Tehnici de Vanzari - Magazin Specializat

Extras din proiect Cum descarc?

1. Descrierea magazinului
SC GEOANA SRL este un magazin de tip macelarie, fiind practicat comertul cu amanuntul. Este o afacere mica, de familie, avand doar doua puncte de desfacere, cel prezentat aici, din Piata Independentei si celalalt se afla in Piata Nicolina.
2. Descrierea locatiei
Magazinul este situat in Piata Independentei, la subsol, langa magazinul de mezeluri M&R, recunoscandu-se dupa autocolantele lipite pe geamul de langa intrare, cu o domnisoara zambitoare si bucati de carne pe langa ea, desprinse parca dintr-un film de animatie.
3. Prima impresie 
In data de 12.01.2013, pe la ora 8:00, ne aflam in Piata Independentei. De la cativa metri la intrarea in magazin, observam ca acesta are geamuri mari, prin care se vede tot ce este inauntru. Observam ca nu are clienti, iar vanzatoarea sta la o tigara langa intrarea in magazin. Intram in magazin pentru a ne interesa daca un anumit produs se afla in stoc. Vanzatoarea observa intre timp ca am intrat si vine. Cum am intrat, am simtit un miros intepator de clor, acest lucru creandu-ne impresia ca este curatenie, ceea ce este esential in orice afacere de acest tip si nu numai. Am observat ca este o incapere foarte bine luminata si spatioasa, desi este o afacere mica. Se auzea, abia perceptibil, muzica la radio, probabil. In magazin era liniste, se vedea ca este curat, vitrina arata foarte bine, carnea era bine aranjata, la fel si preturile. Numai macelarul, care transa carnea, se uita la noi din cand in cand incruntat, lucru care nu-ti dadea impresia ca ai fi bine-venit. Purta un sort mare, alb cu rosu, iar vanzatoarea purta si ea un halat alb, iar pe deasupra un sort rosu, lucruri care denota profesionalism si respectarea normelor de igiena. 
In timp ce noi ne uitam la produsele aranjate in vitrina, vanzatoarea ne privea in tacere, asteptand.
Asadar, pana acum, prima impresie despre magazin a fost una destul de buna: curatenie, profesionalism, vanzatoarea rabdatoare, asteptand sa o intrebam noi ce dorim, fara sa ne agaseze cu eterna intrebare "Spuneti, ce doriti?", sau "Va pot ajuta cu ceva?".
Asadar, prima impresie a fost una foarte buna, la inceput am fost putin stanjeniti din cauza reactiei macelarului, insa in general, ne-am simtit bine pe toata durata vizitei. 
4. Experienta propriu-zisa
SC GEOANA SRL
Nr.crt. Pas din ciclul de vanzare Conversatie V A K Rapport
1. Prospectare si calificare client C: Buna dimineata!
V: Buna dimineata! 
C: Ce frig e afara! Bine ca aici e cald! (ma zgribulesc)
V: Da..s-a anuntat ger pana maine. 
C: Si mai e si gheata asta pe trotuare... Ma grabeam sa ajung sa iau ceva, ca trebuie sa ajung undeva si era sa alunec.( imi las mapa si geanta pe un congelator)
V: Eeh..o sa treaca si iarna asta..
V: Sunteti studenta?
C: Da..cum v-ati dat seama?
V: Am vazut ca v-ati lasat mapa acolo, pe congelator.
C: Aaa..am inteles. (zambesc) Halat alb;
Sort rosu;
Contact vizual cu mine;
Ochii incercanati;
Nezambitoare; Obrajii lasati; Pozitie in picioare;
Mainile pe tejghea;
Capul drept,
Privirea inainte; Miscare din cap sus-jos;
Zambeste putin, in coltul gurii;
Vorbit incet, rar;
Vorbit putin mai tare si mai repede; Vocea groasa, dar calda; 
Tonul potrivit; Spalat pe maini;
Deplasare in ritm lent spre tejghea;
Carpa curata in mana;
Curatarea cantarului;
Nemiscata; Rapport vocal cu mine;
A. Cum ai proceda tu in locul lui? Din ce motiv? As proceda la fel, pentru ca, spargand gheata in acest mod, clientul se simte mai confortabil, se familiarizeaza cu atmosfera, cu vanzatorul etc. Prezenta uniformei indica igiena si profesionalism, as face la fel;
Faptul ca face contact vizual cu mine ma face sa ma simt importanta, a procedat bine;
Ochii incercanati, obrajii lasati si lipsa zambetului arata ca nu este bine odihnita si nu are o buna dispozitie sau e suparata, as zambi, chiar daca as fi obosita, clientul este cel mai important;
Mainile stand pe tejghea imi dau impresia ca vrea sa aiba un punct de sprijin in spatiu, probabil este o fire emotiva. As incerca sa nu ma ating de vitrina, pentru o conexiune mai buna cu clientul;
Statul in picioare arata respect fata de client, e foarte bine, as face la fel;
Capul drept, cu privirea inainte arata hotarare, siguranta, un punct in plus;
Cand da din cap aproba, e de acord cu ce spune clientul. As face la fel, clientul are mereu dreptate in realitatea lui;
Faptul ca zambeste discret, in coltul gurii, doar la sfarsit, poate insemna ca e unul fortat, iar eu as incerca sa zambesc natural sau mai bine deloc, decat asa, insa privirea sa fie senina; Felul in care vorbeste imi da impresia unei persoane calme, amabile, prietenoase. A mentinut aproximativ aceeasi tonalitate ca mine, mi s-a adaptat si mai bine pe parcurs; Faptul ca se spala pe maini si curata cantarul denota igiena, mi-a atras cu asta atentia, parca anume ca eu sa remarca acest lucru si sa am o atitudine pozitiva fata de afacere; Se simte confortabil in prezenta mea; As proceda la fel (rapport vocal), m-as simti mai bine si as avea o atitudine pozitiva, chiar as cumpara. Daca ce aud imi face placere;


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici de Vanzari - Magazin Specializat.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!