Tehnici promoționale - prezentare Kandia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2646
Mărime: 104.79KB (arhivat)
Publicat de: Ronaldo R.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dana Iosub

Cuprins

  1. I Analiza 2
  2. 1. Istoric promoţional 2
  3. 2. Strategia de comunicare a firmei 2
  4. 3. Mediul de marketing al firmei 3
  5. 4. Poziţia în raport cu brand-urile concurente 5
  6. II Obiectiv 6
  7. III Strategie 6
  8. IV Program operaţional 7
  9. V Implementare, monitorizare 8
  10. VI Evaluare 9

Extras din proiect

I Analiza

1. Istoric promoţional

Kandia este o fabrică de ciocolată şi produse zaharoase din Timişoara. A fost înfiinţată înainte de 1890. Marca de ciocolată Kandia există din noiembrie 2003 însă, pentru aproape toţi cei care o cunosc, ea pare să fi existat dintotdeauna, pentru că este identificată cu numele vechii fabrici de ciocolată de la Timişoara. În 2004 a fuzionat cu firma Excelent S.A. din Bucureşti. Campania de lansare Kandia, "Ciocolată cu Dragoste", semnată McCann Erickson, a fost premiată la 31 Martie 2005 cu aur la categoria "produse alimentare", la a doua ediţie a premiilor EFFIE în România. În Iunie 2007, Kandia-Excelent S.A., una dintre cele mai importante companii din domeniul dulciurilor de pe piaţa româneasca, devine parte a grupului Cadbury care îşi propune să fie cea mai mare companie producătoare de dulciuri din lume, deţinând poziţiile unu sau doi în peste 20 de tari. Compania BrandTailors, partenerul în consultanţă de brand al Cadbury România, a finalizat un nou concept de ambalaj pentru ciocolata Kandia, care se regăseşte şi la nivel structural, menit să susţină beneficiile funcţionale şi emoţionale ale mărcii şi să ajute brand-ul să se diferenţieze de competiţie. Împreună cu noul concept de ambalaj a luat naştere şi noul design structural al tabletei care insistă pe principalul beneficiu emoţional. Compania Cadbury a lucrat paralel la îmbunătăţirea ofertei de produs şi inovarea portofoliului: reţeta cu unt de cacao pur, extinderea portofoliului cu noi sortimente, venind în întâmpinarea nevoilor şi cerinţelor consumatorilor, exprimate prin intermediul cercetărilor de piaţă desfăşurate.

2. Strategia de comunicare a firmei

Una dinte strategiile propuse de producătorii brandului de ciocolata Kandia oferă pe timpul verii ediţii limitate, în conformitate cu schimbarea preferinţelor în anotimpul cald. Anul trecut, au existat variantele Kandia Ice, care ofereau senzaţii apropiate de consumul de îngheţată, iar anul acesta Kandia Special Edition – Real Fruit conţine în compoziţie bucăţi de fructe. Aceste variante au fost create urmând preferinţele orientate, pe timpul verii, dinspre consumul de ciocolata “clasica”, spre consumul de îngheţată, respectiv fructe.

O altă strategie este încercarea de a canaliza consumul către un anumit brand. Aici se încadreaza majoritatea activitatilor tactice: promoţiile: produsul Kandia se afla pe piaţa românească la un preţ de aproximativ 2 RON, adresându-se unei categorii de consumatori cu venituri medii. Ocazional compania oferă promoţii bazate pe mărirea cantităţii de ciocolată (20%, 25% ) la acelasi preţ şi evenimente, printre cele mai evidente fiind diversele festivaluri ale berii.

3. Mediul de marketing al firmei

Firma funcţionează în condiţiile pe care i le oferă mediul său extern. Acesta este compus din ansamblul factorilor şi forţelor externe care influenţează schimburile întreprinderii cu piaţa. Factorii care afectează activitatea întreprinderii în mod indirect şi pe termen lung formează macromediul acesteia. Factorii care acţionează asupra activităţii întreprinderii în mod direct şi pe termen scurt formează micromediul acesteia.

a) Macromediul firmei

Macromediul firmei reprezintă ansamblul factorilor (variabilelor) ce constituie climatul general în care acesta îşi desfăşoară activitatea. Există patru categorii de astfel de factori, care influenţează modul în care firmele îşi abordează activităţile în literatură sunt cunoscuţi sub denumirea de factori STEP: factori socio-culturali, factori economici, factori tehnologici si factori politico-juridici. Factorii socio-culturali. Ciocolata Kandia se adresează tuturor persoanelor mai puţin celor care au probleme de sănătate (diabet zaharat), bebeluşilor şi copiilor foarte mici, indiferent se sex, ocupatie, venituri, religie. În ceea e priveşte religia există anumite restricţii în perioada postului la ortodocşi nu poate fi consumată ciocolată cu lapte, dar poate fi consumată ciocolata Kandia amarue care este de post şi nu conţine lapte. Factori economici. Deoarece preţul ciocolăţii Kandia variază între 20 RON şi 40 RON aceasta poate fi cumpărată de persoane cu venituri medii şi mari. Persoanele care au venitul minim pe economie sau care primesc bani de la parinţii ce au venitul minim pe economie fac parte din piaţa ţintă a ciocolăţii Kandia. Factori tehnologici. Odată cu dezvoltarea tehnologiei s-au creat noi moduri de a satisface nevoile clienţilor noştri, cel mai bun exemplu este îmbunatăţirea ofertei de produs şi inovarea portofoliului. Rebranding-ul a vizat şi portofoliul de praline Kandia, care a suferit o transformare la nivel de design de ambalaj, în linie cu noua imagine a brand-ului. Factori politico-juridici. Legislaţia care protejează afacerile, urmareşte, in general trei obiective: protecţia consumatorilor, protecţia concurentei şi protecţia societaţii.

Preview document

Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 1
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 2
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 3
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 4
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 5
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 6
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 7
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 8
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 9
Tehnici promoționale - prezentare Kandia - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Tehnici Promotionale - Prezentare Kandia.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici promoționale utilizate în procesul comunicării de marketing de compania Danone

Capitolul 1. Coordonatele generale ale companiei 1.1. Prezentarea ofertei companiei Obiectul de activitate: • Productia de produse lactate •...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Târg de dulciuri - Deliciosus

I. PARTICIPANT Am ales pentru participarea la târgul de dulciuri cunoscutul brand Kandia-Excelent, producător a numeroase sortimente de ciocolată....

Ai nevoie de altceva?