Cuprins
- INTRODUCERE.3
- Capitolul I.5
- NOŢIUNI GENERALE DESPRE PUBLICITATE
- 1. Conceptul de publicitate.5
- 1.1 Scurtă abordare istorică.6
- 1.2 Definiţii. Distincţii faţă de alte domenii înrudite.8
- 1.3 Elementele publicităţii.11
- 2. Funcţiile publicităţii.12
- 3. Obiectivele şi rolul publicităţii.14
- 4. Elementele unei campanii de publicitate.18
- Capitolul II.22
- MEDII UTILIZATE ÎN PUBLICITATE
- 1. Publicitatea în presa scrisă.24
- 1.1 Ziarele.24
- 1.2 Revistele.28
- 2. Televiziunea şi radioul în publicitate.31
- 2.1 Televiziunea.31
- 2.2 Radioul.34
- 3. Suporturile electronice în publicitate.37
- 3.1 Internetul.37
- 3.2 Sms-ul.40
- Capitolul III.43
- CAMPANIE DE PUBLICITATE PENTRU PARFUMURILE ESSENCE
- 1. Prezentarea firmei şi a produselor.43
- 2. Identificarea şi analiza ţintei campaniei publicitare; Definirea obiectivelor.46
- 3. Crearea platformei pentru publicitate; Stabilirea bugetului.48
- 3.1 Planul campaniei.48
- 3.2 Suporturi publicitare utilizate în cadrul companiei.48
- 3.3 Stabilirea bugetului.50
- 4. Evaluarea eficienţei campaniei.52
- CONCLUZII.54
- BIBLIOGRAFIE.57
Extras din proiect
INTRODUCERE
Prin acţiunile de publicitate, întreprinderea urmăreşte să asigure o cuprinzătoare informare a publicului în legătură cu activitatea, cu produsele şi serviciile sale, sub mărcile sub care acestea sunt prezentate pe piaţă, să-l influenţeze şi să-l determine în efectuarea actului de cumpărare. Scopul oricărei campanii publicitae este de a determina destinatarul mesajului să acţioneze într-un fel anume, de regulă să cumpere un produs. Tot acest proces de influenţare nu se realizează întâmplător, ci are la bază toată strucura specifică procesului comunicaţional.
Considerată drept punte de legătură între producător, distribuitor şi consumator, publicitatea imprimă un pronunţat caracter ofensiv comunicaţiei promoţionale a întreprinderii moderne. Dar, indiferent de modalitatea practică adoptată, acţiunile de publicitate trebuie să se conformeze unor cerinţe specifice.
Produsele, serviciile, nu sunt întotdeauna interesante. Dar ele pot părea interesante. Fiecare are ceva care poate fi "speculat", ceva în jurul căruia poţi construi o argumentaţie care să-ţi permită să-l faci interesant. Diferenţele dintre anumite produse sau servicii sunt de multe ori irezistibile din punct de vederea al calităţilor, caracteristicilor sau avantajelor pe care le înglobează. Şi totuşi, unele sunt mai vandabile decât altele, au mai mult succes, rămân în mintea receptorului. Acest lucru se datoreză, în mare parte, faptului că cineva a reuşit să identifice modul în care apropierea de un serviciu devine posibilă, se realizează înţelegerea simplă a unui produs complex, se diferenţiază o marca de alta.
In lumea comunicarii, publicitatea este considerata drept domeniul cel mai propice de manifestare a creativitatii; se pot inventa noi mijloace de comunicare, iar actualele mass-media pot fi utilizate in mod cu totul nou, prin re-contextualizare, modernizare etc.
Pe parcursul lucrării voi încerca să explic modul în care publicitatea este transmisă pentru a crea interacţiunea dintre comunicator şi receptor, toate acestea pentru a vinde, nu iluzii, ci anumite părţi ale adevărului prezentate într-un mod atrăgător, aproape seductiv.
Publicitatea este "semnalul, sursa şi simbol, al triumfului industriei culturale". Ea este cel mai utilizat mijloc pe care îl au la dispoziţie firmele pentru a se face cunoscute
Stimulând cererea şi reliefând avantajele şi modul de folosire al produsului sau serviciului.
În lumea comunicării publicitatea este considerată drept domeniul cel mai propice de manifestare a creativităţii, se pot inventa noi mijloace de comunicare, iar actualele mass-media pot fi utilizate în mod cu totul nou prin re-contextualizare, modernizare.
Pentru aceasta am ales ca subiect o campanie publicitară a unei firme de parfumuri, ştiut fiind că suntem înconjuraţi de peste tot de astfel de campanii.
În procesul conceperii unei acţiuni de publicitate trebuie avute în vedere şi respectate trei principii de importanţă capitală pentru reuşita ei, şi anume:
a) Principiul selecţiei argumentelor: - în virtutea căreia efectul unei acţiuni de publicitate este condiţionat de alegerea acelei caracteristici a produsului sau serviciului care se estimează ca fiind cea mai frapantă, cea mai convingătoare, cea mai memorabilă şi, în acelaşi timp, susceptibilă de a declanşa actul de cumpărare.
b) Principiul convergenţei mijloacelor: - impune combinarea armonioasă a tuturor mijloacelor posibile pentru a asigura cea mai bună punere în valoare a argumentului publicitar în prealabil selectat.
c) Principiul uniformităţii publicităţii. - porneşte, pe de-o parte, de la ideea că publicitatea nu poate fi adaptată la specificul şi personalitatea fiecărui consumator (utilizator) potenţial, iar pe de altă parte, de la faptul că piaţa unui produs (serviciu, firmă) este formată atât din consumatori tipici, cât şi dintr-un număr de consumatori atipici.
Pentru reuşita acţiunii publicitare, este necesar ca aceste principii să opereze atât în procesul selecţiei argumentelor, cât şi în cel al alegerii mijloacelor de acţiune.
Capitolul I
NOŢIUNI GENERALE DESPRE PUBLICITATE
1.Conceptul de publicitate
Atat publicitatea cat şi relaţiile publice joacă un rol important in viaţa socială, fiind vehiculate şi indisolubil legate de comunicarea de masă al cărei rol şi efecte atat asupra individului cat şi a societaţii în ansamblu sunt bine cunoscute.
Acestea sunt expresii ale unor paradigme economice, sociale şi chiar politice şi se bucura de sprijinul unui aparat teoretic din ce în ce mai sofisticat. Atat publicitatea cat şi relaţiile publice au împrumutat şi adaptat cu succes concepte, teorii şi tehnici din ştiinţele sociale şi în special din sociologia opiniei publice, a psihologiei aplicate si a analizei.
Dacă la început publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, bazandu-se pe geniul unor creativi de excepţie, tendinţa actuală este de a se baza din ce în ce mai mult pe cercetare. Obiectivul este de a face din Publicitate mai degrabă o investiţie decat un joc al întamplării, de a aborda consumatorul pe baza unor tehnologii de comunicare fundamentate stiinţific, bazate pe un aparat conceptual solid şi o abordare strategică.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Aspecte ale Publicitatii - Realizarea Acesteia in Cadrul Companiei Essence.doc