Strategii de Marketing Ecologic - Studiu de Daz SC Ecohornet SRL

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS
Lista figurilor;
Lista tabelelor;
Introducere - 1
1. STRATEGII DE MARKETING ECOLOGIC 2
1.1. Marketing ecologic - concepte fundamentale 2
1.2. Produsele ecologice - imperativ al unei dezvoltari economice durabile 4
1.3. Canale de marketing ecologic 7
1.4. Preturile 'verzi' reflectare a responsabilitatii pentru protejarea mediulu 9
1.5. Comunicarea in marketingul ecologic- necesitate a informarii si educarii 9
Bibliografie 10
2. PREZENTAREA SOCIETATII S.C. ECOHORNET S.R.L. SI A ACTIVITATII DE MARKETING 11
2.1. Prezentarea societatii S.C. Ecohornet S.R.L 11
2.2. Analiza SWOT a firmei S.C. Ecohornet S.R.L 13
2.3. Activitatea de marketing a societatii S.C. Ecohornet S.R.L 14
Bibliografie 21
3. CERCETARE DE MARKETING - ATITUDINI, OPINII, COMPORTAMENTE SI INTENTII DE ACHIZITIONARE A UNUI SISTEM ECOLOGIC DE INCALZIRE TERMICA IN RANDUL POPULATIEI MUNICIPIULUI BUCURESTI 23
3.1. Obiectivele cercetarii 23
3.2. Ipotezele cercetarii 25
3.3. Metoda de cercetare si populatia cercetata 27
3.4. Stabilirea marimii esantionului 27
3.5. Metoda de esantionare 27
3.6. Conditii de reprezentativitate ale esantionului 28
3.7. Caracterizarea chestionarului 29
3.8. Rezultatele cercetarii 29
3.9. Concluzii ale cercetarii 51
Bibliografie 52
4. CONCLUZII SI PROPUNERI 53
Bibliografie generala 58
Anexe.


