Strategii de Marketing in Perioade de Recesiune

Cuprins proiect Cum descarc?

I. Strategia-conceptii si perceptii
II. Marketingul ca razboi
III. Marketing-ul direct
IV. Marketing 3.0
V. Era turbulentelor
VI. Reactii neinspirate ale managerilor la turbulenta
1) Reduceri de cheltuieli pe toate planurile in locul unor masuri precise si calculate
2) Reducerea cheltuielilor de marketing, de promovare a marcilor proprii si de dezvoltare a unor produse noi
3) Scaderea vanzarilor si rabaturile de pret
4) Decuplarea legaturii cu clientela, prin reducerea cheltuielilor aferente activitatii de vanzari
VII. Proiectarea pentru rezilienta a sistemelor de marketing
1) Reactii comune in marketing la situatiile de criza
2) Reactii strategice in marketing la situatiile de criza
3) Aspecte operationale pentru departamentul de marketing
VIII. Opt pasi catre succes
IX. Concluzii


Extras din proiect Cum descarc?

I. Strategia - conceptii si perceptii 
Teoretic, nu exista strategii bune de marketing. Strategiile bune sunt proaste. Si strategiile proaste sunt bune. Totul depinde de cine le foloseste." Al Ries si Jack Trout
Termenul de strategie, asa cum este el prezentat in Dictionarul explicativ al limbii romane, se refera la o ,,parte componenta a artei militare, care se ocupa cu problemele pregatirii, planificarii si ducerii razboiului si operatiilor militare" 
Cea mai clara definitie, care ne permite o paralela intre domeniul militar si cel al marketingului este cea data de dictionarul de neologisme: strategia reprezinta ,,arta de a folosi cu dibacie toate mijloacele disponibile in vederea asigurarii succesului intr-o lupta". Putem considera ca ,,succesul intr-o lupta" se refera la succesul ce poate fi obtinut de catre un competitor pe o piata, in urma aplicarii unei anumite strategii concurentiale. Cu alte cuvinnte, strategia este dezvoltata pentru a obtine suprematia intr-un anumit domeniu. Asa cum observau Al Ries si Jack Trout: ,,Strategia trebuie sa urmeze tactica. Adica, obtinerea de rezultate tactice este singurul scop al strategiei."
De-a lungul timpului, o serie de autori au incercat sa defineasca conceptul de strategie. George Stainer, profesor de management si fondator al revistei ,,The California Management Review", considerat ,,parintele" planificarii strategice, a incercat sa explice conceptul de strategie in lucrarea ,,Strategic Planning", notand ca strategia a patruns in literatura de management ca o modalitate de a se referi la ceea ce intreprinderea poate face pentru a concretiza miscarile actuale si previzionale ale competitiei. 
Kenneth Andrews prezinta o definitie mai ampla a strategiei: ,,Strategia corporatiei este un model de decizii intr-o companie care determina si releva obiectivele sale, scopurile sau tintele, produce politicile si planurile principale pentru atingerea acestor scopuri si defineste domeniul de afaceri pe care compania le va realiza, felul de organizatie eocnomica si umana care este si intentioneaza sa fie natura contributiei economice si noneconomice catre actionari, angajati, clienti si comunitate."
II. Marketingul ca razboi
,,Cea mai buna aparare este atacul" - Sun Tzu
Al Ries si Jack Trout sunt de parere ca cea mai buna carte despre marketing nu a fost in niciun caz scrisa de un professor de la Harvard sau de oricare mare intreprindere de success. Ei consider ca un general prusac in retragere, Karl von Clausewitz, este "responsabil" pentru stabilirea liniilor de baza si a principiilor pe care se bazeaza strategiile de marketing de success.
In mod clasic insa, marketingul se defineste ca avand ca obiect principal de activitate satisfacerea cerintelor consumatorului. Kotler vede marketingul ca fiind "activitatea umana orientate spre satisfacerea cerintelor prin pricese de schimb", iar Americam Marketing Association percep marketingul ca "realizarea activitatilor comericale ce orienteaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator spre consummator". Toate aceste definitii insa, pe cat de logice si idealiste, pierd insa la partea de aplicabilitate, in idea ca nu sunt ediventiate tehnicile si conditiile in care se atinge succesul in acest domeniu.
Pentru a avea azi success, o companie trebuie sa se concentreze asupra concurentei si sa lanseze atacuri de marketing asupra punctelor slabe identificate. In acest sens, Digital Equipment Corporation poate fi luat ca si exemplu in domeniul afacerilor cu calculatoare. DEC a avut de castigat milioane exploatand slabiciunea IBM in domeniul calculatoarelor de mica putere.
Este mult mai usor sa te mentii in varf, decat sa ajungi acolo , iar asta mai ales in perioade de recesiune sau de fluctuatii economice. Specialistii in marketing trebuie sa fie in acest sens pregatiti sa se angajeze in acest sens intr-un razboi de marketing. Un "general" de marketing se caracterizeza prin flexibilitate, loialitate, perseverenta, curaj mental, hotarare, indrazneala, noroc si nu in ultimul rand trebuie sa dispuna de o buna cunoastere a regulilor jocului.Razboiul de marketing este o incercare de a aplica gandirea militara, bazata in mare parte pe studierea tehnicilor de ofensiva si devensiva, problemelor de marketing. La fel ca un razboi modern, batalia se da in mare parte la nivelul psihicului uman. Bataliile de marketing se dau la nivelul creierului, iar mintea este terenul de batalie. Pozitionarea cu succes a produselor marketerilor este echivalentul reusitei. Un razboi de marketing este unul in intregime intelectual, iar concentrarea marketerilor trebuie sa fie orientata spre consumator. Nu companiile se identifica una pe cealalta ca fiind lideri pe piata, ci consumatorii sunt aceia care le declara acest statut.
Strategiile de marketing trebuie sa fie deci orientate spre consumator (prin cercetari de piata) si - in contextul unui razboi de marketing - adaptate concurentei. Filosofia de a-i lasa si pe altii sa traiasca, nu are ce cauta intr-un asemenea razboi. Liderii sunt depasiti atunci cand nu tin seama de miscarile adversarilor, riscand sa adopte o planificare strategica defectuoasa. Astfel de decizii trebuie luate abia in urma analizei atente a pozitiei adversarului (Karl von Klausenwitz) cu intentia bine stabilita de a anticipa cu eficacitate contraatacurile concurentilor. Cu alte cuvinte, este foarte important sa te intrebi tot timpul ce loc ocupi pe piata inainte de a aplica o strategie, mai ales intr-o economie recesionista, cand pozitiile si cotele de piata ale intreprinderilor sunt intr-o continua fluctuatie. O strategie de marketing isi arata insa eficienta si trebuiesc la randul lor analizata pentru aceasta, numai in momentul in care ajunge in contact cu clientul si cu concurenta.
O tehnica de marketing folosita cu precadere de lideri de piata, precum IMB sau Gilette este aceea de introducere a unor noi produse si servicii, care sa le umbreasca pe cele precedente. Strategia firmei Gilette, de a se ataca singura prin lansarea de noi tehnologii (Mach 2 , Mach 3), este mult mai eficienta decat un atac impotriva concurentei si in egala masura mult mai putin periculoasa.
Tehnicile specifice marketingului ca razboi sfatuiesc firmele sa fie intr-o permanenta cercetare si cunoastere atat a consumatorului, cat si a concurentilor, pentru a putea mereu veni cu solutii care sa le garanteze o mai buna pozitionare si un succes in indeplinirea obiectivelor eferente perioadei de recesiune.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Marketing in Perioade de Recesiune.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!