Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului

Proiect
9.4/10 (5 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 46 în total
Cuvinte : 17604
Mărime: 252.92KB (arhivat)
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Paicu Claudia Elena
Facultatea de Economie, specializarea comunicare economica

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I: Mass media şi influenţa sa asupra publicului
  3. 1.1 Stadiul actual al cunoaşterii în domeniul mass mediei
  4. 1.2 Relaţia public – mass media
  5. 1.3. Influenţa mass mediei asupra publicului
  6. 1.4. Comunicarea televizuală şi impactul acesteia asupra publicului
  7. CAPITOLUL II: Mass media şi contribuţia sa la constituirea şi direcţionarea comportamentului publicului. Studiu de caz.
  8. 2.1 Mass media sub imperiul violenţei
  9. 2.2. Impactul mass mediei asupra publicului
  10. 2.2.1 Impactul mass mediei asupra publicului matur
  11. 2.2.1 Impactul mass mediei asupra copiilor
  12. CONCLUZII
  13. BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect

INTRODUCERE

Mass media reprezintă o denumire generală a tuturor mijloacelor de informare în masă. Aceste mijloace sunt caracterizate prin varietate: presa, televizorul, radioul şi internetul. Dezvoltarea acestora a dus la o răspândire pe scară largă a informaţiei. Această dezvoltare este rezultatul dorinţei publicului de a fi informat.

Dintre toate mijloacele de comunicare în masă, mass media este principalul suport prin care se pun în practică strategiile de influenţă şi manipulare a publicului. Manipularea mass media implică elaborarea unor planuri extrem de complicate şi subtile, dar cu o forţă extraordinară de influenţare a opiniei publice, deoarece omul de rând s-a obişnuit să creadă sincer în imparţialitatea ziariştilor.

Mass media poate avea un impact pozitiv sau negativ asupra publicului, acest lucru depinzând de alegerea lui. Cu cât un public deţine mai mult control asupra informaţiei primită de el, cu atât impactul mass mediei asupra acestuia este mai puţin negativ.

Lucrarea tratează concepte fundamentale pentru scopul demersului: comunicare, informaţie, opinie publică, impactul mass mediei, precum şi raporturile dintre acestea.

Prima parte a lucrării se axează pe faptul că mass media are un deosebit impact asupra opiniei publice, influenţându-ne, în oarecare măsură, lucru demonstrat şi de teoriile efectelor mass mediei.

Cea de-a doua parte a lucrării se axează pe contribuţia mass mediei la constituirea şi direcţionarea comportamentului publicului. S-a pus accent pe violenţa pe care o promovează mass media şi pe impactul pe care îl are aceasta asupra publicului matur şi al celui tânăr.

Mass media continuă să constituie o sursă de informare, iar prin informaţia pe care o difuzează influenţează schimbări de atitudini ale publicului larg.

CAPITOLUL I: MASS MEDIA ŞI INFLUENŢA SA ASUPRA

PUBLICULUI

1.1. Stadiul actual al cunoaşterii în domeniul mass mediei

Termenul mass-media provine din limba latină, „medium" (la plural media) şi reprezintă „suporturi tehnice care servesc la transmiterea mesajelor către un ansamblu de indivizi separaţi. Într-o anumită măsură, este vorba despre maşini introduse în procesul de comunicare pentru a reproduce scrisul (tipografia) sau pentru a prelungi simţul văzului şi auzului (televiziunea, radioul, filmul etc.)” . Această definiţie a mijloacelor de comunicare de masă conduce la o tripartiţie în care se regăsesc:

• media tipărite (cărţi, ziare, afişe, reviste);

• media având la bază filmul (fotografia şi cinematografia);

• mijloacele electronice (radio, TV, telefonul, faxul, calculatorul, videocasetofonul, videotexul, CD-ROM-ul etc.).

În dicţionarul politic redactat de Tămaş, mass media este definită astfel: „Ansamblul mijloacelor şi modalităţilor tehnice moderne de informare şi influenţare a maselor”, sau altfel spus, „comunicarea de masă realizată prin presă, radio, televiziune, cinematograf, discuri şi alte mijloace” .

Utilizarea electronicii şi informaticii în comunicare face desuetă aprecierea mass-media ca reunirea cărţilor, afişelor, revistelor, ziarelor, radio-televiziunii, cinematografiei, valabilă mai degrabă deceniilor 6-7 din secolul trecut. În „Cultura media”, Douglas Kellner pledează pentru gratuitatea accesului pe „autostrăzile informaţionale”, acestea fiind publice şi deschise celor interesaţi de avalanşa informaţiilor. În numele unei politici media democratice, Kellner invocă fie protejarea Internetului şi gratuitatea navigării în reţea, fie radio şi televiziuni ale comunităţii, „care să ofere acces public tuturor cetăţenilor, astfel ca întreaga comunitate să ia parte la discuţiile şi dezbaterile democratice” .

