Tehnici Promotionale - Nestle

Extras din proiect Cum descarc?

1.Analiza pietei
Grupul Nestle este prezent pe piata din Romania din anul 1995, prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik. In 2000, compania elvetiana a preluat fabrica de napolitane Joe, tranzactia nefiind facuta publica. Nestle si-a largit anul trecut portofoliul de produse distribuite in Romania odata cu preluarea la nivel international a producatorului de inghetata Delta Ice Cream, care detine o fabrica si in Bucuresti.
Printre brandurile Nestle aflate in prezent in portofoliul companiei pe piata din Romania se numara cafeaua Nescafe, bazele pentru mancaruri si supele Maggi, napolitanele Joe, cerealele pentru mic dejun Nesquik, Chocapic, Cini Minis, Cornflakes, batoanele de ciocolata Kit Kat, mancarea pentru copii Nestle, alimentele pentru caini si pisici Purina, Darling, Friskies.
Nestle a inceput sa comercializeze categoria de cereale pentru mic dejun in anul 1997, chiar daca acestea erau prezente pe piata inca din 1994 prin intermediul unui distribuitor care le importa din Franta. Din 1997 a inceput importul acestora din Polonia, tara de unde se importa si in acest moment. Printre brandurile de cereale Nestle prezente pe piata din Romania se numara Nesquik, Chocapic, Cheerios, Cini Minis si recent lansata marca Cookie Crisp, fulgii de cereale Gold Flakes & Corn Flakes, Fitness si Musli, dar si batoanele de cereale pentru copii Nesquik si Chocapic si cele pentru adulti Fitness.
Anul trecut divizia de cereale a reprezentat 12% din totalul cifrei de afaceri a companiei. Potrivit unor estimari anterioare ale companiei, cifra de afaceri la nivelul anului 2006 ar putea ajunge la 100 de milioane de euro. In aceste conditii, vanzarile realizate de divizia de cereale ar trece de 10 milioane de euro anul trecut. 
Piata cerealelor pentru micul dejun a evoluat fantastic de la an la an, inregistrand cresteri anuale de pana la 50%. Diferenta dintre piata romaneasca si celelalte piete europene este data de consumul pe cap de locuitor, indicator care in Romania nu depaseste valoarea de 0,37 de kilograme, in timp ce in Ungaria consumul este de 0,78 kilograme per cap de locuitor, iar in Marea Britanie de 6,48 kilograme pe cap de locuitor.
2.Obiective
1.Principalul obiectiv al campaniei Cu fiecare cutie de Nestle - mai aproape de casa visurilor tale! este, in primul rand acela de a pastra notorietatea brandului Nestle pe piata alimentara romaneasca, cu un nume inca din 1995 pe aceasta piata, fiind prezent cu o gama larga de produse. In acelasi timp, Nestle Romania, prin prezenta campanie promotionala doreste sa-si pastreze clientii fideli marcii.
2. Pe anul 2007, Nestle Romania doreste o crestere a vanzarilor de cereale cu 30% pe piata locala ca urmare a dezvoltarii portofoliului de produse, dar si ca efect al evolutiei pietei in domeniu, estimata in acest moment la aproximativ 26 de milioane de euro. 
3.Prin aceasta campanie se urmareste pastrarea pozitiei de lider a cerealelor Nestle pe piata romaneasca (potrivit propriilor estimari, Nestle Romania detine pozitia de lider pe aceasta piata, atat in volum, cat si in valoare, cu o cota de aprox 35%).
4. Un alt obiectiv al campaniei este acela de a promova noi produse lansate in timpul prezentei tombole de catre Nestle Romania, si anume biscuiti crocanti cu ciocolata , mango si kiwi Jungle si doua noi batoane de cereale adresate adultilor pana la sfarsitul perioadei de promotie . 
3.Strategiile
Tipul promotiei este tombola cu premii si se desfasoara sub sloganul Cu fiecare cutie de Nestle - mai aproape de casa visurilor tale! in perioada 1 aprilie  1 iulie 2007.
Premiile oferite
1) 10 camere foto digitale Panasonic model DMC-FX07EG-S: camera foto digitala compacta cu lentile Leica si ecran LCD de 2.5 inch, rezolutie de 7.2 Megapixeli;
2) 10 camere video digitale Panasonic model VDR-D250 : camere video cu inregistrare pe DVD , Monitor LCD 2,7'';
3) MARELE PREMIU: 1 Casa in ANSAMBLUL REZIDENTIAL "DAL VILLE in zona de S-E a Bucurestiului, cu o suprafata de 200mp, in valoare de 150.000 Euro.
Valoarea totala a premiilor este de 525.000 RON.
Strategiile folosite
Se au in vedere urmatoarele strategii: 
1) Politica de produs-Nestle Romania a dispus ca la participarea campaniei de tombola cu premii vor participa toare produsele din gama cerealelor Nestle ambalate in cutii.
2)Politica de pret. Avand in vedera costurile de productie si costurile campaniei si situatiei de pe piata cerealelor , Nestle Romania a dispus de o politica de preturi moderate aplicabile produselor participante la tombola.
3)Politica de distributie. Produsele participante la campanie vor avea o distributie nationala , dar indreptata in special spre marile centre comerciale, supermarketuri, hipermarketuri etc.
4) Politica promotionala. Pentru promovarea campaniei , Nestle Romania a dispus de o campanie de publicitate si advertising la cele mai importante posturi TV si radio si presa scrisa.
De asemeni, in marile centre comerciale, si nu numai, se vor apela la panouri publicitare, afise , fluturasi etc pentru a face cunoscuta tombola. Costurile totale de marketing si advertising se estimeaza a se ridica la 1.000.000 Euro.
5) Pe fiecare din cutiile de cereale participante se vor aplica elemente de ambalaj special (benzi de plastic) care vor anunta Tombola . Acestea se vor regasi in partea superioara a cutiilor si se vor specifica sloganul, durata promotiei, premiile oferite, nr. de SMS sau adresa site-ului unde se desfasoara tombola.
6) In interiorul fiecarei cutii de cereale participante la tombola se va introduce un cod unic de participare (inscriptionat pe un suport de plastic) format din 7 cifre. Acest cod se va transmite prin SMS sau accesand site-ul oficial al promotiei, www.nestle.ro


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici Promotionale - Nestle.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!