Studiu de Piata - Santal

Extras din proiect Cum descarc?

1.IMPORTANTA PRODUSULUI
In privinta consumului de bauturi racoritoare pe cap de locuitor, carbonatatele detin primul loc, cu 49,6 l, necarbonatatele inregistrand un consum de 11,6 l.
Piata de sucuri naturale din Romania a inregistrat o dezvoltare puternica in ultimii ani, prin cresterea sustinuta a consumului: +9% in 2003, +35% in 2004, +20% in 2005, fata de anii precedenti.
Parmalat, compania care produce SANTAL, spune ca atat studiile periodice de piata si cele asupra consumatorilor, cat si statisticile, arata ca in Romania se manifesta o schimare a obiceiurilor de consum in toata piata produselor alimentare si o tendinta catre o "viata sanatoasa, produse fara calorii si necarbonatate". Aceasta se reflecta si in evolutia pietei din 2005 fata de 2004.
Comaniile producatoare si importatoare de bauturi racoritoare sunt in permanenta atente la tendintele pietei si evolutia preferintelor consumatorilor.
Consumatorii devin din ce in ce mai atenti la:
1 sanatate;
2 consumul alimentar;
3 efectul pe care il au asupra organismului;
4 revigoare;
5 vitamine;
Ei prefera alimentele si bauturile care nu dauneaza functiilor organismului si care aduc un plus de substante nutritive (vitamine, minerale, proteine).
Noile tendinte incurajeaza consumul de bauturi naturale cu un continut scazut de zahar. De aemenea, este bine cunoscut faptul ca fiecare cultura are preferintele ei in materie de alimente si bauturi.
2. SANTAL SCURT-ISTORIC
Scurt istoric al firmei "PARMALAT" 
Inceputurile Parmalat-ului dateaza din anul 1961, mai exact din data de 15.04.1961, fondatorul fiind Calisto Tanzi, un tanar intreprinzator. Avea numai 22 de ani cand dupa moartea tatalui sau a mostenit compania "Tanzi Calisto e Figli-Salumi e Conserve". Dar vocatia pe care o simtea tanarul nu putea fi complet satisfacuta numai de productia mica si sezoniera de prosciutti, acesta hotarandu-se sa produca o noua gama de produse cu care sa se impuna pe piata si sa se constituie o ramura distinctiva. El construieste in micutul oras Collechio o fabrica de lactate cu scopul de a asigura lapte proaspat orasului Parma si imprejurimilor, care in scurt timp va deveni o marca.
Cunoscand o dezvoltare continua, Parmalat a ajuns sa detina peste 30 de marci de produse alimentare, cele mai cunoscute fiind: laptele Parmalat, ceaiurile si iaurturile Parmalat, untul si branza Parmalat, snacks-urile si biscuitii Parmalat, biscuitii Grisbi, produsele de panificatie si pastele Parmalat, sucurile naturale de fructe Santal, deserturile Santal, cremele si sosurile de gatit Panna Chef, supele vegetale Pais, sucul de rosii Pomi, apa minerala Aqua Santal, iaurturile Kyr, laptele Omega 3.
Sucurile naturale de fructe SANTAL sunt comercializate in Romania incepand cu anul 1991 - importate - pentru ca, incepand cu anul 1996, Parmalat S.p.A. Italia sa puna bazele unei linii de productie a acestor sucuri in Romania.
La nivel mondial, marca SANTAL este prezenta in cel putin acelasi numar de tari cu cel al companiei Parmalat - fara a tine cont de importuri - fiind unul dintre produsele cu notorietatea cea mai ridicata din portofoliu.
Din punctul de vedere al consumatorului roman, sucurile SANTAL sunt considerate a fi de cea mai buna calitate, moderne, de incredere, sanatoase, nutritive si care se preteaza ocaziilor speciale. Este sucul cel mai folosit pentru prepararea cocktail-urilor, fiind recomandat de calitatea sa.
Domeniul de activitate consta in productia laptelui, a sucurilor naturale si a produselor alimentare de inalta calitate cu radacini intr-o traditie indelungata. Calitatea alaturi de inovatie trebuie sa satisfaca necesitatile unei societati in continua evolutie. Cunoscand importanta imaginii, Parmalatul nu separa calitatea de comunicare. Calitatea trebuie comunicata si in ea trebuie sa te regasesti.
