Strategia de Distributie - Simpson Timber

Extras din proiect Cum descarc?

Studiul de caz de fata analizeaza problema companiei Simpson Timber in ceea ce priveste lansarea pe piata a unui nou produs din punct de vedere al alegerii celui mai potrivit intermediar si/sau a canalelor de distributie pentru acesta. Simpson Timber apela initial la un canal de distributie lung, lantul logistic cuprinzand urmatoarele nivele: Producator- Angrosist-Diversi contractori din sectorul constructiilor (fie retaileri, fie constructori)- Consumator final. La momentul studiului de caz, compania a inregistrat anumite schimbari in ceea ce priveste distributia catre sectorul constructorilor industriali, care aflandu-se in crestere puternica, ajung sa negocieze contractele de cumparare pentru usi si alte materiale necesare, direct cu producatorul (o crestere a procentului achizitiilor de la 0-5% la 27%).
1. Analiza SWOT
Puncte forte
- Compania Simpson Timber prezinta un avantaj in fata celorlalti producatori de usi din punctul de vedere al angrosistilor, fiind preferata in fata competitorilor datorita contactelor personale stabilite; existenta agentului intermediar care furnizeaza informatii despre pret si conditiile de livrare, ofera companiei un plus in fata competitiei, un management bun al relatiilor cu clientii fiind o conditie necesara pentru dezvoltarea de relatii comerciale de durata, iar compania de fata nu a neglijat acest aspect;
- Este prima ce a patruns pe piata din Midwest , astfel fiind cea mai cunoscuta de pe piata.
Puncte slabe
- Lipsa unui management al reclamatiilor bine pus la punct este unul din punctele slabe ale companiei Simpson Timber, fapt ce descuraja creearea unor relatii pe termen lung cu noii clienti, care aveau dificultati in gasirea canalului corect pentru a depune sau a sesiza o nemultumire;
- Lipsa unui plan de marketing avand ca fundament cercetarea de piata; ( acest lucru se vede in faptul ca personalul de marketing presupune, si o face gresit, ca noii intermediari - marii constructori de cladiri, lanturile de vanzare a cherestelei, vor avea o influenta mica sau nesemnificativa asupra intregii piete a produsului).
Oportunitati
- Avand in vedere conditiile pietei, cei mai multi angrosisti au dorit mentinerea legaturii cu furnizorul obisnuit, in speranta ca astfel vor primi un ajutor;
Amenintari
- Perioada analizata in acest studiu de caz nu era o perioada favorabila din punct de vedere economic, piata constructiilor de pe coasta de Vest fiind afectata, fapt ce ameninta direct cifra de afaceri a companiei al carei volum este influentat intr-o proportie destul de mare de aceasta industrie;
- O alta amenintare, consecinta a celei amintite anterior, este reprezentata de competitia care, observand situatia pe piata constructiilor de pe coasta de Vest, este atrasa de piata spre care Simpson isi canalizeaza eforturile (Midwest);
- Competitia in crestere a produs un dezechilibru al pietei, noii competitori adoptand strategii de pret de penetrare pentru a castiga un segment cat mai mare de piata intr-un timp cat mai scurt;
- O alta amenintare este reprezentata de noul produs lansat pe piata usilor de compania Masonite ce se bucura de un impact major pe piata atat din punct de vedere al costurilor, cat si al materialelor speciale folosite pe care compania detine chiar un patent;
- O noua categorie de intermediari au intrat pe piata cu o putere suficient de mare incat sa pretinda o negociere directa cu producatorii; 
2. Dilema cazului
Studiul de fata incearca sa identifice care ar fi cel mai potrivit intermediar pentru distributia noului produs specializat marca Simpson Timber pe piata din Midwest- si, de asemenea, canalul/canalele de marketing adecvat pentru acest produs- luandu-se in calcul atat situatia actuala in care se afla compania, dar si previziunile viitoare in ceea ce priveste competitia si efectul ei asupra evolutiei vanzarilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de Distributie - Simpson Timber.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!