Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1563
Mărime: 9.78KB (arhivat)
Publicat de: Simi Jenel Antal
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Luna cadourilor pare perioada ideala pentru vanzarile de parfumuri. Cu toate acestea rezultatele unui sondaj realizat recent in mediul urban arata ca ziua de nastere este ocazia principala in care se fac astfel de da-ruri, acestea devansand cu mult Sarbatorile de iarna.

Pentru a vedea care sunt particularitatile pietei parfumurilor - insa din per-spectiva exclusiv a consumatorului si nu a producatorilor care , uneori, afise-aza o atitudine exagerat de optimista – compania Daedalus Consulting a re-alizat o cercetare pe acesta tema. Este vorba de un sondaj destul de amplu si de amanuntit, realizat pe un esantion reprezentativ pentru mediul urban, for-mat din 1596 de subiecti, cu varsta de peste 14 ani.

Potrivit rezultatelor cercetarii, in ultimele 12 luni, aproape jumatate din oraseni au cumparat o apa de toaleta sau o apa de parfum pentru uz personal. Incidenta cea mai mare se regaseste la persoanele tinere si scade in mod constant pe masura ce se inainteaza in varsta : de la 63,5% pentru categoria de varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, la 24,1%, in cazul celor care au peste 55 de ani. De asemenea , incidenta cumpararii este mai mare in cazul femei-lor (50%) , in comparatie cu barbatii (42%). Daca educatia nu influenteaza semnificativ achizitia de parfumuri, nu acelasi lucru se poate spune in pri-vinta veniturilor personale sau pe membru de familie : procentajul celor care castiga peste medie si care cumpara astfel de produse este aproape dublu fata de al acelora care se situeaza sub acest nivel.

In aceeasi perioada, patru din zece locuitori din mediul urban au cumparat un parfum pentru a-l face cadou. Pe masura ce nivelul educatiei creste, incli-natia de a oferi un asemenea produs este mai mare. Prietenii sunt de departe principalii beneficiari, mai ales atunci cand este vorba de adolescenti si tineri ( 70,8%, fata de o medie de 48,3%). Urmeaza : sotul/sotia (30,3%), rudele mai indepartate ( 16,6%), copii (12%) si parintii/bunicii (9,8%). Partenerul de viata este destinatarul preferat al persoanelor cu varsta intre 35 si 44 de ani si al celor cu educatie superioara.

Metoda door-to-door atrage cumparatori-ocaziile cele mai raspandite pentru astfel de atentii sunt aniversarile (ziua de nastere/ziua onomastica ) – sarbatorile religioase (Craciunul sau Pastele) situandu-se la mare distanta de cele dintai. Orasenii cu educatia redusa ofera parfumuri cu ocazia zilei de nastere intr-o masura mai mare decat ceilalti (90,7%, fata de media de 76,7%), in timp ce absolventii de colegiu si facultate nu asteapta un eveni-ment anume (25,1%, fata de media de 16,2%).

Majoritatea miresmelor achzitionate sunt din categoria celor ieftine, sub 300000 lei (60,7%). Barbatii obisnuiesc chiar sa cumpere produse de par-fumerie extrem de ieftine, sub 100000 lei, si se axeaza mai putin pe seg-mental mediu de pret si de calitate. Vanzarile de ape de toaleta si de ape de parfum scumpe, care in functie de gramaj, costa de la 800000 lei in sus, sunt concentrate indeosebi in Capitala, 21% din bucuresteni declarand ca au achi-zitionat in ultimul an un produs de marca.

Unul din trei cumparatori a apelat la reprezentantii firmelor care practica marketing direct sau multilevel marketing (Avon, Oriflame).

Urmeaza, ca locatii, raioanele de parfumuri ale magaziilor universale, ma-gazinele specializate, supermarketurile/minimarketurile, tarabele si chios-curile. Reprezentantii de vanzari sunt mult mai populari in Ardeal, in timp ce supermarketurile/minimarketirile sunt mai sollicitate in Bucuresti. Prin com-paratie cu celelalte categorii, persoanele cu studii superioare afirma ca pre-fera magazinele specializatede parfumuri.

Principalii concurenti de pe piata sunt concentrati in categoria parfumu-rilor ieftine si medii ca pret, doua din firmele de marketig direct, Avon si Oriflame, fiind foarte bine pozitionate.

Preferinta romanilor se indreapta preponderent catre acest canal de van-zare din cel putin doua motive. Este vorba de specificul produsului, care ne-cesita consultare si incercare prealabila, pe de o parte, si de distributia redusa de parfumuri in provincie, prin magazinele de specialitate , pe de alta parte. Bucurestenii sunt oarecum atipici in acest senes, intrucat prefera intr-o mai mare masura sa cumpere din supermarketuri, probabil si din cauza ofertei mai consistente a acestor servicii in Capitala.

Preview document

Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane - Pagina 1
Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane - Pagina 2
Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane - Pagina 3
Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane - Pagina 4
Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane - Pagina 5
Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane - Pagina 6
Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Piata Privind Vanzarile de Parfumuri si Sampoane.doc

Alții au mai descărcat și

Tendințe Manifestate pe Piața Europeană a Produselor Cosmetice

1 Piaţa europeană a produselor cosmetice Produsele cosmetice au devenit indispensabile în secolul XXI. Produsele de igienă ating un nivel fizic al...

Auditul Organizării Activității de Marketing

1. Prezentarea de marketing a firmei Elegance Paris Statutul juridic Denumirea firmei: S.C. ELEGANCE S.R.L. Forma de organizare: Privata,...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru Lancome Paris - Max Factor

Partea I: Analiza comunicării de marketing pentru marca A LANCÔME Demersurile comunicaţionale ale mărcii LANCÔME în perioada 2009 - 2010...

Organizarea unei Campanii Publicitare pentru Parfumul Shadow

• Analiza exploratorie Parfumurile au fascinat dintotdeauna, fiind considerate nu doar un lux necesar, ci si un simbol al civilizatiei, o arta ai...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?