Influența mass-mediei asupra comportamentului agresiv

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS
CAPITOLUL 1. 
AGRESIVITATEA-TRASATURA INVATATA
1.1 Agresivitatea ca trasatura invatata 
1.2 Agresivitatea umana 
1.3 Modelul invatarii sociale 
CAPITOLUL 2.
INFLUENTA DIVERSILOR FACTORI ASUPRA PERSONALITATII TANARULUI
2.1 Muzica 
2.2 Filmele 
2.3 Televiziunea 
2.4 Desene animate 
CAPITOLUL 3. 
FUNCTIA AMBIGUA A TELEVIZIUNII.TEZE DE BAZA
3.1 Abordarea catartica 
3.2 Analize facute in stimuli agresivi 
3.4 Intarirea 
3.5 Cultura violentei 
CAPITOLUL 4.
EFECTELE VIOLENTEI TELEVIZATE SI MASURI CARE POT FI LUATE
4.1 Efectele violentei televizate 
4.2 Simptome 
4.3 Masuri care pot fi operate 
CAPITOLUL 5.
STUDIU DE CAZ


Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT 
Un subiect mult controversat este daca mijloacele de comunicare in masa produc sau sporesc violenta.Majoritatea oamenilor, inclusiv dintre specialistii disciplinelor socioumane cred ca da.De catva timp, exista o vointa aproape obsesionala de a stabili o relatie cauzala intre violenta din mass-media si violenta tinerilor.
Violenta ocupa unul dintre primele locuri, ca pondere pe canalele tv din intreaga lume.Desi in ultimii ani fenomenul violentei pe micul ecran a atras cele mai multe dezbateri publice, critici si sanctiuni, televiziunea continua sa transmita din ce in ce mai multa violenta, iar telespectatorii din toata lumea, mai ales tinerii, cauta cu aviditate aceste programme.Presa, scrisa sau audiovizuala, informeaza in permanenta cu privire la diverse manifestari ale acestui fenomen.De la formele cele mai agresive, precum razboaiele ori crimele, bataile, violurile, furturile, distrugerile de bunuri ,si pana la cele mai putin socante (dar nu mai putin vinovate), cum ar fi violentele verbale, toate acestea, sustinute de o abundenta de imagini violente se perinda zilnic prin fata ochilor nostril. 
1.AGRESIVITATEA - TRǍSǍTURA INVAŢATǍ
1.1Agresivitatea ca trasatura invatata Ca multe alte componente sociale complexe,agresivitatea este dobandita prin invatarea sociala.Procesul de socializare inseamna si achizitia de raspunsuri agresive,fie prin invatarea directa-acordarea de recompense sau pedepse unor comportamente-,fie mai ales prin observarea conduitelor si a consecintelor lor la altii.Experimentele lui A. Bandura si ale colaboratorilor sai (1963) au demonstrat rolul adultului ca model in insusirea comportamentului la copii.(Petru Ilut,2004,p.110)
Dupa ce au vazut cum un adult agreseaza o papusa sau se joaca linistit cu ea,copiii au fost pusi in situatia de a avea ei insisi de-a face cu o serie de jucarii,printre care si papusa respectiva.Cei ce au asistat la un comportament agresiv din partea adultului s-au comportat si ei agresiv.Mai mult,s-a observat ca agresivitatea a crescut atunci cand :modelul a fost recompensat;modelul a fost de acelas sex cu respectivul copil;modelul a avut inainte legaturi intense cu copilul(prieten de familie,invatator etc).Astfel incat, chiar daca nu sunt educati expres in a fi agresivi-in multe culturi acest lucru se intampla-,copiii invata din experienta proprie prin reintarire sau imita persoanele semnificative si/sau autoritare. 
1.2 Agresivitatea umana 
Bandura si Walters (1963) au verificat efectul modelelor agresive asupra copiilor.O prima grupa a vazut nemijlocit cum un adult maltrata o papusa de cauciuc; o a doua grupa a vazut acelas lucru pe ecranul unui televizor;o a treia grupa a vazut un desen animat in care o pisicuta executa acelas act agresiv;a patra grupanu a putut vedea un model agresiv.Apoi ,toate grupele au fost frustrate si ulterior li s-a urmarit jocul.S-a constatat ca copiii din cele trei grupe care au vazut un model agresiv erau mult mai agresivi decat copiii din prima grupa care vazusera agresiunea reala.


Fisiere în arhivă (1):

  • Influenta Mass-Mediei asupra Comportamentului Agresiv.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!