Studiul Pietei Cafelei

Extras din proiect Cum descarc?

I.Aria pietei
Produsul ales este comercializat in Romania,atat in mediul urban cat si rural,preponderent in mediul urban.
Vanzarile de cafea in volum dupa magazin la nivelul anului 2007 
Cafeaua este un concept in sine,pentru multi consumatori,iar pronuntarea cuvantului duce cu gandul la aroma imbietoare si calda a bauturii din ceasca aburinda servita intr-o cafeanea cocheta din centrul orasului. 
Initial,in anul 1998,grupul austriac din industria petroliera OMV a adus prin intermediul benzinariilor si a cafenelei VIVA(brand propiu) notiunea de cafea pana la usa benzinariilor,spargand astfel tiparele.
Cei mai mari bautori de cafea se intalnesc in mediul urban,in orasele dezvoltate sau in curs de dezvoltare,o clasificare a judetelor in functie de volumul de cafea baut in ordine descrescatoare ar fi urmatoarea:Ilfov,Timisoara,Cluj,Constanta,Iasi.
De asemenea,cafenelele,hotelurile si restaurantele sunt inca departe de a se impune ca loc principal de consum al cafelei,consumatorii romani ramanand totusi fideli traditionalului ibric.In marea majoritate a cazurilor prepararii unei cafele,in 80% din cazuri cafeaua este preparata in casa,iar cafenelele ,restaurantele si fast-foodurile au o pondere egala cu automatele de cafea,de 10% din ocaziile de consum. 
II.Structura
Acest produs se adreseaza atat consumatorilor potentiali cat si efectivi,indiferent de venitul sau pregatirea profesionala,tuturor celor care sunt dornici de a savura o ceasca de cafea aromata,in functie de starea sentimentala a fiecaruia si a preferintelor acestora.
Cafeaua se consuma frecvent ,in special in orasele mai mari ale tarii:Bucuresti,Iasi,Cluj-Napoca,Timisoara,Constanta,Craiova;la serviciu,acasa sau in restaurante de diverse tipuri.
Piata este formata din consumatori persoane fizice,preponderent din mediul urban.
Potrivit unui studiu realizat pe un esantion de 1200 de persoane cu varsta de peste 15 ani in cazul mediului urban ,se remarca faptul ca 83,6 % din persoanele adulte au consumat cel putin o cafea in ultima saptamana,si 9% din oraseni nu consuma cafea.Femeile consuma cafea mai multa decat barbatii(dintre care 86% femei si 80,6% barbati),iar persoanele mai in varsta consuma cafea intr-o proportie mai mare decat cele tinere (86,1% persoane peste 30 de ani si 77,7% din persoanele cu varsta intre 18 si 30 de ani).Tineri intre 15 si 18 ani consuma cafea intr-o cantitate mult mai mica,in proportie de 45%,in comparatie cu media la nivel urban de 76%.
Cafeaua instant, cafeaua cu zahar si tare sunt consumate in proportie mai mare de persoanele cu studii superioare si cu venituri mari si medii,de catre tineri(sub 30 de ani),in timp ce cafeaua naturala si cappuccino sunt consumate intr-o proportie mai mare de persoanele cu peste 30 de ani de sex feminin,persoane cu venituri medii si mari, iar persoanele in varsta prefera cafeaua mai slaba.
Majoritatea consumatorilor de cafea naturala beau cafea zilnic(84,8%),procentul persoanelor care consuma zilnic cafea instant ,"3 in 1" sau cappuccino este mult mai mic((56,7% dintre consumatorii de cafea instant,44,9% dintre consumatorii de cafea ,,3 in 1" si 24,4% dintre consumatorii de cappuccino.
Cafeaua naturala se bea in special dimineata,consumul de cappuccino este echilibrat pe parcursul zilei,cafeaua instant ocupand o pozitie intermediara dn acest punct de vedere. Studiul arata ca 60% din consumatorii de cafea naturala folosesc ibricul pentru prepararea in casa,o treime o prepara la fitru,iar 7% o pregatesc la expressor.
Pe piata romaneasca,portretul robot al consumatorului de cafea este acela al unei femei intelectuale,cu venituri medii si peste medii ,care bea cafea naturala dimineata si eventual inca una in timpul zilei,preferand-o amara.
Cafeaua premium are un potential mare pe termen lung,a crescut de asemenea segmentul cafelei solubile,iar o alta caracteristica a pietei din Romania este aceea ca se consuma multa cafea dulce.Astfel,vanzarile de cafea solubila au ajuns sa detina in septembrie 2007 aproape 40% din piata totala,varianta traditionala continua sa aiba cea mai mare pondere circa 60,7%,iar specialitati precum frappe,cappuccino,ice coffee,si mai ales ,,3 in 1" au contribuit substantial la cresterea acestui segment.
Cel mai putin bautori de cafea,in ceea ce priveste cafeaua traditionala,sunt tinerii sub 30 de ani care,in mod obisnuit consuma inlocuitori ai acestui produs:bauturi energizante,bauturi pe baza de cafeina sau inlocuitori ai acestui produs;si de specialitatile de cafea instant.
Instant ,,3 in 1" este consumat in randul tinerilor si persoanelor active,pentru care conteaza sa aiba la indemana un produs ce contine toate ingredientele in dozajul potrivit.Consumatorul a apreciat modul usor de preparare al acestor bauturi,formatul accesibil,faptul ca intr-un singur pliculet gaseste toate ingredientele necesare prepararii unei cafele delicioase :cafea,lapte si zahar.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiul Pietei Cafelei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!