Impactul Mass-Media Asupra Crearii Imaginii Liderului Politic

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I
Mass-media-imagemakerul politicianului 7
1.1 Relatia dintre mass-media si liderul politic 7
1.2 Mass-media-actorul politic-electoratul: aspecte definitorii ale dialogului tridimensional 11
1.3 Mass-media-gestionarul imaginii liderului politic: abordare functionala 15
CAPITOLUL II
Promovarea liderului politic in presa internationala 25
2.1 Manipulare prin mass-media: impactul asupra perceptiei imaginii liderului politic de catre opinia publica 26
2.2 Rolul mass-media in crearea brandului de imagine politica 29
2.3 Tehnologiile PR-ului negru si razboiul mediatic vs crizele de imagine 37
CAPITOLUL III
Promovarea imaginii liderului politic in presa autohtona (studiu de caz) 46
3.1 Strategii de promovare a imaginii liderilor politici 47
3.2 Studiu de caz:. Strategiile de imagine a politicienilor 53
CONCLUZII 60
BIBLIOGRAFIE 63
ANEXA 66


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Cu totii suntem beneficiari ai produselor mass-media, fie ca sunt ele scrise, orale sau vizuale si aceasta pentru ca suntem in era informatiilor sau razboiul informational, asa cum deseori se afirma. Din toata presa, televiziunea este institutia care poate manipula cel mai usor. Televiziunea dispune de imagine, cuvint, sunet si alte efecte, care in radio si in presa scrisa nu sunt atit de relevante. 
In secolul XIX, gafele oamenilor politici nu erau cunoscute atit de mult ca astazi. De aceea, mai tirziu si-au luat consilieri, imagemakeri, pentru ca nu-si mai puteau ascunde greselile, caci lumea le cunostea pe toate din presa, iar mai tirziu prin intermediul televiziunii, care nu putea fi cenzurata la infinit. De la aceasta idee porneste si prezenta lucrare. Ma voi referi in mod special la comportamentul presei in campania electorala. 
Traim intr-o lume grabita. Nu avem timp pentru a ne expune spre a consuma interminabile ,,furtuni" informationale, de aceea in locul lumii reale preferam o lume mai compacta - cea a simbolurilor. Imagologia, in aceasta ordine de idei, este o componenta incontestabila a lumii simbolurilor. De exemplu, alegatorii nu au relatii personale cu liderii politici din esaloanele superioare ale puterii, dar reactioneaza la anumite simboluri, care transmit succint o informatie despre ei. Prin urmare, nu este deloc intamplator faptul ca, de cele mai dese ori, partidele politice aplica in timpul competitiilor electorale strategia personalizarii. Alegatorul voteaza, astfel, persoana inzestrata cu anumite calitati, cum ar fi experienta, putere de influenta, perseverenta, abilitati intelectuale, severitate etc. Astfel, in mentalul maselor se proiecteaza o imagine ideala, dupa care se ,,racordeaza" candidatul. 
In ultimul timp omenirea a cunoscut campanii electorale ,,spectaculoase" care s-au bazat foarte mult pe sprijinul oferit de presa si in special de catre televiziune, un imagemaker foarte bun daca ii putem spune asa. 
Voi face referire la ultimii trei ani spre exemplu. Alegerile prezidentiale din SUA ( noiembrie 2004), urmate de cele din Romania ( noiembrie-decembrie 2004) si Ucraina (decembrie 2004), Federatia Rusa (2004) si nu in ultimul rind, alegerile parlamentare din Republica Moldova (martie 2005), care sunt urmate de alegerile generale locale din iunie 2007 si care la fel ne vor oferi ,,surprize". Acestea sunt doar citeva exemple pe care trele consider de-a dreptul ,,spectacole politice". 
Mass-media a fost deseori considerata "cea de-a patra putere" in stat (alaturi de executiv, legislativ si justitie), iar democratiile moderne au fost poreclite "democratii mass-media". Dar ce se ascunde in spatele acestor consideratii? Care este puterea reala de care dispune mass-media? Cum pot fi descrise functiile acesteia in contextul cooperarii cu celelalte organisme din cadrul sistemului intermediar si mai ales cu partidele politice? Este o tema pe care mi-am propus sa o abordez in teza respectiva.
Functia de control, de critica si de stimulare nu revine, insa doar opozitiei parlamentare, ci intregii opinii publice si presei independente, desigur. 
O alta problema care si mai greu poate fi evitata este aparitia monopolurilor in domeniul radioului si al televiziunii. Investitiile de capital necesare precum si avantajele tehnice pe care le au aceste medii permit ca orice grupare sa isi poata gasi audienta in eter sau in fata ecranului TV. De aceea, peste tot in acest domeniu au fost create reglementari care sa asigure ca toate atitudinile prezente in societate sa poata fi proiectate si in eter sau pe ecranul televizoarelor. Procesul de formare a opiniei publice trebuie sa decurga, mai ales in radio si televiziune, intr-o maniera pluralista, necesitind un control strict al incercarilor de manipulare venite din partea gruparilor aflate la putere. Iata citeva aspecte asupra carora voi trece cu meditatii partial.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Mass-Media Asupra Crearii Imaginii Liderului Politic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!