Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 20531
Mărime: 700.49KB (arhivat)
Publicat de: Livia M.
Puncte necesare: 9

Extras din proiect

Capitolul I: Managementul relațiilor cu clienții

cheia succesului în afaceri

I.1. Introducere CRM

Literatura de specialitate ne oferă mai multe concepte care defines orientarea întreprinderii și a politicilor sale de marketing spre client. Între ele se detașează CRM - abrevierea de la Managementul relațiilor cu clienții (din limba engleză: Customer Relationship Management). Acest acronim a pătruns relativ recent în limbajul specialiștilor de marketing (anii ′90 ai secolului trecut), concomitent cu tranziția de la marketingul tranzacțional la cel relațional.

Serviciul de relații cu clienții a devenit deja o parte integrantă a afacerilor, aflându-se la baza sistemului întreprinderii. Consumatorii așteaptă acelasi nivel al relațiilor atât off-line cât si on-line.

Astfel astăzi, clienții au mai multe posibilități de alegere dintr-un site web a unui produs sau serviciu. Acest lucru este posibil deoarece printr-un clic de mouse internetul poate schimba imediat pagina web a firmei cu alta a altei firme, unde speră că ar putea găsi un alt produs sau serviciu care să-i aducă un plus de satisfacție.

Internet-ul se bazează pe viteza, eficiența, costuri scăzute pentru toată gama de tranzacții de afaceri. Ca rezultat al acestui lucru numărul serviciilor de clienți crește considerabil. CRM a început în anii 1980, întâi sub forma telemarketingului, ajungând la automatizarea forței de vânzare SFA (Sales Force Automation145), în momentul în care posibilitățile de miscare s-au mărit și au devenit mai disponibile. Ideea era de a capta date și de a controla aceste date despre consumator în activitățile de vânzare ulterioare.

Cel mai înalt nivel al SFA a fost de 60-80%. Aceste statistici nu s-au modificat semnificativ în ultimii 15 ani datorită abundenței de factori complementari ce necesită alte modele.

Managementul relației cu clienții este un instrument vital pentru o companie modernă. Evoluția spre CRM a constat în folosirea Internetului și utilizarea potențialului bazelor de date. Abundenta de date personale, folosirea caracteristicilor specifice clientului indiferent de modul in care el contactează firma transformă marketingul clasic în marketing personalizat sau 1 la 1.

Nu există în prezent o definiție pentru CRM, în primul rând pentru că există o varietate foarte mare de CRM. Important este că un client constată că este tratat cu considerație, că sunt cunoscute problemele lui și uneori este redirectat la acelasi operator, creându-se o relație aproape personală. Astfel, operatorul va fi perceput ca o persoană apropiată daca el va avea pe ecran și va folosi în convorbire date ale clientului cum ar fi ziua nașterii, detalii despre familie, fotografia, etc..

Totuși CRM ramâne un instrument și totul depinde de modul în care este folosit. La nivelul general, CRM oferă organizațiilor o mai bună cale prin care-și servesc mai bine clienții prin introducerea unor procese și proceduri prin care firmele interacționează cu clienții.

În mediul actual, o strategie CRM154 nu poate fi implementată doar prin instalarea și interpretarea unui pachet software realizat pentru procese de CRM. O strategie de CRM este eficientă în momentul când include instruirea angajaților, modificări ale proceselor de business, adoptarea unor sisteme IT relevante (atât la nivelul software cât și hardware), utilizarea serviciilor IT.

Arhitectura unui CRM conține urmatoarele 3 parți:

1. nivelul operațional - automatizarea proceselor de bază (marketing, vânzări, service);

2. nivelul analitic - ofera suport pentru analiză comportamentului consumatorilor implementarea

sistemelor de BI (business intelligence);

3. nivelul co-operațional - oferă contactul cu clienții (telefon, email, fax, etc.).

Partea operațională a modelului tipic CRM presupune existența a trei domenii. Aici se include Enterprise Marketing Automation156 (EMA), Sales Force Automation (SFA), Customer Service And Support (CSS). EMA oferă informații despre mediul de afaceri, incluzând competitorii, tendințele industriei precum și variabile macroeconomice. SFA automatizeaza vânzarile precum și managementul vânzărilor. CSS automatizeaza unele servicii cum ar fi cereri, plângeri, returnări de produse, cereri de informații.

Software-ul CRM face parte din categoria produselor front-office deoarece se adresează în mod direct consumatorilor.

