Analiză revista pentru bărbați Mister Y

Proiect
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 3900
Mărime: 93.19KB (arhivat)
Publicat de: Ioan Grigoraș
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Cercetare- Analiza pieţei

Ipoteza de la care am pornit este aceea că în zilele noastre , piaţa românească a publicaţiilor dedicate bărbaţilor , nu este bogată în conţinutul informativ al materialelor, dar se află într-o continuă ascensiune.

În partea de cercetare a pieţei, dat fiind un domeniu încă aflat la începuturi în ţara noastră şi anume piaţa revistelor destinate publicului masculin ,am considerat a fi necesară o analiză a revistelor concurente existente în prezent. Pentru aceasta ,am început prin a împărţi în două categorii aceste tipuri de reviste, după cum urmează: reviste gen pictoriale (Playboy, FHM) şi reviste de lifestyle (Class, GQ, Maxim, Men’s Health ). Dintre acestea, cea mai celebră revistă de bărbaţi din România, din cea de-a doua categorie menţionată este Men’s Health, având cea mai mare acoperire la nivel mondial şi cel mai ridicat ritm de dezvoltare.

În general, conceptul de „revistă pentru bărbaţi” este asociat revistelor de tip pictorial feminin, având într-o mare măsură tentă pornografică. Spre exemplu, FHM, Playboy, atrag nu prin valoarea textelor publicate, ci prin fotografiile cu ,,femei goale”. Dar, în timp, această categorie de reviste destinată targetului masculin a fost îmbunătăţită în ceea ce priveşte materialele şi calitatea acestora. Astfel au apărut reviste precum Men’s Health, Maxim, GQ. Acestea se adresează bărbaţilor tineri şi maturi, cu un nivel mediu de educaţie şi care sunt interesaţi de lifestyle, tendinţe.

Revista Class este prima publicaţie lunară ,de lifestyle, destinată” segmentului sofisticat şi matur al pieţei presei pentru bărbaţi”. Face parte din categoria glossy, cuprinzând 120 de pagini şi putând fi achiziţionată la preţul de 5,99 lei. Cu alte cuvinte, este o revistă de lifestyle ce se remarcă prin materialele care pune accent pe cele mai noi tendinţe din modă, stil, sănătate, călătorii, tehnologie, artă şi design.

O altă revistă ce se încadrează în categoria lifestyle, destinată publicului masculin este revista GQ. Aceasta se poziţionează ca un brand premium fiind adresată bărbaţilor cu vârste între 25 şi 50 de ani, GQ işi propune să aducă pe piaţa românească mult stil, de la layout şi conţinut la paginile de fashion destinate bărbaţilor.

Tot în această categorie de reviste se încadrează şi revista Maxim. A fost lansată pe piaţa românească de Publimedia International în 2005 şi are o audienţă de 55.000 de cititori pe apariţie. În prezent, publicaţia este editată de Attica Media RMN. Conţinutul este format în prealabil din pictoriale cu femei “goale”, iar temele articolelor nu sunt atât de diverse. Totuşi a avut un nivel de vânzări relativ constant.

În urma scurtei analize a pieţei revistelor pentru bărbaţi existente în România, în special revistele de lifestyle, am considerat că revista ,,Men's Health" ar reprezenta o concurenţă puternică, cu toate că nu este autentic românească. Este o revistă destul de bogată din punct de vedere al conţinutului, având articole diverse, dar care nu excelează în ceea ce priveste designul atât al revistei cât şi al site-ului. Aceasta a fost importată în România de Burda, în martie 2005, şi are o audienţă de 83.000 de cititori pe ediţie. Publicul ţintă al publicaţiei este format din bărbaţi preocupaţi excesiv de aspectul lor fizic, cu vârste cuprinse între 20-50 de ani, cu venituri peste medie. Revista apare lunar şi este prezentă în 40 de ţări.

În ceea ce priveşte tirajul, în perioada ianuarie- iulie 2008, tirajul maxim al publicaţiei a fost de 22.000 în lunile februarie- mai, iar în luna iunie întâlnim un tiraj mai scăzut, de 20.000, având un număr mediu de apariţii de 21.583. Primăvara s-a înregistrat cel mai scăzut tiraj, iar numărul total al revistelor tipărite în această perioadă a fost de 129.500. Tot în această perioadă s-a făcut un total de doar 389 de abonamente, 56.880 de reviste fiind date la retur, un număr total de 69.886 fiind vândute pe piaţă.

Preview document

Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 1
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 2
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 3
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 4
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 5
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 6
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 7
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 8
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 9
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 10
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 11
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 12
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 13
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 14
Analiză revista pentru bărbați Mister Y - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Analiza Revista pentru Barbati Mister Y.doc

Te-ar putea interesa și

Mix de Marketing - Playboy

Playboy este o revistă americană pentru bărbaţi, fondată la Chicago, Illinois de Hugh Hefner, ce s-a dezvoltat în timp în Plaboy Enterprises Inc.,...

Ai nevoie de altceva?