Extras din proiect
MERCEDES – BENZ
I. PREZENTAREA BRANDULUI
Mercedes-Benz (adeseori scurtat la Mercedes ori doar Benz) este o marcă germană faimoasă de automobile, autobuze, camioane şi auto trenuri rutiere care este proprietatea companiei pe acţiuni DaimlerChrysler AG (cunoscută înaintea fuziunii sale cu Chrysler, ca Daimler-Benz.
Istoria unei minunăţii ce avea să fie considerată mai târziu “perfecţiunea tehnică” ȋncepe pe 22 decembrie 1900, când Daimler-Motoren-Gesellschaft(DMG) îi livra lui Jellinek, un important gentlemen progresist, primul model echipat cu noul motor – un automobil de curse de 35 CP. Acest prim „Mercedes” proiectat de Wilhelm Maybach, Inginer Proiectant Şef la DMG, a făcut senzaţie la începutul secolului trecut. Având centrul de greutate scăzut, şasiu din oţel comprimat, un motor uşor şi puternic şi radiator în formă de fagure, este considerat a fi primul automobil din generaţia sa.
La începutul lunii aprilie 1900,după câştigarea unui număr impresionant de curse la volanul maşinii primite, Jellinek alias “MERCEDES” şi DMG au încheiat un contract pentru vânzarea şi distribuţia automobilelor şi motoarelor Daimler, sub numele „Daimler-Mercedes”.
Denumirea Mercedes a fost înregistrată pe 23 iunie 1902, iar pe 26 septembrie devenea marcă comercială. În iunie 1903, Emil Jellinek a primit permisiunea de a-şi lua numele de Jellinek-Mercedes. „Este probabil prima dată când un tată ia numele fiicei sale”, comenta Jellinek la acea dată.
După o istorie de peste 100 de ani, Mercedes este cea mai inovatoare marcă de autovehicule din lume astăzi fiind considerată cea mai de succes marcă de autovehicule din lume. Perfecţiunea tehnică, standardele de calitate, puterea inovaţiei şi numeroasele legende auto lansate, precum 300 SL Gullwing, sunt de neegalat. Steaua in trei colţuri Mercedes a devenit cel mai celebru simbol auto şi una din mărcile comerciale cele mai cunoscute la nivel mondial.
II. JUSTIFDICAREA ALEGERII
Ştim cu totii că pasiunile bărbaţilor sunt sportul, maşinile şi femeile. Cărui bărbat nu i-ar fi pe plac să meargă o petrecere cu o femeie frumoasă ȋntr-o maşină luxoasă. Lăsând sexul frumos deoparte deoarece nu face obiectul proiectului şi nici nu reprezintă un brand am decis să mă axez pe linia motoarelor pe 4 roţi.
Făcând o retrospectivă asupra istoriei auto mi-a sărit ȋn ochi legenda faimosului model ,,COBRA” de la Mercedes, model ce era să ducă spre faliment compania datorită longevităţii; de altfel o dată urcat la volanul unui Mercedes nu poţi să nu remarci confortul atent studiat, fiabilitatea iar puterea motorului se simte ȋncă de la cel mai mic motor folosit.
Chiar dacă concurează cu alte nume mari precum BMW, Jaguar sau Lexus, Mercedes rămâne regina pieţei auto, orice masină Mercedes făcându-se observată ori prin luxul până la cel mai mic detaliu, ori prin forţă şi brutalitate, siguranţă, ori le ȋmbină pe toate trei cu cea mai nouă tehnologie.
III. STRETEGIA DE COMUNICARE ŞI MIXUL DE PROMOVARE
Bazându-se pe trasnparenţă, flexibilitate şi profesionalism compania Mercedes are o viziune clară: să comunice transparent şi eficient cu asociaţii şi să menţină relţiile cu publicul, menţinând imaginea companiei pe locul pe care au reşit să o aducă in decursul a 100 ani.
Obiectivele urmărite dea lungul timpului au fost de a ridica şi a menţine imaginea companii pe cea mai ȋnaltă treaptă a concurenţei auto mondiale, de a reprezenta unul din cei mai importanţi factori sociali şi economici ai Germaniei, de a atinge un record ȋn vânzările companiei dar şi de a-şi crea o imagine cât mai clară şi pozitivă ȋn ochii colaboratorilor dar ȋn special ai pieţei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comunicare Integrata de Marketing.doc