Abstractul 3 Introducere 5 1.Definirea obiectivelor si ipotezelor generale 6 1.1 Formularea ipotezelor, scopului si obiectivelor generale 6 2. Evaluara imaginii companiei "Orange Moldova".S.A 7 2.1.Descrierea succinta a unitatii de observare, a metodei de interogatoriu (anchetare) 7 2.2 Analiza intrebarilor relevante 8 2.3.Strategii de imbunatatire a imaginii intreprinderii 16 Concluzie 22 Anexe 24 Bibliografie 28
Abstractul In conditiile constituirii pieti concurentiale in Republica Moldova, unul din instrumentele de consolidare a pozitiei intreprinderii in cadrul pietei este imaginea firmei. Astfel, apare necesitatea studierii conceptului de imagine a firmei nu ca o abstractie ce apare in constiinta oamenilor despre o anumita organizatie, ci ca o categorie economica ce poate fi apreciata empiric si care poate fi gestionata. Asadar, imaginea este un stimul emotional transmis de emitator catre receptor sub forma unor repzezentari mintale, perceptii, idei, sentimente dinamice, referitor la unele lucruri, intreprinderi, persoane sau unui grup de persoane. Referindune la procesul de evaluarea si gestionare a imaginii acesta se bazeaza pe intarirea reputatiei cu ajutorul unui sistem de valori, luinduse in consideratie factorii de influenta. La evaluarea imaginii corporative, se pot utiliza atit metode cantitative, cit si calitative de cercetare. In lista metodelor calitative, putem indica: autoevaluarea de management, interviul in profunzime, focus-group. Astfel, procesul de evaluare a imaginii intreprinderii contureaza trei directii de cercetare: analiza imaginii intreprinderii in rindul diferitelor auditori, analiza imaginii intreprinderilor concurente si aprecierea caracteristicilor unei intreprinderi ,,ideale" in ramura. Pentru studierea imaginei s-a luat drept exemplu piata de telefonie mobila, care a inceput sa se dezvolte din anul 1998 odata cu aparitia primului operator de telefonie mobila ,,ORANGE Moldova" S.A. Luind in consideratie evolutia pietii de telefonie mobila, abia incepind cu anul 2003 aceasta piata a inceput sa se dezvolte cu o dinamica mai mare inregistrind venituri in valoare de 3033,5mlnlei, iar gradul de penetrare a telefoniei mobile a evoluat de la 13,86 % pina la 67,9% in 2008. Cea mai sporita dinamica de crestere s-a remarcat in anii 2007-2009, odata cu rebrandingul de la Voxtel la Orange. La momentul actual pe piata telefoniei mobile activeaza 3 operatori ,,ORANGE Moldova" S.A. cu 1,82 mln clienti, ,,MOLDCELL"S.A.- cu 865 mii abonati si ,,MOLDTELECOM"S.A.cu 101 mii utilizatori. Astfel"Orange Moldova" S.A. este monopolist pe piata de telefonie mobila , inregistind cea mai mare cifra de afaceri in valoare de 2217,7 mln.lei in 2009 si cel mai mare numar de utilizatori. In ultimii ani compania si-a imbunatatit rezultate financiare, inregistrind o crestere considerabila a veniturilor pana la 2217,7mln.lei , a profitului net pina la 1 192,6 mil.lei si a gradului de autonomie financiara pina la 81%. In urma calculelor si analizei financiare efectuate putem constatata ca valorile tuturor indicatorilor sunt foarte si foarte bune, o astfel de situatie financiara denota ca intreprinderea eficient isi coordoneaza activitatea de marketig. In privinta analizei de marketing a companiei Orange Moldova" S.A., s-a identificat ca obiectivele de baza ale companiei sunt sporirea calitati serviciilor si stabilirae unui pet convenabil, satisfacerea nevoilor clientilor, cresterea numarului de utilizatori si a venitului din vinzari, cresterea cotei de piata,si cel mai important promovarea imaginii companiei pe piata. In atingerea tuturor obiectivelor compania a abordat numeroase strategii ale mixului de produs, de distributie, de promovare si cel mai semnificativ cea de comunicare. In privinta analizei de marketing a companiei Orange Moldova" S.A., s-a