Strategii de Produs - Ulei Clever

Extras din proiect Cum descarc?

Obiectul lucrarii il constituie uleiul alimentar, marca Clever, distribuit in Romania prin reteaua de magazine Billa. 
Analiza produsului este facuta pe baza caracteristicilor surprinse in magazinele Billa din orasul Bacau, ca urmare a concluziilor trase dupa folosirea directa in gospodaria proprie si prin comparare cu alte marci de ulei aflate sau nu in portofoliul firmei Orkla Foods Romania.
1. Identificarea componentelor produsului total (corporale, acorporale, de comunicare si imagine). 
Uleiul Clever este produs la Craiova de catre Orkla Foods, un gigant norvegian al bunurilor de larg consum, prin subsidiara din Romania (Orkla Foods Romania). Compania face parte din grupul Orkla, care este cotat la bursa din Norvegia, activand in domeniile bunurilor de consum de marca, media, chimiei si investitiilor financiare. 
Orkla Brands, divizia cu activitati in industria alimentara a grupului norvegian Orkla a finalizat anul trecut cu venituri operationale de 23,3 miliarde de coroane norvegiene (2,6 miliarde de euro), in crestere cu 5% fata de rezultatele obtinute in anul precedent, potrivit informatiilor aparute in raportul anual al companiei.
Din punct de vedere al distributiei, retailerul incadreaza produsul la "Fast Moving Consumer Goods", subcategoria alimente de baza.
Marca Clever este o marca proprie a Orkla International. Crearea propriilor marci este o strategie de fidelizare a clientilor si de diferentiere fata de competitie, pentru retaileri. Alte obiective urmarite de produsele private label sunt acoperirea unor segmente de pret sau diversificarea ofertei. Majoritatea produselor marci proprii ale retailerului au cele mai mici preturi la raft, acesta fiind elementul principal de diferentiere fata de brandurile consacrate ale producatorilor. Politica de preturi mici pentru produsele private label este sustinuta de cheltuieli reduse la minimum cu ambalarea si etichetarea articolelor, de minimul sau lipsa cheltuielilor de promovare, dar si de volumele mari de vanzari. 
Distributia produselor se face controlat, prin intermediul de firme aflate in portofoliul firmei mama, acest aspect fiind o sursa de control asupra pretului la raft al produsului.
Desfacerea produsului se face doar in cadrul retelei de magazine Billa (retea aflata in proprietatea Orkla Foods). Magazinele Billa comercializeaza doar catre persoane fizice si in acest fel este inlaturata posibilitatea ca produsele marca Clever (si implicit uleiul acestei marci) sa poata fi cumparate in mod legal de la alte puncte de desfacere (magazine). Aceasta conduce la imposibilitatea ca uleiul Clever sa poata fi cumparat la un pret superior celui din magazinele Billa, iar pretul scazut care recomanda produsul sa nu poata fi marit de alti intermediari (ceea ce conduce la cresterea renumelui de produs cu pret mic si la siguranta mentinerii acestei trasaturi). 
Calitatea uleiului este superioara si este data de caracteristicile vizuale (culoare, limpezime), gustative si de siguranta in ceea ce priveste sanatatea consumatorilor. Merita mentionata probabilitatea mare ca majoritatea (peste 90%) cumparatorilor de ulei vegetal sa nu faca diferenta macar intre uleiul extras doar din seminte de floarea soarelui si cel mixt (seminte de floarea soarelui si rapita). Acest aspect de diferentiere nu a aparut pana la momentul actual in nici o reclama la ulei, deci nu a fost comunicat in nici o campanie de promovare a vreunui tip de ulei, indiferent de marca sub care a fost vandut. O cauza probabila a acestei omisiuni in comunicare poate fi pusa pe seama producatorilor de a nu provoca canibalizarea propriilor produse (grupul Orkla vinde ulei vegetal si sub marcile Bunica si Argus), intrucat uleiul extras din seminte de rapita nu are o imagine favorabila in randul consumatorilor. 
Uleiul Clever este comercializat in recipiente din plastic tip PET, care contin fiecare cate un litru de produs. Este produs exclusiv din seminte de floarea soarelui, iar acest lucru se poate deduce si din culoarea sa galben deschis. Prin comparatie, alte uleiuri vegetale (care sunt extrase partial din seminte de floarea si partial din seminte de rapita) au culoarea galbena cu tenta mai inchisa spre verzui (ex. uleiul Argus, pe al carui eticheta, la denumirea produsului scrie "ulei vegetal" si nu "ulei din floarea soarelui").


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Produs - Ulei Clever.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!