Cuprins
- 1. Definirea problemei decizionale.3
- 2. Definirea scopului cercetarii.3
- 3. Identificarea obiectivelor cercetarii.3
- 4. Elaborarea ipotezelor.3
- 5. Sursele de informare.4
- 6. Definirea variabilelor.4
- 7. Esantionarea .8
- 8. Analiza si interpretarea informatiilor.9
- 9. Redactarea raportului de cercetare.10
- 9.1. Rezumatul raportului de cercetare
- 9.2. Corpul raportului
- 9.2.1. Introducere
- 9.2.2. Metodologia cercetarii
- 9.2.3. Rezultatele cercetarii
- 10. Concluzii si recomandari.14
- 11. Bibliografie .14
- 12. ANEXE.15
Extras din proiect
Definirea problemei
Capacitatea piatei gadgeturilor din Romînia este într-o continua crestere, iar cel mai dorit si urmarit gadget de pe piata este tableta. La un pret din ce în ce mai rezonabil, tableta urca repede în topul preferintelor. Folosita pentru utilitatea ei, sau doar ca simplu moft, acesta este tot mai raspandita, in special în randul tinerilor.
Dorinta de diversificare si afirmare este tot mai acuta, astfel se doreste aflarea motivelor de cumpararea si a caracteristicilor urmarite in procesul decizional de achizitionare.
Scopul cercetarii
In ultima perioada cel mai dorit si urmarit gadget de pe piata este tableta. La un pret din ce in ce mai rezonabil, tableta urca repede in topul preferintelor cunsumatorilor de gadgeturi. Folosita pentru utilitatea ei, sau doar ca simplu moft, acesta este tot mai raspandita, in special in randul tinerilor.
Efectuarea cercetarii de piata are ca scop studierea motivatiei de cumparare a tabletelor, in deosebi in randul tinerilor, al studentilor. Acesta cercetare este una exploratorie, scopul fiind clarificarea si mai buna intelegere a motivatilor care conduc la achizitionarea unei tablete.
Obiectivele cercetarii
In urma acestei cercetari ne dorim sa aflam date despre:
- Determinarea influentei mijloacelor de informare(cunostinte, mass-media) asupra deciziei de cumparare
- Influenta mediului social in decizia de achizitionare
- Identificarea profilului cumparatorului de tablete( obtinerea informatiilor referitoare la sex, varsta, venit disponibil, statul social)
- Caracteristicile vizate de cumparator
Ipotezele cercetarii sunt:
• In achizitionarea tabletelor respondentii nu sunt influentati de reclame, ci de parerea apropiatilor sau de calificativele primite de marca sau produs.
• Majoritatea persoanelor au achizitionat sau doresc sa isi achizitioneze o tableta.
• Majoritatea respondentilor ar folosi o tableta pentru navigare pe internet si retele de socializare.
• Mai mult de 50% din respondenti nu considera tableta un gadget scump pentru utilitatea ei.
• Peste 30% din respondenti cunosc reclame ale tabletelor si considera promovarea acestora de buna calitate.
• Un procent foarte mic din respondenti nu considera tableta un gadget util.
• Cea mai urmatira caracteristica atunci cand se achizitioneaza un astfel de gadget este legata de performantele tehnice.
Sursele de informare
Pentru cercetarea in cauza, in functie de originea sursei, au fost folosite surse externe, reprezentate de consumatorii de gadgeturi din randul tinerilor, cu varsta pana in 30 ani, cu venituri mici si medii, din mediu urban cu un nivel de studiu peste mediu. In cercetare au fost folosite informatii secundare, date culese si interpretate ulterior. Dupa tipul de indentitate al sursei, cercetarea se baseaza pe informatiile priminte de la indivizi, surse care au oferit informatii gratuit pin intermediul chestionarului, competat in mediu online cu ajutorul retelei de socializare Facebook.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studierea Motivatiei de Cumparare a Tabletelor in Randul Tinerilor - Cercetate Cantitativa.docx