Studiul pieței produsului - mese de tenis

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3663
Mărime: 19.06KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI FACULTATEA DE MARKETING IDD BRAILA

Extras din proiect

Acest proiect evidentiazã perspectivele de dezvoltare ale firmei SC ROCO SRL si activitatea departamentului management-marketing din cadrul acesteia. SC ROCO SRL este o firmã cunoscutã consumatorilor din Piatra Neamt prin activitatea sa în distributia si producerea de articole sportive. De curând, firma ROCO si-a extins activitatea si asupra producerii meselor de tenis, activitate care ocupã acum mai mult de 80% în profilul firmei.

Vom analiza mixul de marketing pe care îl stabileste firma si directia de urmat pentru cucerirea unei cote de piatã cât mai mari pe piata meselor de tenis, atât în judetul Neamt, cât si în întreaga tarã.

Lucrarea noastrã se bazeazã pe cele patru elemente cheie ale unui mix de marketing:

produsul privit ca un ansamblu de atribute tangibile si intangibile care satisfac o anumitã trebuintã. Principiul de bazã în acest caz, sustinut de firmã, este obtinerea unui produs de la foarte bun spre excelent, pentru ca „firmele care fabricã un produs de valoare medie vor avea un rezultat mediu”;

pretul ca expresie bãneasca a valorii sau utilitãtii mãrfurilor;

plasarea care este definitã de canalele, retelele si circuitele de distributie ale produselor; mergem pe principiul eficientei obtinute pe operatiuni precise si rapide în ceea ce priveste productia, distributia si serviciile post-vânzare(garantie).

promovarea privitã ca fiind comunicarea firmei cu exteriorul. Pentru noi, promovarea reprezintã liantul care leagã celelalte elemente ale mixului, iar pentru a obtine un produs competitiv, departamentul de marketing trebuie sã adopte o strategie sã propulseze ideea spre cel mai înalt nivel al importantei si profitabilitãtii, dar pentru idei bune avem nevoie de angajati întreprinzãtori si eficienti, cei plictisiti si plictisitori duc la un regres considerabil.

Lansarea pe piatã a unui produs care sã câstige admiratia consumatorilor prin calitatea sa, dar si printr-un pret mai mic decât cel al concurentei, reflectã ideea fundamentalã a politicii firmei noastre.

ARIA PIETEI

SC ROCO SRL s-a înfiintat la sfârsitul anului 2000, având ca obiect de activitate distributia de articole sportive prin vânzare en-detail în magazinul propriu din Piatra Neamt.

Firma a început cu un capital social de 60 milioane lei, dar sa luat decizia extinderii obiectului de activitate si în domeniul productiei de articole sportive, si anume mese de tenis, activitate care a devenit principalã pentru firmã. Astfel, s-a fãcut o majorare a capitalului social cu 180 milioane lei (~ 5000 USD) dintre care 100 milioane lei (~ 3000 USD) aport de mijloace fixe, sume investite în productia si distributia meselor de tenis ROCO.

Fabrica, unde are loc productia propriu-zisã, este amplasatã la marginea orasului, pe Calea Romanului, însã firma are birourile în centrul orasului, iar pe plan local centrele de distributie sunt magazinele proprii si alte magazine cunoscute si vizitate de cumpãrãtori. Amplasarea unitãtii de productie a fost hotãrâtã tinând cont de furnizorii de materii prime (lemn, lemn stratificat, aluminiu) si de modul de distributie al produselor.

Dupã cum am precizat, cea mai importantã parte a activitãtii firmei noastre este producerea si comercializarea meselor de tenis, firma sperând ca în scurt timp sã devinã lider pe piata nemteanã a acestor articole sportive, si de ce nu, pe piata nationalã.

Concurenta este acerbã, iar marca si renumele joacã un rol important, de aceea obiectivul firmei este lansarea unui produs competitiv prin calitate si pret, care poate concura cu mesele de tenis din import, care predominã piata româneascã( în România existã un singur producãtor la Reghin).

STUCTURA PIETEI

Piata reprezintã orice plasament în spatiu si orice fragment de timp în care pot fi întâlniti potentialii parteneri de afaceri, vânzãtori sau cumpãrãtori ai unor produse sau servicii de orice naturã. Ea apare ca o retea de relatii interumane si relatii de afaceri care iau nastere, inevitabil între aproape toate categoriile de agenti din societate. Marketingul nu se preocupã însã de definirea acestui concept, ci cu fluidizarea raporturilor de schimb si cu analiza consumatorilor, piata reducându-se de cele mai multe ori la acestia.

Elaborarea strategiilor de marketing nu are în vedere piata în general, ci o anumitã piatã bine determinatã din punct de vedere spatial, temporal, social-demografic si economic.

Piata gamei de produse este piata articolelor sportive, iar piata categoriei de produse este piata meselor de tenis. Piata tintã a firmei ROCO este piata meselor de tenis a judetului Neamt si, prin extensie, piata româneascã a meselor de tenis. Perspectiva temporalã este termenul mediu, o perioadã de trei ani.

Pentru a calcula un coeficient al pietii teoretice, vom preciza cã cei care cumpãrã mese de tenis sunt consumatori persoane fizice sau juridice din mediul urban în special, interesati de tenisul de masã. Deci, cifrele care ne vor ajuta în calcularea acestor coeficienti sunt indicatorii numerici ai populatiei urbane din cele 40 de judete ale României plus Bucuresti-ul, adicã aproximativ 13 milioane locuitori. Dar, obiectivul imediat este cucerirea pietei nemtene, adicã a celor ~ 250 000 de locuitori din cele patru orase ale judetului Neamt, care reprezintã numãrul ideal de consumatori – Ptotalã (populatia totalã).

Non-consumatorii produsului sunt ~ 249 800 si includ acele persoane care nu vor cumpãra produsul în urmãtorii trei ani: tinerii sub 18 ani fãrã venituri proprii, bãtrânii, cei neinteresati de tenisul de masã etc.

Chiar dacã am considerat categoria tinerilor sub 18 ani drept non-consumatori, ei au o foarte mare importantã în procesul decizional de cumpãrare. Astfel, chiar dacã ei nu au suma necesarã pentru achizitionarea produsului nostru, vor exercita presiuni asupra pãrintilor sau asupra persoanelor care sunt în mãsurã sã facã acest lucru (achizitionarea produsului).

Preview document

Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 1
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 2
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 3
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 4
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 5
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 6
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 7
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 8
Studiul pieței produsului - mese de tenis - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Studiul Pietei Produsului - Mese de Tenis.doc

Ai nevoie de altceva?