identificat ca obiectivele de baza ale companiei sunt sporirea calitati serviciilor si stabilirae unui pet convenabil, satisfacerea nevoilor clientilor, cresterea numarului de utilizatori si a venitului din vinzari, cresterea cotei de piata, si cel mai important promovarea imaginii companiei pe piata. In atingerea tuturor obiectivelor compania a abordat numeroase strategii ale mixului de produs, de distributie, de promovare si cel mai semnificativ cea de comunicare. Introducere Factorii ce influenteaza formarea unei imagini sunt multipli: misiunea organizatiei, managementul personalului, performantele, climatul de lucru, concurenta, calitatea si eficienta comunicatiilor, procesul decizional etc. Acestia pot fi influentati de un numar considerabil de decizii strategice si operationale ale top-managementului intreprinderii. Conform tipologiei imaginii prezentate de Johannsen in 1971, care pina in prezent a fost completata si interpretata de diferiti autori cu diferente nu prea mari, deosebim imagini de produs, de marca, de intreprindere si imagine de personal. Astfel, imaginea produsului este o imagine mentala de natura cognitiva, afectiva, sociala si personal, a unui cumparator privind elementele de ansamblu, ale unui produs observat, intr-un anumit loc. Ea recepteaza numele produsului, aspectul sau estetic, ambalajul, marca, imaginea expresiva a unui produs atrage intodeauna atentia cumparatorului care descoperind-ul vizual il poate accepta sau respinge in sensul ca il poate cumpara sau nu. Imaginea marcii reprezinta un sistem de reprezentare mental imagistica a marcii unui produs, observat de catre o persoana intr-un anumit spatiu commercial (vitrina, magazine, deposit). Imaginea marcii are in general o influenta psihologica pozitiva asupra unui produs, in sens ca ea anuleaza uneori partile negative ale produsului respective. Imaginea intreprinderii este imaginea organizatiei, a companiei in intregime, iar imaginea personala este o reprezentare mintala a individului despre sine insusi, atunci cind drept punct de referinta la alegerea unui produs si cumpararea lui serveste parerea persoanei despre sine. Abordind conceptul de gestiune a imaginii putem spune ca acesta reprezinta o adminstrare eficienta a imaginii pentru intarirea acesteia sau realizarii unor transformari de imagine. Asadar, procesul de gestionare a imaginii depinde de trei factori: 1) stilul de conducere al managerului - personalitatea si trasaturile personale ale conducatorului pun o amprenta vadita pe imaginea organizatiei; 2) imaginea sumara a intreprinderii in momentul realizarii studiilor; 3) metodele de luare a deciziilor privind schimbarea.
1. Kotler Ph. Marketing Management: Analysis, Planning, Implimentation and 2. Kotler Ph. Marketing de la A la Z. Bucuresti, Editura Codecs, 2006. 3. Danciu V. Marketing strategic, competitiv. Bucuresti , Editura Economica,2004. 4. Harnau S., Bogniva E.,Morozov V. Marketing: Ghid pentru antreprenori, instructori si consultanti. Chisinau, Biblioteca antreprenorului, 2003. 5. Belostecinic GR. Concurenta, Marketing, Competitivitate. Chisinau. Complexul Editorial- Poligrafic ASEM, 1996. 6. Petrovici S., Mustuc S., Golovco V. Marketing: curs universitar. Chisinau, Editura ASEM, 2008. 7. Sasu C. Marketing international. Iasi, Editura Polirom, 2005 8. .http://www.biblioteca-digitala.ase.ro 9. Kotler Ph, Armstrong G. Principiile de Marketing. Bucuresti, Editura Teora,2004. 10. Prutean S., Munteanu C., Caliushi C. Inteligenta marketing plus. Bucuresti, Polirom, 1998. 11. Kotler Ph. Managementul marketingului. Editia a V-a. Bucuresti , Editura Teora, 2008 12. Florescu C., Malcomete P. Dictionar Explicativ. Bucuresti, Editura Uranus, 2003. 13. Nedelea A. Marketing. Editura Didactica si Pedagogica, 2005. 112p.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.