Studiu de Caz - Toyota Motors

Proiect
8.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3713
Mărime: 24.03KB (arhivat)
Publicat de: Bogdan Stanciu
Puncte necesare: 7
Marketing international

Cuprins

  1. Capitolul 1: Domeniu de activitate al Toyota Motors
  2. Capitolul 2: Istoric Toyota Motors
  3. Capitolul 3: Gradul de internationalizare
  4. CApitolul 4: Toyota in Romaia

Extras din proiect

1. Domeniu de activitate al Toyota Motors

Toyota Motor Corporation (sau TMC) este o companie multinaţională care produce automobile, camioane, autobuze şi roboţi, cu sediul principal în Japonia. Toyota este cel mai mare producător de autovehicule din Asia şi al doilea producător mondial.

Nimic nu e atat de bun incat sa nu poata fi perfectionat. De aceea cei de la Toyota lupta pentru a mari in permanenta calitatea tuturor lucrurilor pe care le fac. Aceasta nu este o lozinca, sau o declaratie de intentii ce va fi afisata pe un perete si uitata. Este felul in care fac lucrurile. Aceasta atitudine poate fi exprimata printr-un singur cuvant: ‘kaizen’. Inseamna ‘imbunatatire continua’ si este cuvantul cheie ce ii ghideaza pe calea spre perfectiune.

Acest angajament fata de calitatea produselor are ca rezultat o suma de beneficii concrete - beneficii ce aduc un plus de calitate in viata clientului. Stiu acest lucru pentru ca persoanlele care ar sunt clienti sau ar putea fi o spun prin voturile acordate companiei Toyota in studiile independente privind satisfacerea nevoilor consumatorului. Deasemenea, acest lucru este intarit de rezultatele exceptionale ale vehiculelor Toyota in testele de siguranta Euro NCAP, insa, ceea ce intareste aceasta convingere este faptul ca aceasta companie se straduieste in permanenta ca, clientii sai sa fiti satisfacuti pe deplin pe toata durata posesiei unui vehicul Toyota, din momentul achizitionarii masinii si terminand cu vanzarea acesteia. Din punctul de vedere al consumatorului, aceasta inseamna ca, de fiecare data cand vor fi la volanul unui vehicul Toyota si vor porni motorul, vor trai un sentiment de incredere totala. Increderea aceasta este data de faptul ca masina pe care o conduc este proiectata si produsa la cele mai inalte standarde de calitate. Pentru Toyota, calitatea nu este numai o promisiune; este principiul director.

Ca sa sublinieze mai bine aceste lucruri Kiichiro Toyoda,fondatorul companiei a realizat o conferinta de presa in care a spus “De acum inainte, doresc ca toti angajatii companiei sa-si unifice eforturile pentru a produce vehicule de calitate superioara.”

Acest lucru a venit ca o promisiune din partea lui in ceea ce priveste calitatea produselor realizate de Toyota Motors.

Vehiculele care sunt produse de ei sunt de 4 feluri:

Vehicule ecologice din care face parte deocamdata singurul lor model Prius, care este o masina in care puterea se imbina cu precizia, inovatia cu viziunea si responsabilitatea cu siguranta.

Vehicule comerciale din care fac parte Hilux si Hiace. Hiace este o dubita care poate trasporta o incarcatura foarte mare.

MPV. Aceasta categorie are decat un reprezentant, Corolla Verso o masina care imbina inteligent designul si caracterul modular ingenios.

Autoturisme. Aceasta categorie include cea mai mare parte a produselor acestei companii, fiind totodata si cea care aduce cel mai mare profit.

Modelele de pe piata din aceasta categorie sunt: Toyota Aygo, Toyota Yaris, Toyota Auris, Toyota Corolla, Toyota Avensis, RAV4, Land Cruiser si Land Cruiser V8.

Pentru fiecare model Toyota Motor are si o gama foarte mare de accesorii pe care le produce pentru a venii cu un spor de confort clientilor care isi doresc acest lucru.

Pe langa tot ce ofera consumatorilor in materie de autovehicele, Toyota mai este implicate si in cursele de Formula 1,in competiile off-road, raliuri si diferite cupe organizate chiar de ei pentru a fideliza cat mai bine clientul acestei marci.

In viitor Toyota si divizia sa de camioane Hino au anuntat ca vor participa la dezvoltarea unui model de autobuz capabil sa se deplaseze atat pe sosele cat si pe cai ferate, un mijloc de transport in comun maleabil si rentabil.

Toyota si Hino va fi sustinuta de compania de cai ferate JR Hokkaido, din principala insula din nordul Japoniei, pentru a fabrica noul model de vehicul, ce va permite legatura dintre caile rutiere si cele feroviare, scrie AFP, citat de NewsIn.

JR Hokkaido a inceput dezvoltarea modelului de “vagon-autobuz” in 2004, o idee explorata de decenii in Marea Britanie si Germania, fara sa se treaca inca la aplicatii concrete. JR Hokkaido a dezvoltat un prototip functional in urma cu un an.

