Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL

Proiect
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2261
Mărime: 20.35KB (arhivat)
Publicat de: Marin Iliescu
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Studiu cu privire la tehnologia comerciala aplicata in magazinul XXL

Locul si rolul proceselor secundare si principale în sistemul tehnologic al magazinului

Magazinul XXL este un vânzator de prim ordin, este organizat în forma de vânzare cu autoservire. Frecventând un magazin, consumatorul economiseste timp, efort, nefiind nevoie sa se adreseze fiecarui producator pentru a-si acoperi cerintele de consum care pot fi destul de largi ( hrana, îmbracaminte, igiena personalî, dotare si întretinere a locuintei etc.).

Deci, magazinul produce servicii si ofera consumatorului mijlocul de a le obtine prin actul de vânzare.

Structura functionala a magazinului

Magazinul XXL este o unitate de vanzare cu amanuntul , situat pe strada Arsenalului nr.20, cu un grad de dotare superior care ofera consumatorilor o gama variata de produse pentru alimentatia, igiena si pentru uz casnic necesare unui individ.

Locatia este vizibila si datorita amplasarii constructiei in Centrul orasului cat si panourilor publicitare amplasate in intersectiile apropiate de locatie.

Aceasta unitate doreste sa se adreseze unui spectru larg de consumatori , carora sa le ofere produse si servicii de cea mai buna calitate. Aceasta unitate prezinta urmatoarea structura functionala:

a) sala de vânzare, în cadrul careia are loc procesul de vânzare a marfurilor prin autoservire este repartizata pe raioane dispuse pe lungimea spatiului de vanzare si asezate paralel; in fata (intrarea in magazin) sunt dispuse casele de marcat ;la capatul suprafetei de vanzare sunt se gasesc raioanele macelarie, brutarie si delicatese (fiind singurul raion unde exista vanzare directa la cerere)

b) depozitul de marfuri, destinat pastrarii marfurilor si continuitatii procesului de vânzare;

c) spatial tehnic

Vestiarele sunt situate la etajul cladirii in partea din spate a suprafetelor de depozitare, cat si grupurile sanitare destinate angajatilor fiind separate pentru barbati si femei, iar grupurile saniatare destinate clientilor se afla la capatul culuarului din fata caselor de marcat

O importanta deosebita pentru organizarea magazinului o are, printre altele, forma si marimea salii de vânzare. Magazinul XXL are sala de vanzare cu forma dreptunghiulara aproape patrata dispunand de conditii optime de vizibilitate si de orientare a cumparatorilor în sala de vânzare, de amplasarea mobilierului si utilajelor, de stabilirea celor mai rationale fluxuri ale marfurilor, personalului si cumparatorilor.

Organizarea interioara a magazinului XXL

Spatiul in care se desfasoara activitatea magazinului XXl se desfasoara dupa utilitati astfel:

A) Spatii pentru consumatori:

. Spatiul de vanzare cu autoservire;

. Grupul sanitar pentru consumatori;

B)Spatii pentru productie :

. Spatiu pentru transarea si ambalarea carnii;

. Spatiu pentru felierea si ambalare mezelurilor;

C) Spatii anexe:

. Sala de masini locul de depozitare si reincarcare a masinilor de spalat pavimentul magazinului;

. Sala de mese pentru angajati;

. Sala de spalare si curatare a feliatoarelor, a cutitelor , a diferitelor aparate folosite la preambalare, la prepararea unor amestecuri pentru carnati , mici;

D) Spatii de depozitare:

. Spatiu pentru primirea si receptia marfurilor;

. Spatiu pentru pastrarea articolelor de bacanie (faina ,zahar,ulei,etc);

. Spatiu pentru pastrarea alimentelor perisabile (carne, peste, produse lactate proaspete), dotate cu congelatoare si utilaje frigorifice specifice ;

. Spatiu pastrarea legumelor si fructelor proaspete si conservate;

. Spatiu pentru pastrarea bauturilor ;

. Spatiu pentru pastrarea obiectelor de inventar de rezerva;

E) Spatiu pentru personalul unitatii :

. birouri

. vestiare

. sala de mese

. grupuri sanitare

F) Spatii tehnice:

. tablou electic general

. centala termica

. instalatii de aer conditionat.

Preview document

Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 1
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 2
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 3
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 4
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 5
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 6
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 7
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 8
Studiu cu privire la tehnologia comercială aplicată în magazinul XXL - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Studiu cu Privire la Tehnologia Comerciala Aplicata in Magazinul XXL.doc

Ai nevoie de altceva?