Construirea imaginii de sine pe Facebook

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3115
Mărime: 108.27KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Șerban
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Monica Ilie-Prica
Facultatea de Comunicare si Relatii Publice
Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative, Bucuresti

Cuprins

  1. 1.Introducere 3
  2. 2.Încadrare teoretică 4-5
  3. 3.Metodologie 5
  4. 4.Grila de analiză 6-8
  5. 5.Interpretarea datelor 8-9
  6. 6.Limitele cercetării 10
  7. 7.Concluzii 10-11
  8. 8.Anexe 12
  9. 9.Bibliografie 12

Extras din proiect

Lucrarea noastră a avut drept scop cercetarea modului de construire a identității de sine în mediul online. Analiza noastră a fost efectuată pe rețeaua de socializare Facebook și a fost

realizată prin intermediul metodei analizei de conținut.

Facebook este un site web de tip rețea de socializare în cadrul căruia utilizatorii pot să-și creeze un profil personal, un grup sau chiar o pagină pentru a-și atinge anumite scopuri. Astfel, pe Facebook, utilizatorii pot să comunice și să interacționeze între ei prin mesaje și postări, oferind o imagine despre viața lor prin intermediul pozelor, expunându-și părerile în comentarii, pot să promoveze diverse lucruri, începând de la propria identitate până la propriul brand etc.

Având un cont pe Facebook, automat fiecare dintre noi avem și o identitate virtuală. Există anumite discrepanțe între identitatea reală și cea virtuală, deoarece identitatea virtuală poate fi o identitate noua, sau poate fi și o realitate falsă, trucată, menită fie a deveni instrument de manipulare a altora - un fel de interfață mincinoasă - , fie o pârghie de auto-amăgire, de evadare spre o zonă a existenței noastre himerice, inaccesibile.

Tema proiectului nostru este observarea, identificarea și analizarea identității virtuale a unei organizații. Organizația aleasă de noi este una guvernamentală, și anume Poliția Română. Scopul acestui proiect este de a arăta modul în care această organizație își construiește imaginea virtuală și cum vrea să fie percepută de urmăritorii de pe Facebook.

Structura proiectului nostru este constituită din următoarele elemente : Încadraea teoretică, metodologia, grila de analiză, interpretarea rezultatelor, limitele cercetării și concluzii.

Cuvinte cheie: Facebook, identitate virtuală, Poliția Română , analiza datelor, pagină de Facebook.

ÎNCADRARE TEORETICĂ

Mielu Zlate consideră că imaginea de sine este „totalitatea reprezentărilor, ideilor, credințelor individului despre propria sa personalitate”. ( Zlate M, 1997 „Eul și personalitatea”, Ed. Trei, București) V. Ceaușu consideră imaginea de sine „ca o percepție de valorificare a concepțiilor despre sine, a propriilor orientări în atribuirea capacităților și deprinderilor”. Imaginea de sine este reprezentată de propriul comportament și servește conștiinței propriei identități în condițiile schimbării situațiilor exterioare.

Considerăm că în prezent imaginea de sine pe care o deține individul este foarte mult influențată de identitatea sa virtuală, la fel se întâmplă și în cadrul unei organizații, unde identitatea reală o influențează pe cea virtuală și invers.

„Rețelele sociale au dus la crearea noilor oportunități de auto-prezentare în mod strategic, datorită varietății de postări ce includ: imagini, comentarii, statusuri, informații etc., toate acestea având rolul de a transmite ceea ce considerăm că este important despre noi înșine. Datorită faptului că rețelele de socializare ne pun în contact cu diverse grupuri, este mai dificil să ne construim propria imagine în funcție de așteptările altora.” (Rui și Stefanone, 2013)

Prezentarea de sine este adesea văzută ca un set de procese folosite de oameni pentru a convinge pe alții că ei reprezintă un anumit tip de persoane și posedă caracteristici specifice. Comportamentele de auto-prezentare care încearcă să îndeplinească aceste sarcini sunt numite tactici atributive. Tacticile care sunt folosite pentru a nega faptul că o persoană aparține unui tip particular de persoane sau are caracteristici specifice sunt numite tactici de respingere.

Descrierea de sine este un proces strategic unde scopul constă în convingerea audienței de a-și forma o anumită impresie despre individ. Pe Facebook, utilizatorii se angajează în descrierea de sine în momentul în care își creează profilul. În procesul de descriere de sine, utilizatorii sunt predispuși să omită informația nefolositoare și să prezinte selectiv informații adevărate. În contextul Facebook-ului, conținutul secundar nedorit poate fi omis de către utilizatori în procesul descrierii de sine. Astfel, conținutul secundar ar putea reprezenta o informație negativă, ce strică potențiala imagine a utilizatorului. (Self-Presentation on Facebook: Managing Content Created by the User and Others, Andrew Smock)

METODOLOGIE

Analiza s-a desfășurat pe o perioadă de două saptămâni, în intervalul 26.11.2017-08.12.2017, pe platforma de socializare Facebook.

Metoda de cercetare folosită pentru realizarea acestui proiect este analiza de conţinut. Pentru evaluarea fiecărei postări am analizat tipul fotografiilor/ video-urilor/ link-urilor, am notat feedback-ul primit (numărul de like-uri, comment-uri, share-uri).

Postările Poliției Române, 89 la număr, sunt variate și au caracter informativ.

După realizarea analizei și interpretarea datelor identificate am găsit răspunsul la următoarele întrebări:

1.În ce fel interacționează organizația cu publicurile?

2.Ce atitudine adopta în fața comentariilor negative?

3.Ce își propune organizația prin postările sale?

Bibliografie

- Zlate M, 1997 „Eul și personalitatea”, Ed. Trei, București

- Rui, J., & Stefanone, M. A. (2013). Strategic self-presentation online: A cross-cultural study. Computers in Human Behavior. 29(1), 110-118.

- Andrew Smock, Self-Presentation on Facebook: Managing Content Created by the User and Others

- Adresă Facebook: https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/

- Site oficial: https://www.politiaromana.ro/

Preview document

Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 1
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 2
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 3
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 4
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 5
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 6
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 7
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 8
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 9
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 10
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 11
Construirea imaginii de sine pe Facebook - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Construirea imaginii de sine pe Facebook.doc

Alții au mai descărcat și

Facebook digital business model

INTRODUCERE Facebook (pronunțat /'feis.buk/ v. AFI; stilizat facebook) este un site web de tip rețea de socializare din Internet, creat de către...

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Ai nevoie de altceva?