Filozofia Parmalat are in vedere cresterea bazata pe competenta deoarece numai prin crestere, dezvoltare se poate depasi si suprima competitia. Investitiile in cercetare si dezvoltare sunt prioritati pentru a putea fi competitivi.
Cifra de afaceri si produsele/serviciile pricipale
Parmalat Romania isi propune un profit operational de circa 3 milioane de euro in 2006, in crestere fata de anul trecut, cand profitul din operatiuni curente s-a situat la 2,6 milioane euro, a declarat administratorul Parmalat Romania, Giampaolo Manzonetto. "In acest an speram sa atingem acest nivel dupa ce vom lansa in luna iulie un nou produs pe piata in segmentul bauturilor still drink, unde dorim sa devenim unul din liderii de piata", explica administratorul Parmalat, companie ce a implinit 10 ani de prezenta in Romania.
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu circa 30 la suta in 2005, pana la 10 milioane de euro, pentru acest an nivelul estimat situandu-se la 14 milioane de euro. Parmalat detine la ora actuala o cota de piata de peste 76 la suta la sucurile ce contin 100 la suta fruct pe retail si HoReCa - hoteluri, restaurante si cafenele. In ceea ce priveste segmentul de nectaruri, Parmalat, prin intermediul Santal, ocupa locul patru pe retail si HoReCa.
Parmalat produce in Romania doar sucuri, fara a avea o divizie specializata pentru fabricarea de lactate.
"Deocamdata, piata sucurilor suta la suta are o pondere de circa 4 la suta pe total sucuri, iar cea a nectarurilor de 7 la suta, dar noi mizam pe cresterea dorintei romanilor de a consuma produse sanatoase si cu foarte mare continut de fructe", a spus Manzonetto.
Fabrica Parmalat este situata in comuna Tunari, are circa 20 de angajati si o productie de circa 10 milioane de litri la nivelul anului trecut, insa capacitatea ar putea ajunge la 100 milioane litri anual.
Parmalat Romania importa majoritatea materiei prime, in timp ce produsele se indreapta in proportie de 95 la suta pe piata interna. Exporturile vizeaza Bulgaria, Republica Moldova, Nigeria sau Arabia Saudita.
Produsele Parmalat au intrat pe piata romaneasca in 1991, primele sortimente distribuite fiind sucul Santal, laptele UHT, laptele special Parmalat, iaurtul Santal, branza, ceaiuri, snaks-uri. Din 1999 Parmalat Romania ii are printre investitori si pe BERD si SIMEST - organul financiar italian conceput pentru sprijinirea initiativelor industriale italiene proiectat de catre Europa de Est.
Parmalat Romania anunta lansarea a doua noi produse Still Drink. Administratorul companiei, Giampaolo Manzonetto spune ca acestea vor intra pe piata in cel mult doua luni, dupa ce se vor incheia cercetarile care dureaza de doi ani.
De asemenea, pentru acest an, Parmalat Romania intentioneaza sa-si consolideze pozitia de leader de piata in segmentul sucuri si imbunatatirea pozitiei in sectorul nectarurilor. Cifra de afaceri estimata pentru 2006 este de 14 milioane de euro, iar in primele luni ale anului indica deja o crestere de 20 % fata de 2005.
Parmalat Romania, producatorul sucurilor Santal, a inregistrat vanzari de peste 8 mil. euro in primele sase luni ale anului, in crestere cu 50% fata de semestrul intai din 2006.
3. SCOPUL CERCETARII
3.1 Obiectivele cercetarii
Obiectivul general al cercetarii il constituie studierea imaginii a produsului Santal.
Obiectivele specifice sunt:
A. Perceptia asupra calitatii;
B. Notoritatea produsului;
C. Verificarea produsului favorit;
D. Oportunitatea schimbarii ambalajului.
3.2 Variabilele cercetarii
Nu exista restrictii cu privire la:
- Venitul lunar pe membru de familie
- Sex,varsta respondentului;
- Statutul social


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Piata - Santal.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!