Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 16834
Mărime: 129.93KB (arhivat)
Publicat de: Veronica Irma Dragu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lector Univ. Dr. Cristian Morozan

Cuprins

  1. INTRODUCERE.3
  2. Capitolul I.5
  3. NOŢIUNI GENERALE DESPRE PUBLICITATE
  4. 1. Conceptul de publicitate.5
  5. 1.1 Scurtă abordare istorică.6
  6. 1.2 Definiţii. Distincţii faţă de alte domenii înrudite.8
  7. 1.3 Elementele publicităţii.11
  8. 2. Funcţiile publicităţii.12
  9. 3. Obiectivele şi rolul publicităţii.14
  10. 4. Elementele unei campanii de publicitate.18
  11. Capitolul II.22
  12. MEDII UTILIZATE ÎN PUBLICITATE
  13. 1. Publicitatea în presa scrisă.24
  14. 1.1 Ziarele.24
  15. 1.2 Revistele.28
  16. 2. Televiziunea şi radioul în publicitate.31
  17. 2.1 Televiziunea.31
  18. 2.2 Radioul.34
  19. 3. Suporturile electronice în publicitate.37
  20. 3.1 Internetul.37
  21. 3.2 Sms-ul.40
  22. Capitolul III.43
  23. CAMPANIE DE PUBLICITATE PENTRU PARFUMURILE ESSENCE
  24. 1. Prezentarea firmei şi a produselor.43
  25. 2. Identificarea şi analiza ţintei campaniei publicitare; Definirea obiectivelor.46
  26. 3. Crearea platformei pentru publicitate; Stabilirea bugetului.48
  27. 3.1 Planul campaniei.48
  28. 3.2 Suporturi publicitare utilizate în cadrul companiei.48
  29. 3.3 Stabilirea bugetului.50
  30. 4. Evaluarea eficienţei campaniei.52
  31. CONCLUZII.54
  32. BIBLIOGRAFIE.57

Extras din proiect

INTRODUCERE

Prin acţiunile de publicitate, întreprinderea urmăreşte să asigure o cuprinzătoare informare a publicului în legătură cu activitatea, cu produsele şi serviciile sale, sub mărcile sub care acestea sunt prezentate pe piaţă, să-l influenţeze şi să-l determine în efectuarea actului de cumpărare. Scopul oricărei campanii publicitae este de a determina destinatarul mesajului să acţioneze într-un fel anume, de regulă să cumpere un produs. Tot acest proces de influenţare nu se realizează întâmplător, ci are la bază toată strucura specifică procesului comunicaţional.

Considerată drept punte de legătură între producător, distribuitor şi consumator, publicitatea imprimă un pronunţat caracter ofensiv comunicaţiei promoţionale a întreprinderii moderne. Dar, indiferent de modalitatea practică adoptată, acţiunile de publicitate trebuie să se conformeze unor cerinţe specifice.

Produsele, serviciile, nu sunt întotdeauna interesante. Dar ele pot părea interesante. Fiecare are ceva care poate fi "speculat", ceva în jurul căruia poţi construi o argumentaţie care să-ţi permită să-l faci interesant. Diferenţele dintre anumite produse sau servicii sunt de multe ori irezistibile din punct de vederea al calităţilor, caracteristicilor sau avantajelor pe care le înglobează. Şi totuşi, unele sunt mai vandabile decât altele, au mai mult succes, rămân în mintea receptorului. Acest lucru se datoreză, în mare parte, faptului că cineva a reuşit să identifice modul în care apropierea de un serviciu devine posibilă, se realizează înţelegerea simplă a unui produs complex, se diferenţiază o marca de alta.

In lumea comunicarii, publicitatea este considerata drept domeniul cel mai propice de manifestare a creativitatii; se pot inventa noi mijloace de comunicare, iar actualele mass-media pot fi utilizate in mod cu totul nou, prin re-contextualizare, modernizare etc.

Pe parcursul lucrării voi încerca să explic modul în care publicitatea este transmisă pentru a crea interacţiunea dintre comunicator şi receptor, toate acestea pentru a vinde, nu iluzii, ci anumite părţi ale adevărului prezentate într-un mod atrăgător, aproape seductiv.

