Cuprins
- Cap.1 Descrierea societati
- 1.1 Pasi in istoria societatii
- 1.2 Conducerea si organizarea societatii
- 1.3 Evolutia cifrei de afaceri si profitul in ultimii 5 ani
- 1.4 Situatia societatii in contextual crizei economice
- Cap.2 Analiza activitatii de vanzare
- 2.1 Concepte teoretice cu privire la activitatea de vanzare
- 2.2 Radiografia portofoliului de produs/servicii
- 2.3 Conducerea si organizarea activitatii de vanzare
- 2.4 Rezultatele activitatii de vanzare
- Cap.3 Prezentarea procesului de vanzare
- 3.1 Concepte teoretice cu privire la procesul de vanzare
- 3.2 Etapele procesului de vanzare la cafeaua Tchibo
- Cap.4 Concluzii si posibilitatea de imbunatatire a procesului de vanzare la cafeaua Tchibo
Extras din proiect
Capitolul 1.Descrierea societatii
Motto-ul: "O idee pentru a muta Germania".
Compania a fost infiintata in anul 1949 de catre Max Herz si Carl Tchilling - Hiryan. Numele de Tchibo vine de la combinatia numelui unuia dintre fondatori - Tchilling - si cuvintul "bohne", care in limba germana inseamna boaba. Numele de Tchibo este marturia prospetimii si a calitatii pe piata cafelei de peste 50 de ani fiind o poveste de succes chiar de la inceput. Cei doi fondatori au inaintat ideea unei companii care sa livreze cafea prin posta, la comanda. Aceasta noutate nu a intarziat sa asigure un mare succes si Tchibo sa devina o marca bine cunoscuta in toate gospodariile.
Când Max Herz a infiintat Tchibo în 1949, nimeni nu ar fi spus că, o jumătate de secol mai târziu, o firmă de cafea cu distributie prin mail s-ar putea transforma intr-o corporaţie internaţională. Sinonim cu distinctia şi stilul de viaţă - şi un invitat binevenit în milioane de gospodării europene. Când oamenii aud Tchibo, nu se mai gandesc pur şi simplu la prospetime si cafea de calitate, ci la o mare varietate de lucruri. Pe parcursul anilor, Tchibo sistematic a extins gama sa de distribuţie şi a gasit căi să asigure diversitatea şi calitatea de toată lumea, cu branduri puternice.
Cu un spirit antreprenorial constant, la Tchibo, clienţii sunt trataţi cu "O nouă experienţă în fiecare săptămâna.
Timp de 60 de ani, compania din Hamburg a venit în întampinarea nevoilor clienţilor săi, la momentul potrivit, cu cele mai bune produse oferite. Începand cu livrarea cafelei prin poştă, la un preţ rezonabil, începând cu 1949, fondatorul Max Herz a adus clienţilor săi mereu ceva nou.
La ocazii speciale, pe langă cafea, se ofereau frumoase bijuterii, ţesaturi sau ambalaje de cafea.
Dupa câtiva ani de la fondarea în Hamburg a afacerii de succes, o altă idee a încoltit in mintea fondatorilor: lantul propriu de magazine, de unde clienţii isi puteau achiziţiona direct cafeaua preferată. Situat in inima orasului Hamburg, în octombrie 1955 a fost deschis primul magazin. Astăzi există circa 900 filiale in Germania.
Tchibo întotdeauna şi-a convins clienţii, cu idei noi, cu calitatea cafelei, cadouri sau prin articolul lunii. Pe parcursul celor 60 de ani, Tchibo internaţional a avut o activitate comercială intensă si numeroase companii. Modelul unic de afaceri combină cafeaua cu articole diverse si inovative, dar si cu o gamă largă de servicii, cum ar fi călătoriile, telefonia mobilă şi servicii financiare, toate intr-un singur loc – magazinele Tchibo. Ce a început cu cafea, acum caracterizeaza cultura de zi cu zi a germanilor.
În fiecare a doua gospodărie se gasesc articole de bucatarie Tchibo şi în fiecare zi, în Germania, se beau mai multe milioanede ceşti de cafea Tchibo. În Germania brandul Tchibo are o notorietate de 99 la sută.
1.1 Pasi in istoria societatii
1949 - Infiintarea companiei Tchibo de catre Max Herz si Carl Tchilling-Hiryan.
1955 - Deschiderea primului magazin Tchibo in nordul Germaniei in Hamburg, specializat in vanzarea cafelei, oferind cesti cu cafea pentru degustare inainte ca clientul sa cumpere.
1958 - Marca de cafea Gold Mocca devine numarul 1 pe piata cafelei in Germania.
1963 - Tchibo pune in practica o idee revolutionara de vanzari initiind sistemul "magazin in magazin" localizat in brutarii si cofetarii.
1961 - Wensley Ivan Frederick William Pithey are prima apariţie televizată pentru Tchibo. Aceasta marchează începutul uneia dintre cele mai lungi relaţii între o companie şi o personalitate din istoria publicităţii. Expertul în cafea, Dl Pithey a călătorit în tot mai multe ţări, inspectând plantaţiile de cafea, navigând pe vapoare cu cafea şi consiliind clienţii în magazine. Dl Pithey a apărut alături de Tchibo până la începutul lui 1980.
1964 - La Hamburg, Tchibo construieste si pune in functiune o moderna fabrica de prajire si macinare a cafelei.
1972 - Componentei traditionale a afacerii cu cafea i se alatura componenta gamei continuu schimbatoare a bunurilor de larg consum de inalta calitate. Sub sloganul "O noua experienta in fiecare saptamana", Tchibo prezinta in jur de 15 produse in cadrul unei teme schimbate saptamanal. De asemenea, in acest an este lansat si sistemul Cafe Service care aprovizioneaza cu cafea si masini de facut cafea hoteluri, restaurante si birouri.
1977 - Tchibo initiaza cu succes politica de diversificare prin achizitia unor actiuni la Beiersdorf AG.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnici de Vanzare - Cafea Tchibo
- -cafea-tchibo-decaf-4a1bc40a2b676.jpg
- bibliografie.doc
- cuprins.doc
- pagina 2.doc
- Prezentarea procesului de vanzare a cafelei Tchibo.doc
- prima pagina.doc
- tchibo-cafea-tchibo-exclusive--500-g-4b145be48765e.jpg
- tchibo-tchibo-caffe-crema--punga-16-monodoze--49dafecd5f162.jpg