Rémy Rieffel apreciază mass-media ca „suporturi de transmitere” , clasificate după „misiunea” pe care o îndeplinesc:

a) servesc la selectarea şi medierea mesajelor de actualitate imediată, fiind legate de o anumită periodicitate:

• ziarul

• radioul

• televizorul

b) furnizează stocuri sau fluxuri de informaţie care facilitează interactivitatea dintre emiţător şi receptor

• calculatorul

• CD-ROM-ul

• videotexul

Preview document

Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 1
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 2
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 3
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 4
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 5
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 6
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 7
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 8
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 9
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 10
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 11
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 12
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 13
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 14
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 15
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 16
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 17
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 18
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 19
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 20
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 21
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 22
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 23
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 24
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 25
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 26
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 27
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 28
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 29
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 30
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 31
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 32
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 33
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 34
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 35
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 36
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 37
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 38
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 39
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 40
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 41
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 42
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 43
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 44
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 45
Impactul Mass Mediei în Comportamentul Publicului - Pagina 46

Conținut arhivă zip

  • Impactul Mass Mediei in Comportamentul Publicului.doc

Alții au mai descărcat și

Campania de Televiziune

Introducere Am ales aceasta lucrare de diploma pentru ca nu exista, în literatura româna de specialitate, carti care sa descrie etapele si...

Efecte ale mass-media - televiziunea de nișă

INTRODUCERE Televiziunea este categoric un fenomen. în continuă desfăşurare şi progress, este un fenomen care se autocreează. S-a produs, a...

Publicațiile online

Argument În anul 1969, când a fost prima data semnalata o prezenta on-line, la Internet erau conectate doar patru calculatoare de la patru...

Programe TV destinate copiilor - violența în desenele animate

Introducere Astăzi, când tehnologia a atins cote pe care acum câţiva ani nici nu ni le puteam imagina, relaţia societate-informaţie este...

Influența mass-mediei asupra comportamentului agresiv

ARGUMENT Un subiect mult controversat este daca mijloacele de comunicare in masa produc sau sporesc violenta.Majoritatea oamenilor, inclusiv...

Mass-media și Impactul Televiziunii asupra Tânărului Individ

Societatea moderna a fost încă de la începuturi însetată de informaţii şi este pe zi ce trece tot mai tentată de cultul informaţiei. Mai mult,...

Mass Media în societatea informațională

1. Repere teoretice De la începuturi şi pâna astăzi oamenii au comunicat între ei şi şi-au transmis gânduri, idei, cuvinte etc. influenţându-se...

La ce folosește internetul. trecut, prezent și viitor

1. Internetul. Definiţie. Preliminarii Originile internetului se găsesc în 1969 la Ministerul de Apărare din SUA, în reţeaua ARPAnet. Pentagonul...

Te-ar putea interesa și

Marketing social și responsabilitatea socială

LISTĂ FIGURI Figura 1. Diferenţa dintre marketingul societal şi marketingul social Figura 2. Piramida responsabiltăţii sociale Figura 3....

Concepte fundamentale în Relații Publice

ARGUMENT “Toata lumea vorbește despre relații publice, dar se pare că foarte puțini cunosc semnificația acestui termen”. (Rex F. Harlow)...

Impactul Campaniilor Sociale Asupra Publicului din România

INTRODUCERE Am ales ca temă a lucrării de licenţă Impactul campaniilor sociale asupra publicului din România datorită multiplelor posibilităţi de...

Cercetare de Marketing

1. Analiza macromediului 1.1 Mediul politic 1.1.1 Mediul politic internaţional 1.1.1.1 Tipuri de guvernări şi impactul lor asupra industriei...

Factori responsabili de realizarea educației

1. Educația informală Educația este un proces continuu care se desfășoara pe tot parcursul vietii sub diferite forme influențând dezvoltarea...

Mass-media și Impactul Televiziunii asupra Tânărului Individ

Societatea moderna a fost încă de la începuturi însetată de informaţii şi este pe zi ce trece tot mai tentată de cultul informaţiei. Mai mult,...

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE Publicitatea ca şi componentă a mixului promoţional de marketing face obiectul acestei lucrări.”” Publicitatea este un câmp de...

Mass-media și educabilitatea. Influența mass-media asupra ființei umane

Acestă lucrare constă în prezentarea mass-media si a educabilitatii precum si influenta mass-media asupra fiintei umane. Lucrarea îşi propune să...

Ai nevoie de altceva?