Un model simplu de CRM presupune 7 componente:

1. o bază de date ce va conține datele clienților;

2. analiza bazei de date;

3. luarea pe baza analizei, a deciziilor cu privire la clienți;

4. instrumente pentru atragerea clienților;

5. construirea de relații cu clienții țintă;

6. obținerea rezultatelor;

7. măsurarea succesului CRM pe baza rezultatelor obținute.

Preview document

Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 1
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 2
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 3
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 4
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 5
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 6
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 7
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 8
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 9
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 10
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 11
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 12
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 13
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 14
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 15
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 16
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 17
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 18
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 19
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 20
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 21
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 22
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 23
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 24
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 25
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 26
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 27
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 28
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 29
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 30
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 31
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 32
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 33
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 34
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 35
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 36
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 37
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 38
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 39
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 40
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 41
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 42
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 43
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 44
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 45
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 46
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 47
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 48
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 49
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 50
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 51
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 52
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 53
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 54
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 55
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 56
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 57
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 58
Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Studiu asupra managementul relatiei cu clientii in cadrul P&G Romania.docx

Alții au mai descărcat și

Marketingul Serviciilor Educaționale

INTRODUCERE Problematica studiată, motivaţia şi importanţa temei de cercetare Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor este una...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Analiza afișelor publicitare ale brandului Tazovsky utilizând metoda eye tracking

Introducere Prezenta lucrare își propune să prezinte principalele aspecte teoretice dar și practice ale importanței alegerii vizualurilor în...

Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor

NTRODUCERE Dintre cele patru elemente primordiale, apa a fost probabil cea mai preţuită de către umanitate de-a lungul veacurilor. Apa a fost...

Fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de întreținere, cosmetice și de parfumerie.

Introducere Actualitatea și importanța temei abordate. Tema aleasă este una importantă și actuală, dat fiind faptul că săpunurile, detergenții și...

Strategia de marketing direct a organizației - studiu de caz Today Advertising

INTRODUCERE Marketingul direct eficient depinde, mai mult decât orice, de capacitatea noastră de a percepe cât mai bine nevoile consumatorilor,...

Analiza unei acțiuni promoționale studiu de caz - reclamă

REZUMAT Cuvinte cheie: reclamă, publicitate, televiziune, apa minerală, Aqua Carpatica. Primul capitol, intitulat „Publicitatea – instrument de...

Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme

INTRODUCERE Marketingul modern este considerat astăzi factorul esențial al succesului unei organizații, indispensabil în dezvoltarea sa...

Te-ar putea interesa și

Evoluții recente în cadrul pieței de asigurări și reasigurări pe plan intern și internațional

INTRODUCERE Gesturile, hotărârile, faptele şi activităţile omului sunt supuse elementelor de risc. Consecinţele riscurilor cu care ne confruntăm...

Lucrare de licență - marketingul direct - o alternativă în politica de promovare a firmei

CAPITOLUL 1 –BAZELE MARKETINGULUI DIRECT Explicarea continutului conceptual al comunicÎrii reprezinta o misiune destul de spinoasã pentru cÎ...

Relațiile cu Clienții și Procesul de Comunicare în Serviciile Publice Sanitare

Introducere Relatiile cu clientii şi comunicarea dintre aceştia este o strategie comercială ce are ca scop stabilirea unei legături strânse şi de...

Teoria și Practica de Evaluare a Unităților Economice în Baza Cerințelor Actuale Bancare

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare Condiţiile economice actuale de dezvoltare a unităţilor economice impun existenţa unui spaţiu...

Monografie Unicredit Țiriac Bank

Motivaţii pentru alegerea instituţiei în care s-a realizat Practica Motivul principal a fost alegerea unei institutii bancare in care eu mi-as...

Cardurile la Alpha Bank

CAPITOLUL I. CARDUL: INSTRUMENT DE PLATĂ 1.1 Piața cardurilor în România Deşi este un instrument relativ tânăr, care a apărut pe piaţa după al...

Strategii de calitate utilizate în industria hotelieră - studiu de caz Kolpinghaus Brașov

INTRODUCERE MOTIVAREA ALEGERII TEMEI ŞI OBIECTIVELE LUCRĂRII Sistemul de management este partea vizibilă a managementului, fiind alcătuit din...

Modul de aprovizionare - relațiile cu furnizorii în cadrul Labormed Grup

Cap 1. Mediul ambiant al firmei 1.1. Definirea mediului firmei Labormed este un jucator prestigios in piata farmaceutica din Romania cunoscut...

Ai nevoie de altceva?