Tehnici de Comert Exterior - Mamishop

Extras din proiect Cum descarc?

Rezumat (executive summary)
Lucrarea de fata analizeaza resursele si competentele interne ale firmei Mamishop, adecvate conditiilor de piata, precum si strategia de internationalizare pentru care aceasta a optat. Punctul de plecare il reprezinta grupul de produse ,,pantaloni pentru femei insarcinate"( diferite modele), produse destinate femeilor aflate in perioada sarcinii si care sunt relativ noi pe piata articolelor vestimentare pentru gravide.
In primul capitol am tratat alegerea grupului de produse, caracterizarea pietei, a partenerilor de pe piata de destinatie, si selectia pietelor de interes.
In capitolul II si capitolul III m-am axat pe functia de organizare a managementului operational al tranzactiilor comerciale internationale, respectiv am analizat activitatea de export a firmei Mamishop - descrierea efectiva a tot ceea ce tine de export ( negocierile cu participantii alesi, redactarea ofertei, a contractului, operatiunile precontractuale in linii mari, contractarea efectiva, derularea operatiunii de export - documentarea, vamuirea, decontarea, finantarea).
Capitolul IV este dedicat calculelor de eficienta - export profit, cost de productie, cost de achizitie, costuri ocazionate de transport, taxe vamale, cheltuieli, marja de profit, diferenta dintre vanzarile externe si interne).
Special pentru ,,mamicile in devenire"(femeile insarcinate), firma noastra (Mamishop) a luat fiinta la data de 1 decembrie 2006 si a dezvoltat o adevarata linie de productie vanzand la inceput prin cele trei magazine proprii din centrul Bucurestiului. Magazinul nu ofera doar pantaloni, ci poate imbraca din cap pana in picioare o viitoare mamica. Succesul inregistrat de magazinele de pe Victoriei, din Calea Dorobantului sau din Piata Sf.Gheorghe i-au determinat pe actionari sa ia in calcul si varianta extinderii si asupra pietei din Moldova, incepand cu orasul Iasi, prin intermediul unui centru de desfacere situat pe bulevardul Independentei, nr. 9, alaturi de magazinul pentru bebelusi Babyshop(la 1 decembrie 2007, exact la un an de la infiintarea firmei in Bucuresti).
In zona Moldovei, firma se afla in situatia de monopol, Mamishop fiind unicul ofertant de articole pentru viitoarele mamici, in special pantaloni pentru femei insarcinate, pe piata de referinta, piata produsului (pantaloni pentru femei insarcinate) identificandu-se cu piata intreprinderii. Singurul concurent din domeniu este firma Mamitex din Timisoara. 
In prezent, Mamishop isi desfasoara activitatea doar pe plan intern, dar nivelul ridicat al productiei din ultima perioada ii permite extinderea pe plan international. Pentru posibilitatea internationalizarii firmei am identificat un numar de 5 tari potentiale care corespund urmatoarelor criterii: distanta "psihica"(diferentele culturale nete); distanta geografica; cererea potentiala; dimensiunea economiei; stabilitatea politica.
Conform acestor criterii de selectare, am ales urmatoarele 5 tari: Austria, Ucraina, Rusia, Croatia si Slovenia.
In urma unei analize complexe efectuata asupra acestui grup de tari, am constatat ca, desi produsele noastre sunt perfect adaptate acestor piete, anumite elemente precum turismul, clima, relieful, legislatia si distanta dintre tari, ne-au determinat sa alegem trei tari potentiale si anume: Slovenia, Croatia, Ucraina.
Slovenia reprezinta cea mai atractiva posibilitate pentru internationalizarea firmei Mamishop, iar dintre numeroasele avantaje care ne-au determinat sa alegem aceasta tara se remarca: potentialul turistic ridicat, modul de gandire deschis si stilul de viata al locuitorilor, legislatia asemanatoare datorita apartenentei ambelor tari la Uniunea Europeana si nu in ultimul rand distanta acceptabila dintre Romania si Slovenia.
Firma Mamishop a ales ca forma de intrare pe piata Sloveniei exportul direct prin deschiderea de doua sucursale de vanzare in doua orase importante: unul in Ljubljana si altul in Maribor.
