Extras din proiect
I. Prezentarea firmei Mobexpert
S.C Mobexpert SRL este o societate cu raspundere limitata inscrisa la Registrul Camerei de Comert sub numarul: C.U.I J17/207/29.03.1993 Cod Fiscal R1321157, avandu-i ca actionari principali pe Dan si Camelia Sucu.
Sediul principal al firmei este: Str. Fabrica de Glucoza nr.21
Sector 2, Bucuresti
Tel: 021.242.10.41
Fax: 021.242.10.41
Web: www.mobexpert.ro
E-mail: jobs@mobexpert.ro
Istoricul firmei Mobexpert
Perioada 1993 - 1996
Piata de mobilier de birou incepe sa evolueze rapid. In Romania, se deschid firme peste noapte, economia privata incepe sa ia avant si, odata cu ea, nevoile legate de noi sedii de firme. Dan Sucu deschide primul magazin Mobexpert, in magazinul Unirea din Bucuresti. Suprafata totala este de 150 de metri patrati si oferta este alcatuita doar din mobilier de birou din import.
In 1994, vanzarile magazinului cresc exponential; asa cum isi aminteste Dan Sucu, “afacerea se dubla la fiecare trimestru si trebuia schimbata din temelii la fiecare trei luni”.
Mobexpert incepe sa produca primele scaune si canapele pentru birou, pentru a completa oferta magazinului. In 1995 deschide primul magazin cu mobilier pentru casa.
Cifra de afaceri a companiei atinge 12 milioane de dolari.
Perioada 1996 - 2001
Odata cu achizitia fabricilor de mobila de la Targu Mures si Dej (Cluj), Mobexpert devine una dintre principalele companii exportatoare din domeniu. In acelasi timp, este momentul in care Mobexpert incepe sa vanda mobilier pentru casa. In acea perioada, doar un procent de 10-20% din productie era destinata magazinelor proprii, restul reprezenta export catre pietele mari europene.
Mobexpert incepe fabricarea de saltele si de mobilier de birou in fabrici proprii, construite prin investitie de la zero. Activitatea de retail se extinde in spatii mai mari. In Pipera, este construit primul magazin de mari dimensiuni (2.000 de metri patrati), in martie 1998. Tot in 1998, Mobexpert construieste alte doua magazine mari, in mai la Timisoara si in septembrie la Constanta. In 1999, Mobexpert deschide magazinul din Cluj. Un an mai tarziu, construieste un magazin de 2.800 de metri patrati, la Brasov.
Primele colectii de decoratiuni sunt introduse in conceptul Mobexpert in martie 1998, odata cu deschiderea magazinului din Pipera. Mobexpert este deja o companie mare, cu activitate diversificata si o cifra de afaceri ce atinge 50 de milioane de dolari.
Dan Sucu decide reorganizarea activitatii si impartirea in companii independente, fiecare cu propria administrare.
Perioada 2001- 2006
Mobexpert are suficienta putere financiara pentru a pune in aplicare o idee pe care Dan Sucu a inceput sa o dezvolte in 1997: conceptul de hipermagazin, magazine de talie europeana, cu suprafete de expunere de 4.000 – 8.000 de metri patrati. In iulie 2001, deschide primul spatiu construit dupa acest concept, tot in Pipera. Alte 11 hipermagazine vor fi deschise, in anii care urmeaza, in toata tara, pe baza aceleiasi structuri.
Intre 2001 si 2005, Mobexpert construieste, in medie, 25.000 de metri patrati pe an.
2005 devine un an de premiere pentru Mobexpert: primele magazine de mobilier de birou in afara tarii sunt deschise la Sofia (Bulgaria) si Belgrad (Serbia).
Tot in 2005, primul hipermagazin din afara Bucurestiului este inaugurat la Brasov. In acelasi an, incep lucrarile la primul mall de mobila si decoratiuni pentru casa, in Baneasa, Bucuresti. Serviciile de transport si instalare, garantie si postgarantie sunt completate, in 2002, prin crearea si lansarea clubului clientilor sai fideli, Golden Club.
Sistemul de vanzare in rate este introdus in 2003.
Perioada 2006 - 2009
Din 2007, aria de inspiratie si pietele de achizitie se extind, de la Europa, la Statele Unite si Asia. In 2008, desi coloana vertebrala a colectiilor de mobila este, in continuare, alcatuita din produsele fabricate in fabricile Mobexpert din Romania, in colectii apar produse din toata lumea. Primul mare magazin de mobilier de casa si decoratiuni din afara Romaniei este deschis la Sofia, in Bulgaria. Perioada de criza aduce o schimbare de strategie: constructiile de noi magazine inceteaza sa mai fie o prioritate. Viteza de innoire a colectiilor, serviciile catre clienti si varietatea devin definitorii pentru viitorul Mobexpert.
Cele doua mari platforme logistice construite la Bucuresti si Targu Mures sustin noua strategie a Mobexpert si contribuie la capacitatea companiei de a controla costurile si pretul final pentru client.
Perioada 2009 - 2012
Mobexpert se concentreaza preponderent catre alcatuirea colectiilor si relatia cu clientul. Ca raspuns la inasprirea conditiilor de creditare pentru persoane fizice, in 2010 introduce un produs special de credit fara costuri pentru clientii Mobexpert.
De asemenea, lanseaza serviciile Personal Experts, in septembrie 2010, si Gift Card, in octombrie 2010. Tot in 2010, este prezentata prima colectie de mobilier si decoratiuni de exterior. Acest moment marcheaza inceputul unei abordari noi, cu accent pe nise de produse cu potential. Intre 2010 si 2012, sunt dezvoltate colectiile de decoratiuni, de cultura somnului, de corpuri de iluminat, de Craciun, de textile si, in toamna anului 2012, de canapele si covoare. Activitatea de productie incepe sa se orienteze catre serii mai mici, produse cu valoare adaugata mai mare si posibilitati de personalizare. Viteza de innoire a colectiilor creste: o treime dintre produse sunt in permanenta noi.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnici de Vanzare Mobexpert.docx