Construirea imaginii de sine pe Facebook

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Introducere 3
2.Incadrare teoretica 4-5
3.Metodologie 5
4.Grila de analiza 6-8
5.Interpretarea datelor 8-9
6.Limitele cercetarii 10
7.Concluzii 10-11
8.Anexe 12
9.Bibliografie  12


Extras din proiect Cum descarc?

Lucrarea noastra a avut drept scop cercetarea modului de construire a identitatii de sine in mediul online. Analiza noastra a fost efectuata pe reteaua de socializare Facebook si a fost
realizata prin intermediul metodei analizei de continut.
Facebook este un site web de tip retea de socializare in cadrul caruia utilizatorii pot sa-si creeze un profil personal, un grup sau chiar o pagina pentru a-si atinge anumite scopuri. Astfel, pe Facebook, utilizatorii pot sa comunice si sa interactioneze intre ei prin mesaje si postari, oferind o imagine despre viata lor prin intermediul pozelor, expunandu-si parerile in comentarii, pot sa promoveze diverse lucruri, incepand de la propria identitate pana la propriul brand etc. 
Avand un cont pe Facebook, automat fiecare dintre noi avem si o identitate virtuala. Exista anumite discrepante intre identitatea reala si cea virtuala, deoarece identitatea virtuala poate fi o identitate noua, sau poate fi si o realitate falsa, trucata, menita fie a deveni instrument de manipulare a altora - un fel de interfata mincinoasa - , fie o parghie de auto-amagire, de evadare spre o zona a existentei noastre himerice, inaccesibile.
Tema proiectului nostru este observarea, identificarea si analizarea identitatii virtuale a unei organizatii. Organizatia aleasa de noi este una guvernamentala, si anume Politia Romana. Scopul acestui proiect este de a arata modul in care aceasta organizatie isi construieste imaginea virtuala si cum vrea sa fie perceputa de urmaritorii de pe Facebook.
Structura proiectului nostru este constituita din urmatoarele elemente : Incadraea teoretica, metodologia, grila de analiza, interpretarea rezultatelor, limitele cercetarii si concluzii.
Cuvinte cheie: Facebook, identitate virtuala, Politia Romana , analiza datelor, pagina de Facebook.
INCADRARE TEORETICA
Mielu Zlate considera ca imaginea de sine este ,,totalitatea reprezentarilor, ideilor, credintelor individului despre propria sa personalitate". ( Zlate M, 1997 ,,Eul si personalitatea", Ed. Trei, Bucuresti) V. Ceausu considera imaginea de sine ,,ca o perceptie de valorificare a conceptiilor despre sine, a propriilor orientari in atribuirea capacitatilor si deprinderilor". Imaginea de sine este reprezentata de propriul comportament si serveste constiintei propriei identitati in conditiile schimbarii situatiilor exterioare.
Consideram ca in prezent imaginea de sine pe care o detine individul este foarte mult influentata de identitatea sa virtuala, la fel se intampla si in cadrul unei organizatii, unde identitatea reala o influenteaza pe cea virtuala si invers.
,,Retelele sociale au dus la crearea noilor oportunitati de auto-prezentare in mod strategic, datorita varietatii de postari ce includ: imagini, comentarii, statusuri, informatii etc., toate acestea avand rolul de a transmite ceea ce consideram ca este important despre noi insine. Datorita faptului ca retelele de socializare ne pun in contact cu diverse grupuri, este mai dificil sa ne construim propria imagine in functie de asteptarile altora." (Rui si Stefanone, 2013)
Prezentarea de sine este adesea vazuta ca un set de procese folosite de oameni pentru a convinge pe altii ca ei reprezinta un anumit tip de persoane si poseda caracteristici specifice. Comportamentele de auto-prezentare care incearca sa indeplineasca aceste sarcini sunt numite tactici atributive. Tacticile care sunt folosite pentru a nega faptul ca o persoana apartine unui tip particular de persoane sau are caracteristici specifice sunt numite tactici de respingere. 
Descrierea de sine este un proces strategic unde scopul consta in convingerea audientei de a-si forma o anumita impresie despre individ. Pe Facebook, utilizatorii se angajeaza in descrierea de sine in momentul in care isi creeaza profilul. In procesul de descriere de sine, utilizatorii sunt predispusi sa omita informatia nefolositoare si sa prezinte selectiv informatii adevarate. In contextul Facebook-ului, continutul secundar nedorit poate fi omis de catre utilizatori in procesul descrierii de sine. Astfel, continutul secundar ar putea reprezenta o informatie negativa, ce strica potentiala imagine a utilizatorului. (Self-Presentation on Facebook: Managing Content Created by the User and Others, Andrew Smock)
METODOLOGIE
Analiza s-a desfasurat pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26.11.2017-08.12.2017, pe platforma de socializare Facebook.
Metoda de cercetare folosita pentru realizarea acestui proiect este analiza de continut. Pentru evaluarea fiecarei postari am analizat tipul fotografiilor/ video-urilor/ link-urilor, am notat feedback-ul primit (numarul de like-uri, comment-uri, share-uri).
Postarile Politiei Romane, 89 la numar, sunt variate si au caracter informativ.
Dupa realizarea analizei si interpretarea datelor identificate am gasit raspunsul la urmatoarele intrebari:
1.In ce fel interactioneaza organizatia cu publicurile?
2.Ce atitudine adopta in fata comentariilor negative?
3.Ce isi propune organizatia prin postarile sale?


Fisiere în arhivă (1):

  • Construirea imaginii de sine pe Facebook.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

- Zlate M, 1997 ,,Eul si personalitatea", Ed. Trei, Bucuresti
- Rui, J., & Stefanone, M. A. (2013). Strategic self-presentation online: A cross-cultural study. Computers in Human Behavior. 29(1), 110-118.
- Andrew Smock, Self-Presentation on Facebook: Managing Content Created by the User and Others
- Adresa Facebook: https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/
- Site oficial: https://www.politiaromana.ro/


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 6€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!