Pe piata slovena a pantalonilor pentru femei gravide, firma va actiona in doua directii: comercializarea pantalonilor pentru femei insarcinate printr-o linie proprie de centre de desfacere (cele doua magazine din Slovenia) si comercializarea acestor produse prin diferiti intermediari: shopping center-uri (centre comerciale), supermarketurim hipermarketuri, mall-uri etc.
Consumatorul vizat este in primul rand femeia insarcinata preocupata de sanatatea ei si a copilului sau , care cauta pantaloni ce se adapteaza stilului ei de viata, intr-o imbinare perfecta a comfortului, elegantei si a bunului gust. Segmentul de piata pe care firma Mamishop il alege pentru a-l deservi( piata tinta) este format din femeile insarcinate cu venituri medii si mari, cu varsta intre 22 si 40 de ani, inclinate spre calitate, bun-gust si originalitate si preocupate de sanatatea si aspectul lor fizic.
O alta categorie de clienti o constituie acea buna parte a femeilor care, desi raman insarcinate, nu renunta la cochetaria lor si au o atitudine avangardista vis-a-vis de cum trebuie gestionata sarcina din punct de vedere al unei femei puternice si lipsite de prejudecati. Mamishop vine in intampinarea acestei categorii de consumatori, bazandu-se pe ideea ca femeia gravida este cea mai stralucitoare si cea mai frumoasa femeie.
Firma Mamishop se adreseaza femeilor insarcinate ca si cumparatori si consumatori in acelasi timp, dar exista si un segment redus in randul barbatilor care cumpara pantaloni pentru sotiile lor insarcinate( doar ca si cumparatori). 
Mamishop, al doilea brand romanesc de haine pentru femei insarcinate de pe piata Romaniei, si primul care va patrunde pe piata internationala, va folosi ca metode de promovare pe piata slovena publicitatea - cu diferitele sale forme(publicitate prin televiziune, radio, internet, reviste, panouri
stradale) si prin mijloace de promovare a vanzarilor cum ar fi participarea la diverse expozitii de articole vestimentare, targuri de textile Alte forme de promovare pot fi considerate si informarea publicului prin asa-zisele "sampling- uri" si rabaturile sau discount-urile promotionale, precum si oferirea unor asa zise ,,bonusuri" la cumparare, constand in articole vestimentare aferente (lenjerie intima, bluzite etc.).
Suntem de parere ca produsele firmei noastre vin in completarea ofertei existente si a nevoilor atat ale populatiei slovene, cat si ale turistilor de pe intregul mapamond, care aleg ca si destinatie a vacatelor lor acesta tara sau vin la cumparaturi aici. Acest lucru ne va aduce recunoastere pe plan mondial a brand- ului, iar daca rezultatele vor fi cele scontate ne vom extinde si in alte tari.
CAP.1. PRODUSUL
Principiul de baza folosit in cadrul strategiei de produs a firmei este obtinerea unui produs de la foarte bun spre excelent. 
Cel mai important aspect care s-a urmarit in crearea pantalonilor nu a fost produsul in sine, ci avantajele pe care acesta le ofera cumparatorilor sai. Clientele se orienteaza nu spre produs, ci spre functiile acestuia, iar produsul promovat de firma rezolva cele mai frecvente probleme aparute in perioada sarcinii. Mamishop cauta, de asemenea, sa transpuna in haine o stare de spirit - exuberanta, senzualitate, feminitate, pofta de viata, stralucire.
Piata produsului pantaloni pentru femei insarcinate poate fi definita ca un plasament in timp si spatiu in care pot fi intalniti potentiali parteneri de afaceri, vanzatori sau cumparatori de articole vestimentare pentru femei insarcinate interesati de serviciile pe care pot sa le ofere acest produs.
Daca la inceputul intrarii pe piata aceste produse au avut o utilizare restransa, in prezent se observa o crestere permanenta a cererii, piata acestor articole aflandu-se in relatii de asociere cu piata articolelor vestimentare pentru bebelusi.
Concurenta pe piata europeana este acerba, iar marca si renumele joaca un rol important, de aceea obiectivul firmei este lansarea unor produse competitive prin stil, eleganta, calitate , comfort si pret. 
Firma a dezvoltat o adevarata linie de productie, o gama diversificata de produse ce pot imbraca din cap pana in picioare o viitoare mamica. Pe langa produsul de baza( de referinta), ,,Mamishop" ofera si salopete, fuste, rochii, costume, lenjerie,accesorii etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici de Comert Exterior - Mamishop.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!