Studierea Procesului de Segmentare a Pietii

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere.
Capitolul I Aspecte teoretice privind segmentarea pietei.
1.1. Esenta si rolul segmentarii in activitatea firmei.
1.2. Continutul procesului de segmentare a pietei.
1.2.1. Identificarea criteriilor de segmentare.
1.2.2. Evaluarea si alegerea segmentelor-tinta de piata . 
1.2.3. Pozitionarea produsului pe piata.
Capitolul II Metode de segmentare a pietei.
2.1. Procedeele de segmentare a pietei.
2.2. Tehnici de segmentare a pietei.
Capitolul III Segmentarea pietei produsulor companiei Oriflame.
Concluzie.
Bibliografie.


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Firmele din ziua de astazi isi dau seama ca nu pot sa-i atraga pe toti cumparatorii de pe piata  sau, in orice caz, nu pe toti cumparatorii in acelasi fel. Cumparatorii sunt prea numerosi si cu cerinte prea diverse in materie de cumparare. Companiile insele se deosebesc mult intre ele din punctul de vedere al capacitatii de a servi segmente diferite ale pietei. Mai degraba decit sa incerce sa concureze pe o piata, uneori impotriva unor concurenti superiori, fiecare firma trebuie sa identifice segmentele de piata pe care le poate servi in mod eficace. 
Aceasta lucrare, structurata in trei capitole, cuprinde atit aspecte teoretice, cit si practice cu privire la segmentarea pietei unui produs.
Primul capitole evidentiaza esenta si rolul segmentarii, continutul procedurii de segmentare a pietei. Procedura de segmentare a pietei cuprinde trei etape principale: segmentarea pietei (identificarea si caracterizarea grupurilor distincte de cumparatori care au nevoi si preferinte diferite); vizarea pietei (alegerea unuia sau mai multor segmente de piata pe care sa se intre); pozitionarea pe piata a unui produs (stabilirea si comunicarea avantajelor distinctive esentiaie ale ofertei de marketing).
In al doilea capitol se descriu metodele de segmentare a pietei, si anume procedeele de segmentare a pietei (segmentarea propriu-zisa si metoda tipologiei) si tehnicele de segmentare a pietei ( metoda dihotomica, metoda matriciala, matoda Belson, testul l2).
In al treilea capitol se analizeaza care sunt produsele oferite de compania de produse cosmetice Oriflame si cum s-a efectuat segmentarea pietii produselor. 
1.1. Esenta si rolul segmentarii in activitatea intreprinderii
Practica activitatii pe piata arata ca in mare masura aceasta este formata dintr-o diversitate de consumatori cu obiceiuri si gusturi diferite, fapt ce necesita o evidenta maximala a particularitatilor unor sectoare. Determinarea pietii de scop este una din problemele-cheie ale marketingului. Firma considera ca marfurile ei nu pot fi pe placul tuturor cumparatorilor, care sint foarte multi, traiesc in locuri diferite si au necesitati diferite. Unele firme isi concentreaza atentia asupra deservirii anumitor parti sau segmente ale pietii. Fiecare intreprindere trebuie sa descopere cele mai favorabile segmente ale pietii, pe care le poate deservi eficient.
Exista doua modalitati extreme de abordare a pietii, care nu sunt aplicabile decat in cazuri destul de rare: marketingul de masa si marketingul individualizat. intre aceste doua abordari extreme se situeaza a treia, si anume: marketingul segmentat.
a) Marketingul de masa se caracterizat prin aceea ca intreprinderea esteangajata intr-o productie de masa, avand ca destinatie o piata de masa,considerata omogena, exagerandu-se importanta economiei la scara (bazata pestandardizarea productiei si comercializarii marfurilor).
b) Marketingul produsului individualizat constituie etapa in care intreprinderea este preocupata de aducerea pe piata a unor produse care se disting unele de altele prin caracteristicile pe care le poseda, acordandu-se mare importanta faptului ca, avand gusturi diferite, care se schimba in timp, cumparatorilor trebuie sa li se puna la dispozitie produsele care corespund cat mai bine acestora, mergandu-se pana la micropiete sau pana la clientul individual chiar. Acest gen de marketing este practicat de intreprinderile care au un numar mic de clienti potentiali, carora le pun la dispozitie produse de valoare mare.
c) Marketingul segmentat (tinta) reprezinta actuala optica a intreprinderilor, care sunt preocupate de cunoasterea anumitor segmente ale pietei de punerea la dispozitia clientelei a produselor adaptate intr-un mod specific fiecarui grup distinct in parte. Acest tip de marketing cuprinde urmatoarele etape:


Fisiere in arhiva (1):

  • Studierea Procesului de Segmentare a Pietii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!