Extras din proiect
Arheologii au gasit dovezi ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand cu mult mai
inainte de anul 4000 I.C. Au fost gasit obiecte vechi cu farduri de ochi si dovezi ale folosirii
unguentelor frumos mirositoare.
Cosmeticele grecilor erau pastrate in cutii complicate. Rujul inrosea obrajii si erau folosite
pudre albe pentru indreptarea ridurilor.
In China si Japonia foloseau crema din praf de orez cu care isi pictau in alb fata si parul,
isi smulgeau sprancenele iar dintii erau colorati in negru sau auriu.
Romanii foloseau excremente de crocodil pentru noroiul din bai, faina de orz si unt pentru
cosuri, grasime de oaie si sange pentru lustruirea unghiilor.
In Italia si mai ales in Roma, folosirea alifiilor si a fardurilor a fost foarte raspandita.
In numeroase pravalii de specialitate se vindeau diferite produse de parfumerie. Ovidiu,
in "Ars amandi" ("Arta iubirii"), a descris folosirea unor preparate cosmetice.
In Evul Mediu au aparut parfumurile cu alcool vandute in Europa de cruciati. Reginele din
Italia foloseau ruj de buze roz. Pe timpul reginei Elisabeta a Angliei colorarea parului in rosu
era o adevarata moda.
Parfumul este vechi de sute de ani. Cuvantul “parfum” vine din cuvintele latine “per fume”
prin fum.
In zilele noastre datorita marilor descoperiri ale chimiei moderne, industria parfumurilor si
apoi cea a produselor cosmetice au fost revolutionate
Piata cosmeticelor a avut parte, in ultimii zece ani, de curbe ascendente si descendente,
aflate in strinsa corelatie cu starea economiei romanesti si manifestate, in principal, prin
puterea de cumparare a populatiei.
Factorii principali de influenta:
nivelul de trai si de educatie al consumatorilor,
calitatea produselor,
pretul acestora,
natura nevoilor pe care le satisfac,
ambalajul,
tara de provenienta,
notorietatea marcii si a casei producatoare
mesajul de lansare.
In Romania, consumatorul este deschis mesajului publicitar mai mult decit in tarile vecine.
Aproximativ 4% din venitul lunar impozabil al unei familii este cheltuit pe produse nealimentare.
In materie de cosmetice, aceasta realitate se manifesta prin achizitionarea produselor de stricta
necesitate si prin faptul ca pretul primeaza asupra calitatii.
Conținut arhivă zip
- Studiu de Piata - Cosmetice.ppt