Strategii în relațiile cu publicul

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 4054
Mărime: 26.49KB (arhivat)
Publicat de: Ileana-Maia Robu
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Strategia determina abordarile necesare pentru realizarea planului. Analiza situatiei ne-a dat posibilitatea sa cunoastem organizatia sis a aflam mai multe despre publicurile ei, concurenta si mediul in care isi desfasoara activitatea. Se stie deja, in acest moment, ce anume vrem sa comunicam, cui, darn u stim foarte clar cum anume vom comunica. Strategia ne va ajuta sa aflam raspunsul la aceasta intrebare. Organizatia trebuie sa se adapteze de acum mediului sau si sa identifice ijnstrumentele necesare pentru influientarea atitudinii si comportamentuluyi publicului – tinta.

In functie de sarcinile ce trebuie indeplinite, de atitudinea pozitiva sau negative a publicului – tinta fata de produs, va trebui sa adoptam abordari diferite. Sa trecem asadar in revista aceste abordari, prezentate in functie de principalele sarcini pe care le au de indeplinit.

1.Captarea atentiei publicului – tinta

Pentru a atrage atentia asupra noutatii unui produs, serviciu, a unei idei sau cause sociale, ipoteza de la care putem pleca este aceea ca publicul – tinta nu a dezvoltat o atitudine pozitiva sau negative pentru ca nu a venit in contact cu oferta organizatiei. Sarcina de indeplinit consta in sensibilizarea publicului cu privire la existenta acestei noutati. Nu I se va cere sa indrageasca sau sa adopte imediat produsul, ci sa invete s ail cunoasca.

1.1. Principiile

In aceasta etapa, strategiile sunt relative simple si ele se bazeaza pe trei principii distincte

1.1.1. A face valva in jurul produsului

Publicul – tinta nu cunoaste produsul. In acelasi timp, el este supus in fiecare zi unui tir de stimuli din partea diferitelor canale mediatice. Publicitatea, prin toate mijloacele ei, bombardeaza publicul cu mesaje, incat nu mai conteaza atat prezenta produsului, rationalitatea mesajului, cat amploarea “zgomotului” facut in jurul mesajului.

“Zgomotul” communicational se compune din toate interventiile organizatiei facute cu referire la noul produs. Pentru a atrage atentia, trebuie sa te delimitezi de ceilalti, adica sa folosesti culori intr-un ziar alb – negru si contrastul alb – negru in revistele in culori ; insamna sa folosesti deopotriva bannere si mesaje televizate.

Atunci cand milioane de personae urmaresc o emisiune, cum ar fi Jocurile Olimpice, campionate de fotbal sau seriale TV, anumite companii isi prezinta in pauzele publicitare de doua – trei ori, in moduri diferite, un produs nou. Indifferent daca vrem sau nu, valva facuta in jurul produsului ne va atrage atentia.

1.1.2. Repetitia

Studiile cu privire la comportamentul uman, in particular cele ale lui Pavlov, au demonstrate ca putem crea anumite reflexe conditionate cu ajutorul repetitiei. Exemplul cel mai cunoscut este cel al cainelui care de fiecare data cand primea mancare auzea un zgomot de clopotel. Dupa un timp, el asocial clopotrelul cu mancarea, astfel ca saliva de fiecare data cand auzea clopotelul, chiar daca nu primea hrana.

In acelasi mod sunt invatati si ursii sa danseze la circ. Ei sunt obisnuiti sa danseze in sunetul muzicii folosendu-se o placa de metal acre se incalzeste treptat. Astfel, placa se incinge, iar ursul ridica, pe rand, cate o labuta, pentru a nu se arde. Cu cat placa se incalzeste mai tare, cu atat se accelereaza ritmul muzicii. In momentul in care reflexul s-a instalat in mintea ursului, nu mai e nevoie de placa incalzita, e sufficient sa se auda muzica pentru ca animalul sa “danseze”.

Pe acelasi principiu se bazeaza toata publicitatea produselor noi. Se programeaza cinci, zece sau douazeci de ori acelasi mesaj intr-o perioada de timp relative scurta, pe durata catorva saptamani, pentru ca oameni s ail retina prin repetare. In fiecare saptamana, vom revedea aceleasi campanii publicitare la bere si, chiar daca nu consumam acest produs, vom sti ce marca noua de bere a aparut pe piata

Preview document

Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 1
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 2
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 3
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 4
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 5
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 6
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 7
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 8
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 9
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 10
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 11
Strategii în relațiile cu publicul - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Strategii in Relatiile cu Publicul.doc

Te-ar putea interesa și

Transparența Bugetara în Cadrul Administrației Publice Locale

INTRODUCERE Au trecut mai mult de 17 ani de când administraţia publică din România, sub imperiul noilor transformări social - politice a înţeles...

Relațiile publice - componentă a strategiei economice a întreprinderii

Capitolul 1 INTRODUCERE IN RELATII PUBLICE Prabusirea, in 1989, a structurilor politice de tip totalitar în Europa de Est a însemnat doar primul...

Rolul relațiilor publice la DGFP Gorj

1.ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA RELATIILOR PUBLICE LA DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE GORJ 1.1 Organizarea generala a Generala a Finantelor...

Între relații publice și publicitate - strategia Vodafone

Introducere Relaţiile Publice şi Publicitatea câştigă din ce în ce mai mult teren în ziua de azi, tot mai multe companii şi organizaţii încep să...

Marketingul Serviciilor Turistice

Argument Lucrarea de fata abordeaza conceptele specifice marketingului turistic si politicile de produs turistic, pret, distribute si promovare...

Strategii de relații publice

TITLUL CAMPANIEI – “Campania de prevenire a abandonului si institutionalizarii copilului” OBIECTIVUL CAMPANIEI – informarea publicului larg despre...

Reforma Contabilității Publice

1.Contextul general al reformei contabilitatii publice Dupa 1990, România s-a caracterizat prin reforme politice si economice semnificative. În...

Campaniile de relații publice

Marketingul administraţiei publice este un proces sistematic de cercetare care duce, în final, la cunoaşterea prealabilă a pieţei. Pentru orice...

Ai nevoie de altceva?