Forme de Manipulare in Mass-Media in Situatia din Chisinau

Extras din proiect Cum descarc?

Acum, cand traim in era cunoasterii, a fluxului continuu de informatie, ca sa ne putem apara de manipulare, sa nu fim niste simple papusi controlate de cei care sunt mai sus de noi, este esential sa stim ce inseamna notiunea de manipulare. 
Expertii ne spun ca prin notiunea de manipulare intelegem actiunea de a influenta prin mijloace specifice opinia publica, astfel incat persoanele manipulate sa aiba impresia ca actioneaza conform ideilor si intereselor proprii. In realitate insa, manipulatul preia fara discernamant o parere, o argumentare, o idee, o evaluare care, de fapt, nu-i apartine, ci i-a fost indusa prin diferite tertipuri.
S-a demonstrat ca cea mai eficienta metoda de manipulare este cea care face apel la o autoritate religioasa, politica, culturala etc, deoarece numele persoanei care detine autoritatea nu se comunica. Astfel, sunt citate diferite documente, declaratii sau sunt oferite date stiintifice pentru a induce publicul in eroare. Deoarece sursa nu poate fi identificata nimeni nu poate raspunde pentru informatia transmisa. Astfel, mesajele care incep cu formula "specialistii recomanda" sau "anumite surse ne-au comunicat" pot fi doar o banala propaganda sau o publicitate ascunsa, iar semnarea mesajului de catre o autoritate nu este decat o incercare de a oferi seriozitate mai mare mesajului plasat. 
Intr-un sistem politic aflat in tranzitie, sondajele de opinie reprezinta,instrumente clasice si eficiente de manipulare a opiniei publice. Presei ii sunt livrate sondaje de opinie mincinoase, realizate intr-un mod favorabil celui care a platit sondajul. Aceste sondaje, desi nu respecta nici o regula profesionala de realizare a unui sondaj, sunt preluate de presa ca un subiect de analiza. Astfel, sondajele mincinoase sunt preluate si comentate de jurnalisti foarte cunoscuti ca mai apoi sa fie luate drept niste analize veridice de catre cititori. Aceasta situatie poarta numele de efect de prestigiu al mass-mediei.
Un alt exemplu de manipulare il avem atunci cand ni se spune ca majoritatea oamenilor cred lucrul respectiv. Noi nu vrem sa fim mai prejos si ajungem sa sustinem opinia respectiva. In cazul de fata este vorba de forta opiniei majoritare. 
Cercetatorul in domeniul comunicarii, Gerhard Maletzke, propune o definitie cu referinta la efectele mass - media: efectul mass - media reprezinta toate modificarile la nivel individual sau social pe care le produc mass - media prin
tipul lor de mesaje. Caracteristicile efectului (usor poate fi identificat cu termenul
,,influenta") in acest caz, spune autorul, sunt urmatoarele:
a) persoana asupra careia se exercita efectul (target);
b) natura efectului;
c) durata efectului;
d) intentionalitatea efectului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Forme de Manipulare in Mass-Media in Situatia din Chisinau.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!