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Marketingul ecologic isi propune sa defineasca, sa abordeze si sa interrelationeze domenii precum vanzarea produselor, protectia mediului, educatia consumatorilor etc. Ecomarketingul incearca sa prezinte o noua filosofie asupra modului de desfasurare a productiei si consumului, filosofie care aseaza in centrul preocuparilor sale elementul educatie
Fiecare persoana lasa o amprenta ecologica asupra mediului si de aceea este important ca fiecare dintre noi sa contribuie cu cate putin la protectia mediului inconjurator, mai exact la prevenirea poluarii acestuia si la recuperarea resurselor. Acest lucru se poate realiza si prin inlocuirea sistemelor obisnuite de incalzire termica cu sisteme de incalzire termica ecologice, care ajuta astfel la reducerea poluarii mediului. Deoarece piata acestor tipuri de produse se afla la inceput, este important sa se realizeze un studiu pentru a studia piata si pentru a afla care este opinia oamenilor cu privire la caracteristicile unor astfel de sisteme ecologice.
Prin acest studiu de caz imi doresc sa aflu care sunt nevoile si preferintele populatiei, ce anume ii impiedica sau determina sa achizitioneze aceste sisteme ecologice de incalzire termica si cum sunt privite aceste sisteme de catre oameni. Totodata, un alt obiectiv il reprezinta aflarea avantajelor si dezavantajelor pe care le au aceste sisteme in comparatie cu cele obisnuite, impactul pozitiv sau negativ pe care il au asupra mediului si daca folosirea acestor tipuri de sisteme este sustinuta de lege.
Pe de o parte, scopul acestei lucrari este sa aflu si daca persoanele care au deja in prezent un astfel de sistem sunt multumite de modul cum functioneaza, de efectele pe care le au, iar pe de alta parte, scopul acestui studiu de caz este aflarea intentiilor de achizitionare a unui astfel de sistem de catre persoanele care detin in prezent un sistem obisnuit de incalzire termica.
Pentru realizarea acestui studiu de caz voi folosi carti de specialitate, internetul, documentatie interna a firmei S.C. Ecohornet S.R.L. si o cercetare cantitativa realizata pe membrii populatiei Municipiului Bucuresti.
Cap. 1. STRATEGII DE MARKETING ECOLOGIC
In urmatorul capitol voi prezenta cateva concepte fundamentale ale marketingului ecologic, mai exact, partea de strategii de marketing ecologic la nivelul variabilelor de marketing.
1.1. Marketing ecologic - concepte fundamentale.
In acest subcapitol voi vorbi despre conceptul de marketing ecologic, despre prevenirea poluarii si recuperarea resurselor, precum si de conceptul- creat pentru a fi compatibil cu mediul.
1.1.1. Conceptul de marketing ecologic.
Dezvoltarea economica rapida in care nu s-a tinut seama de faptul ca anumite activitati distrug mediul inconjurator a generat marketingul ecologic. Activitatile economice, chiar si cele care sunt proiectate si realizate cu responsabilitate sociala, vor genera, mai mult sau mai putin efecte negative asupra mediului, iar acest lucru va determina o presiune crescanda asupra tuturor tipurilor de organizatii pentru a-si imbunatati performantele ecologice.
Pentru realizarea compatibilitatii cu ecosistemele este necesara integrarea in procesele de luare a deciziilor de marketing a obiectivelor de prevenire a poluarii ( P2) si recuperare a resurselor (R2). Ele trebuie avute in vedere in aceasta ordine, P2 presupunand o actiune preventiva (producerea deseurilor, risipa, poluarea sunt stopate inca de la inceput) cu implicatii in reducerea eco-costurilor prezente si viitoare, iar R2 presupunand o actiune de remediere ( din deseurile care nu pot fi evitate, sa fie recuperate resurse, iar reziduurile eliminate sa nu fie daunatoare mediului) care va genera o serie de costuri suplimentare.
1.1.2. Prevenirea poluarii si recuperarea resurselor - obiective fundamentale ale marketingului ecologic.
La fel ca si in managementul integrat al deseurilor, si in marketing se va mentine o ordine a prioritatilor si anume prevenirea poluarii (prima prioritate), recuperarea resurselor ( a doua prioritate) si eliminarea deseurilor ( a treia prioritate). In vederea reducerii poluarii se impun practici de reducere a consumului de materiale, apa, energie si alte resurse sau protejeaza resursele prin conservare sau utilizare mai eficienta. Esentiala este eliminarea deseurilor si a risipei din punctul de plecare, ce presupune solutii pe termen lung, in general.
Principiul de baza al reducerii poluarii este sa se obtina mai mult din mai putin, iar beneficiile sunt legate atat de input-uri, cat si de output-uri. Aceasta inseamna utilizarea de input-uri mai putine, pentru a produce si oferi aceleasi beneficii. Deci se reduc eco-costurile pe unitatea de beneficiu oferit consumatorilor. Pentru output-uri se genereaza economii prin reducerea cantitatii de deseuri ce trebuie eliminate.
Recuperarea resurselor are in vedere faptul ca orice produs se uzeaza sau se demodeaza, necesitand inlocuirea, ca orice produs are nevoie cel putin de un nivel minim de ambalare, iar transformarea resurselor in produse va genera deseuri.
1.1.3. Creat pentru a fi compatibil cu mediul - un concept esential in marketingul ecologic.
Creat pentru a fi compatibil cu mediul sau cu ecosistemele ( CCE) este un concept ce a aparut mai intai in domeniul proiectarii proceselor industriale, legat de dezvoltarea ecologiei industriale, unde era definit prin preocuparea asupra constituirii setului de atribute ecologice ale produsului.
Daca ne gandim din perspectiva marketingului, ne vom referi la mai mult decat la deciziile privind produsele, pentru ca strategia de marketing se refera si la pret, distributie si promovare. Este in consecinta necesar ca toate cele patru elemente ale mix-ului de maketing sa fie regandite prin prisma CCE.


Fisiere in arhiva (10):

  • Strategii de Marketing Ecologic - Studiu de Daz SC Ecohornet SRL
    • ANEXA 2.1.doc
    • Anexa 2.2.doc
    • Anexa 2.3.doc
    • ANEXA 2.4.doc
    • Anexa 3.1..doc
    • coperti.doc
    • CUPRINS.doc
    • licenta.doc
    • LISTA FIGURILOR.doc
    • LISTA TABELELOR.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!