Strategie Diagnostic pentru Sectorul Laptelui

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Misiunea si obiectivele strategice ale sectorului laptelui .3
2. Analiza diagnostic de marketing a sectorului.4
2.1. Auditul mediului de marketing.4
2.1.1. Macromediul .4
2.1.2. Micromediul .15
2.2. Diagnoza mixului de marketing.21
2.2.1. Piata.21
2.2.2. Produs.22
2.2.3. Pret.23
2.2.4. Distributie.27
2.2.5. Promovare.27
2.3. Aprecierea activitatii de marketing prin metoda punctajelor.28
3. Analiza SWOT.29
4. Adaptarea ramurii la schimbarile mediului ambiant.32
4.1. Formularea obiectivelor si ipotezelor strategiei.32
4.2. Adaptarea strategiei de marketing la schimbarile mediului ambiant.33
4.2.1. Strategia de piata.33
4.2.2. Starategia de produs.34
4.2.3. Strategia de pret.34
4.2.4. Strategia de distributie.35
4.2.5. Starategia de promovare.35
5. Scenarii privind cresterea performantei sectorlui lapte.36


Extras din proiect Cum descarc?

1. Misiunea si obiectivele strategice ale sectorului laptelui 
Laptele este un produs strategic cu impact deosebit asupra copiilor, persoanelor in varsta, precum si a celor cu diferite afectiuni. Cresterea vacilor pentru lapte, ocupatie de baza in zona rurala si montana, asigura venituri ritmice si stabile crescatorilor de animale.
Sustinerea valorificarii eficiente a laptelui materie prima va permite realizarea unor investitii in retehnologizarea activitatii necesare realizarii unor produse lactate controlabile, cu calitate si termene de garantie superioare. Asigura stabilitatea fortei de munca in zona rurala si montana. Este sursa sigura pentru schimburile comerciale.
Asigura valorificarea superioara a furajelor realizate pe suprafetele de baza furajera in sistem natural (pasuni naturale).
OBIECTIVE URMARITE 
o Asigurarea necesarului de lapte si produse lactate la nivelul standardelor europene.
o Realizarea unei incarcaturi optime de animale pe unitatea de suprafata in vederea utilizarii potentialului de productie al bazei furajere.
o Stimularea organizarii de exploatatii eficiente si competitive prin trecerea de la productia destinata autoconsumului la productia comerciala.
o Organizarea crescatorilor in asociatii in vederea reprezentarii intereselor in relatiile cu furnizorii de imputuri si beneficiarii produselor realizate.
o Cresterea productiei de lapte materie prima la nivelul potentialului national in vederea acoperirii cotelor de productie ce au fost negociate cu Uniunea Europeana din momentul integrarii.
PROGRAM PENTRU SUSTINEREA PRODUSULUI 
Sustinerea, stimularea si protectia produsului intern prin aplicarea mecanismelor folosite in UE. Sustinerea pentru echilibrarea balantei intre segmentul de productie si procesare a productiei. Fara ajustarea echilibrata a raportului de preturi intre sectorul de procesare si productie, se risca diminuarea efectivelor de animale. Necesitatea unui suport financiar pentru a echilibra pretul de valorificare la producatorul intern cu cel realizat in UE.
OBIECTIVE DE REABILITARE SI REDRESARE PE TERMEN MEDIU SI LUNG
o Relansarea sectorului de crestere a bovinelor, in vederea stimularii productiei de lapte de vaca.
o Sustinerea sectorului de producere a laptelui, pentru cresterea cantitativa si calitativa a acestuia, in vederea alinierii la standardele Comunitatii Europene privind modul de acordare a cotelor.
o Asigurarea securitatii alimentare a populatiei cu lapte si produse lactate.
o Sustinerea financiara a productiei de lapte, pentru echilibrarea pretului de valorificare la producator, pe aceleasi criterii cu cele realizate in UE.
2. Analiza diagnostic de marketing a sectorului 
2.1. Auditul mediului de marketing
2.1.1. Macromediul
Macromediul de marketing cuprinde fortele din mediul inconjurator care reflecta evolutiile de ansamblu ale societatii si ale pietei. Acestea pot fi grupate in cateva campuri de forte distincte si semnificative: mediul demografic, mediul economic, mediul natural, mediul tehnologic, mediul politic si legislativ si mediul sociocultural.
Structurand mediul de marketing in straturi concentrice, in jurul intreprinderii, macromediul va reprezenta deja cel de-al doilea strat, ceva mai indepartat decat micromediul imediat si ceva mai apropiat decat extramediul indepartat.
Mediul demografic. Populatia unei piete, privita ca numar total al consumatorilor potentiali, este adesea punctul de plecare intr-o cercetare de marketing. Principalele caracteristici demografice ale unei piete sunt: marimea populatiei, structura pe sexe, structura pe varste, densitatea, mobilitatea, rata natalitatii, rata casatoriilor, rata mortalitatii, speranta de viata, rasa, etnia, locul de rezidenta (rural/urban), afilierea religioasa, educatia si ocupatia.
Tendintele demografice, in local si regional, influenteaza potentialul de cumparare al pietei si constituie jaloane ale politicilor de marketing pe termen mediu si scurt. 
Mutatiile privind ponderea menajului in conditii de celibat, ponderea familiilor fara copii, fluxul migrarilor de populatie intre diverse regiuni si tari sau compozitia etnica si structura pe varste si cicluri de viata ale familiei constituie puternici factori de influenta ai marketingului practicat in viitorul imediat.
Daca judecam piata Romaniei in termeni demografici, putem vorbi de o scadere brutala a natalitatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategie Diagnostic pentru Sectorul Laptelui.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!