Un “vagon-autobuz” ar facilita economisirea la nivelul costurilor de infrastructura si de exploatare. De asemenea, permite planificarea unor rute rationale si flexibile in functie de cerere, utilizarea tronsoanelor de cale ferata acolo unde nu exista retea rutiera, si invers.

Vehicului al permite si evitarea situatiei in care trenurile si masinile circula pe jumatate goale in zone rurale aproape parasite. Acest mijloc de transport este mai ecologic, folosind un motor diesel si evitand ambuteiajele pe portiunile feroviare. Prototipul actual al “vagonului autobuz” pare o imbinare intre automobil si camion.

Modelul are opt roti, similar cu garniturile de tren, rotile din cauciuc sunt ridicate pe parcursul portiunilor feroviare. Acest model efectueaza de trei ori pe zi un circuit de 36 kilometri, dintre care 11 kilometri portiune de cale ferata.

Noua versiune, pe care JR Hokkaido si Toyota estimeaza ca o vor dezvolta pana la mijlocul liu iunie, va avea o capacitate de 25 pasageri, fata de 12, in prezent.

In concluzie domeniu de activitate al Toyota Motors este unul foarte vast,este o companie extreme de dezvoltata cu o strategie de piata foarte bine pusa la punct care a concurat, concureaza si v-a concura foarte bine in acest domeniu destul de saturat in momentul de fata de foarte multi astfel de producatori.

Singurul lucru ce ii v-a face sa se diferentieze este increderea pe care acestia le-o vor oferii clinetilor potentiali si calitatea serviciilor lor.

Preview document

Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 1
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 2
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 3
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 4
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 5
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 6
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 7
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 8
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 9
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 10
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 11
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 12
Studiu de Caz - Toyota Motors - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz - Toyota Motors.doc

Alții au mai descărcat și

Campania de Promovare a Persil

INTRODUCERE Această lucrare îşi propune să analizeze conceptul strategic de publicitate şi promovare a companiei HENKEL şi în particular al...

Marketing Online

INTRODUCERE Termenul de marketing este de origine anglo-saxonã (reprezentând participiul prezent al verbului “to market”, care are semnificaţia de...

Modele și strategii de comunicare publicitară

Strategia de comunicare publicitara Strategia de comunicare este formulata de catre agentia de publicitate în baza analizei publicitare a unei...

Analiza unei companii transnaționale - Toyota

NOTIUNI GENERALE Companiile transnaţionale reprezintă unul dintre cei mai importanţi factori ai progresului economic contemporan, ele reprezentând...

Prezentarea unei Game de Produse în Cadrul unei Firme

Firma noastra este specializata in comert cu produse lactate si va ofera seriozitate si servicii de cea mai buna calitate.Dispune de un sediu...

Publicitate la locul de vânzare

Magazinul - un canal de comunicare eficient, dar cam ignorat Datorita faptului ca 70% din deciziile de cumparare sunt luate in magazin, acest...

Proiect tehnici promoționale - OMV Bixxol

PARTEA I – TEHNICI PROMOTIONALE 1. PACHETELE SPECIALE – PACHETUL BONUS 1.1. ANALIZA OMV BIXXOL o noua generatie de uleiuri de motor cuprinde o...

Folosirea Mijloacelor de Marketing Direct pentru Fidelizarea Clienților

Capitolul I. Noţiuni de Marketing Direct. I.1. Definirea noţiunii, caracteristici şi particularităţi. I.2. Tipuri de media utilizate în...

Te-ar putea interesa și

Guvernanța corporativă

În literatura de specialitate, guvernanța corporativă cuprinde ansamblul de reguli și principii după care funcționează o întreprindere, modul de...

Managementul Finanțării Internaționale a Întreprinderilor Românești

Capitolul 1. Managementul firmelor cu activitate internaţională 1.1 Rolul firmelor internaţionale în economia contemporană În actualul context...

Mediul de Afaceri Japonez Versus Mediul de Afaceri American

Introducere Japonia este a doua putere economică a lumii, după SUA. Transformarea dintr-o ţară cu o economie ruinată în a doua putere economică a...

Studiu de Caz General Motors versus Toyota

Managementul international reprezinta un management intercultural din cel putin doua puncte de vedere: mai intai pentru ca se refera la raporturi...

Multinaționale - Samsung - studiu de caz

O firmă multinaţională sau transnaţionala (FTN) este o companie care se angajează în investiţii străine directe (ISD) şi care deţine şi controlează...

Managementul producției industriale

.1.1. Arhitectura sistemelor de producţie în termeni de structură a producţiei Prin sistem de producţie înţelegem o formă particulară de...

Prețuri și Concurență

CONCURENŢA Aspecte specifice cunoaşterii concurenţilor Pentru crearea pe piaţă a unor mărci puternice este nevoie de o foarte bună cunoaştere a...

Managementul Productiei și Operațiilor

CAPITOLUL I ABORDÃRI GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL PRODUCÞIEI INDUSTRIALE Obiectivele capitolului 1 Dupã parcurgerea acestui capitol veþi sti:...

Ai nevoie de altceva?