgroup.eu/en/unicredit-at-a-glance/our-identity.html?topmenu=INT-TM_ABO1_en053
https://www.unicreditgroup.eu/en/business/cib.html


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!