Extras din proiect
I. CONFIGURAREA PRODUSULUI
Produsul este acela care generează întâlnirea pe piaţa a cererii cu oferta şi a vânzătorului cu cumpărătorul. Ceea ce contează sunt funcţii sau atributele produsului, care aduc cumpărătorului servicii sau avantaje de un anumit gen. Din acest motiv firma noastră înainte de a-şi lansa produsul pe piaţa şi-a facut o situaţie foarte clară asupra cerinţelor şi pretenţiilor cumpărătorilor, întrebările pe care şi le-a pus firma sunt:
-ce cumpară cu adevărat clientul
-ce produs se asteaptă să apară pe piaţă
-ce funcţii suplimentare ar dori să mai indeplinească produsul.
Analizând cerinţele pieţei am dedus nivelurile produsului: gama lansată va cuprinde produse destinate satisfacerii nevoii de economisire într-un mod cât mai plăcut şi amuzant prin lansarea de modele speciale, care difera de alte produse similare din aceeaşi gamă prin formă, ambalaj, calitate şi nu numai.
Firma BLITZ S.R.L. pune la dispoziţia clienţilor săi o echipa de profesionişti pe durata întregului proces tehnologic începând de la concepţia grafică a produsului şi până la finisarea lui.
Cunoaştem concurenţa care există pe piaţa trepiedelor izvorâtă din orientarea spre calitate şi spre inovaţie. De aceea eforturile noastre se indreaptă spre a veni în întâmpinarea acestor cerinţe şi de a fi in acelaşi timp un generator de noi soluţii şi idei.
Ceea ce diferenţiază produsele noastre de cele ale firmelor concurente este calitatea excepţionala, tehnică desăvârşită şi pasiunea cu care sunt realizate. Satisfacerea cerinţelor şi exigenţelor clienţilor este un punct important în activitatea noastră şi vom face în aşa fel încât produsul finit să corespundă celor mai înalte standarde de calitate.
Studiul produsului nu poate fi complet dacă nu au fost abordate, pe rând, toate componentele sale capabile sa influenţeze percepţia şi cererea pe piaţa, şi anume:
-Caracteristicile fizice sau atributele
-Funcţiile produsului
-Sistemul de susţinere
1.1 Atribute
a) Fizionomie si caracteristici
Când vorbim de fizionomie , caracteristici fizice şi utilizare trebuie să tinem cont de modul de fabricare, de caracteristicile şi calitatea materialelor folosite în obţinerea produsului.
Trepiedele sunt produse destinate în general fotografilor profesionişti, astfel încât în alegerea materialelor din care se vor confecţiona trebuie să avem în vedere faptul că ele trebuie să fie rezistente şi să aibă o stabilitate ridicată.
În acest sens, trepiedele produse de firma BLITZ S.R.L. vor fi confecţionate din aluminiu, PVC şi inox.
Cele din aluminiu şi inox prezintă avantajul că au o duritate mai ridicată faţă de cele din plastic.
În calitatea de stabilitate a trepiedelor servesc picioruşele din cauciuc care reprezintă o masă plastică care creşte mobilitatea acestor produse.
Trepiedele pot fi alese dintr-o gama variată de modele, culori şi dimensiuni, având un design original. În acest scop design-erii societăţii noastre s-au orientat spre teme preferate atât de femei, cât şi de barbaţi, culorile alese sunt culori vii şi atractive stimulând imaginaţia şi creativitatea utilizatorilor. În funcţie de preferinţe, clienţii pot opta pentru trepiede de diferite dimensiuni:între 15 cm şi 185 cm.
b) Utilizarea principală a produsului nostru este cea clasică, adică trepiedele sunt folosite în scopul obţinerii unei clarităţi ridicate a fotografiilor.
c) Utilizarea secundară este constituită de posibilitatea folosirii trepiedelor ca şi element decorativ în cazul în care un fotograf profesionist are o cameră special amenajată numai cu aparatură fotografică.
1.2. Sistem de susţinere
a) Marcă
Marca reprezintă elementul esenţial al strategiei produsului, ea având rolul de a identifica un bun material sau un serviciu propus cumpărătorilor de către un producător sau distribuitor. Marca asigură individualizarea ofertei şi prin aceasta îi asigură poziţionare şi fortă în lupta de concurentă, asigură capitalizarea fondurilor alocate în acest scop, protejează oferta, adăugându-i valoare.
Ca un element de identificare marca joacă un rol foarte important în distribuţia şi comercializarea trepiedelor. Marca firmei este formată din următoarele elemente:
-Numele de marcă - format din cuvinte sau cifre care joacă un rol de stimul auditiv. În cazul produselor noastre, numele de marcă este :
Am ales acest nume pornind de la termenul din limba germană „drei” = trei şi „blitz”=sclipire. Este un nume sugestiv deoarece scoate în evidentă că trepiedele sunt folosite pentru obţinerea unor fotografii de calitate maximă, de 3 ori faţă de fotografiile ce nu au stabilitate ridicată, cum sunt cele realizate de către amatori.
Emblema (semnul de marcă) :formată dintr-un desen, imagine sau o reprezentare grafică care are rol de stimul vizual. În cazul nostru aceasta este :
iar elementele constituiente sunt :
-trepiedul elementul central pe care îl avem în discuţie
gri culoarea universală pentru trepiede
-Culorile (roşu, portocaliu, roz,albastru) sugerează bucurie, voioşie, chef de joacă, stări de spirit specifice artiştilor, atât femei şi bărbaţi care vor sa-şi personalizeze trepiedele.
-Numele de marcă.
-Slogan: «Alături de BLITZ, imaginile prind viaţă ! »
Înregistrarea mărcii s-a făcut la Oficiul Mărcii din Bucureşti, la data de 21.05.2006.
Marca va apărea pe eticheta oricărui produs, cât şi pe actele întocmite de firmă în diferite scopuri.
Eticheta este un element obligatoriu pentru anumite produse, dar opţional pentru altele. Ea poate fi o simplă precizare scrisă şi ataşată produsului, dar şi o creaţie grafică complexă, încorporată în produs sau ambalaj.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Trepied pentru Aparate Foto.doc