Publicitatea este "semnalul, sursa şi simbol, al triumfului industriei culturale". Ea este cel mai utilizat mijloc pe care îl au la dispoziţie firmele pentru a se face cunoscute

Stimulând cererea şi reliefând avantajele şi modul de folosire al produsului sau serviciului.

În lumea comunicării publicitatea este considerată drept domeniul cel mai propice de manifestare a creativităţii, se pot inventa noi mijloace de comunicare, iar actualele mass-media pot fi utilizate în mod cu totul nou prin re-contextualizare, modernizare.

Pentru aceasta am ales ca subiect o campanie publicitară a unei firme de parfumuri, ştiut fiind că suntem înconjuraţi de peste tot de astfel de campanii.

În procesul conceperii unei acţiuni de publicitate trebuie avute în vedere şi respectate trei principii de importanţă capitală pentru reuşita ei, şi anume:

a) Principiul selecţiei argumentelor: - în virtutea căreia efectul unei acţiuni de publicitate este condiţionat de alegerea acelei caracteristici a produsului sau serviciului care se estimează ca fiind cea mai frapantă, cea mai convingătoare, cea mai memorabilă şi, în acelaşi timp, susceptibilă de a declanşa actul de cumpărare.

b) Principiul convergenţei mijloacelor: - impune combinarea armonioasă a tuturor mijloacelor posibile pentru a asigura cea mai bună punere în valoare a argumentului publicitar în prealabil selectat.

c) Principiul uniformităţii publicităţii. - porneşte, pe de-o parte, de la ideea că publicitatea nu poate fi adaptată la specificul şi personalitatea fiecărui consumator (utilizator) potenţial, iar pe de altă parte, de la faptul că piaţa unui produs (serviciu, firmă) este formată atât din consumatori tipici, cât şi dintr-un număr de consumatori atipici.

Pentru reuşita acţiunii publicitare, este necesar ca aceste principii să opereze atât în procesul selecţiei argumentelor, cât şi în cel al alegerii mijloacelor de acţiune.

Capitolul I

NOŢIUNI GENERALE DESPRE PUBLICITATE

1.Conceptul de publicitate

Atat publicitatea cat şi relaţiile publice joacă un rol important in viaţa socială, fiind vehiculate şi indisolubil legate de comunicarea de masă al cărei rol şi efecte atat asupra individului cat şi a societaţii în ansamblu sunt bine cunoscute.

Acestea sunt expresii ale unor paradigme economice, sociale şi chiar politice şi se bucura de sprijinul unui aparat teoretic din ce în ce mai sofisticat. Atat publicitatea cat şi relaţiile publice au împrumutat şi adaptat cu succes concepte, teorii şi tehnici din ştiinţele sociale şi în special din sociologia opiniei publice, a psihologiei aplicate si a analizei.

Dacă la început publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, bazandu-se pe geniul unor creativi de excepţie, tendinţa actuală este de a se baza din ce în ce mai mult pe cercetare. Obiectivul este de a face din Publicitate mai degrabă o investiţie decat un joc al întamplării, de a aborda consumatorul pe baza unor tehnologii de comunicare fundamentate stiinţific, bazate pe un aparat conceptual solid şi o abordare strategică.

Preview document

Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 1
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 2
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 3
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 4
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 5
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 6
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 7
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 8
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 9
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 10
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 11
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 12
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 13
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 14
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 15
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 16
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 17
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 18
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 19
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 20
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 21
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 22
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 23
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 24
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 25
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 26
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 27
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 28
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 29
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 30
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 31
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 32
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 33
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 34
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 35
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 36
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 37
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 38
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 39
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 40
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 41
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 42
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 43
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 44
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 45
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 46
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 47
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 48
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 49
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 50
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 51
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 52
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 53
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 54
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 55
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 56
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 57
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 58
Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Aspecte ale Publicitatii - Realizarea Acesteia in Cadrul Companiei Essence.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Ai nevoie de altceva?